معرفی و دانلود کتاب اقتصاد خرد

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد خرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد خرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد خرد

کتاب اقتصاد خرد نوشته‌ی سعید کیان‌پور و حمیدمحمد رضایی ازندریانی، به علم اقتصاد پرداخته و به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است.

اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است. اقتصاد خرد چگونگی رفتار انسان‌ها و انتخاب‌هایشان را در سطح واحدهای خرد یا کوچک اقتصادی مانند یک فرد، یک بنگاه، یک صنعت یا بازار یک کالای خاص بررسی می‌کند و به چگونگی تعامل بین خریداران و مصرف‌کنندگان و عوامل مؤثر در انتخاب خریداران می‌پردازد. اقتصاد خرد به‌خصوص به الگوی عرضه و تقاضا برای کالاها و خدمات و همچنین تعیین قیمت خروجی در بازارهای خاص توجه دارد و معمولاً در بازارهایی که در آن کالاها در حال خرید و فروش هستند کاربرد دارد. یکی از اهداف اقتصاد خرد بررسی بازار و برقرار کردن یک رابطه نسبی پولی بین کالاها و خدمات است. همچنین به بررسی موارد شکست بازار (مواردی که بازار قادر به تولید نتیجه مطلوب و درخور نبوده) می‌پردازد و تئوری‌هایی را برای داشتن یک بازار رقابتی شرح می‌دهد، بنابراین مطالعه اقتصاد خرد از این نظر نیز اهمیت می‌یابد، از این رو به منظور تمهیدات گوناگون برای درک آن در این کتاب، به کلیاتی در ارتباط با اقتصادخرد پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب اقتصاد خرد می‌خوانیم:

در اقتصاد، انحصار چندجانبه حالتی از ساختار بازار است که در آن تعداد کمی از تولیدکنندگان بر بازار یا صنعتی خاص تسلط دارند. Oligopoly در یونانی از جمع دو کلمه oligoi به معنای کم و polein به معنای فروختن تشکیل شده‌ است. چون تعداد کمی تولیدکننده مسلط بر بازار وجود دارد، هر کدام از آن‌ها از فعالیت‌های دیگر تولیدکننده‌ها آگاه است. تصمیم یکی از آن‌ها بر تصمیم دیگران تأثیرگذار است و از تصمیمات آن‌ها تأثیرپذیر است. در این حالت، برنامه ریزی استراتژیک توسط هر کدام از آن‌ها نیاز به این دارد که پاسخ هر یک از رقبا را نیز مورد ملاحظه قرار دهد. رقابت در فضای انحصار چندجانبه، می‌تواند در محدوده وسیعی از محصولات مختلف صورت پذیرد. گونه‌ای از ساختار بازار است و به وضعیتی گفته می‌شود، که در آن تعداد فروشندگان (خریداران) بیش از واحد باشد و همچنین تعداد آن‌ها آنقدر زیاد نباشد که رفتار هر یک در مورد تعیین قیمت و مقدار، بر سود دیگران تاثیرگذار نباشد.

در بازار انحصار چندجانبه، تعداد فروشندگان محدود است، معمولاً کالاهای (خدمات) تولیدی همگن نیستند و در نتیجه بحث تبلیغات وجود دارد، ورود به بازار و خروج از آن آزاد نیست و همچنین معمولاً اطلاعات خریداران با فروشندگان یکسان نیست و در بیشتر مواقع اطلاعات خریداران از فروشندگان کمتر است. مثال‌های بسیاری از این نوع بازار در دنیای واقعی وجود دارد. صنعت خودروسازی، بازار محصولات انرژی (نظیر نفت و گاز)، صنایع مواد غذایی و هواپیماسازی تنها نمونه‌هایی اندک از بازارهای انحصار چندجانبه هستند. از آنجایی که در بازار انحصار چندجانبه رفتار هر یک از بنگاه‌ها بر دیگری تاثیرگذار است، در نتیجه روش‌های رسیدن به قیمت و مقدار تعادلی معادل حداکثر سود، با توجه به تعداد فروشندگان، ساختار بازار، اطلاعات در دسترس و بسیاری عوامل دیگر متغیر است. مثلاً اختلاف ممکن است در نوع جنس و طرح کلى کالاها (مانند صنایع اتومبیل‌سازی) و یا فقط در مارک محصولات (مانند صابون‌هاى دستشویى با مارک‌هاى مختلف) باشد. به‌عنوان مثال، صنایعى که خصوصیات آن‌ها شبیه انحصار چند جانبه مى‌باشد عبارتند از صنایع سیمان، صنایع آلومینیوم و صنایع ذوب آهن در آمریکا.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تئوری رفتار مصرف کننده
فصل دوم: مباحث تکمیلی در تئوری تقاضا
فصل سوم: تئوری تولید کننده در کوتاه مدت
فصل چهارم: تئوری تولید کننده در بلند مدت
فصل پنجم: مباحث تکمیلی در تئوری تولید کننده
فصل ششم: بازار رقابت کامل
فصل هفتم: بازار انحصار کامل
فصل هشتم: بازار رقابت انحصاری
فصل نهم: بازار انحصار چندجانبه
فصل دهم: ساختار بازار محصول و بازار عوامل تولید
فصل یازدهم: ریسک و نااطمینانی
فصل دوازدهم: اقتصاد اطلاعات
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد خرد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فراگیر هگمتانه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات390
زبانفارسی
شابک978-600-219-218-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اقتصاد خرد

فرشید زاهدی
۱۴۰۲/۱/۷
در این کتاب از بهترین و صحیح‌ترین اصطلاحات اقتصادی و سرشار از اطلاعات مفید بود
یونس دارا
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب خوبی بود و با خوندنش میتونید با اقتصاد خرد آشنا بشید.
احمد رحمانی نیکویی
۱۴۰۰/۱۱/۲
عالی دیگه چی میخوایم
mojtaba bagheri khalili
۱۳۹۸/۲/۲۱
عالی بود واقعا تاثیر گذار بود
milad bonakdar
۱۳۹۹/۹/۱
سایتتون افتضاحه. با تشکر
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد خرد

برای دریافت کتاب اقتصاد خرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.