معرفی و دانلود کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته): نصب، راه اندازی و عیب یابی

عکس جلد کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته): نصب، راه اندازی و عیب یابی
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته): نصب، راه اندازی و عیب یابی

کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) تالیف علیرضا بابازاده و محمدمهدی ذوالفقاری، اطلاعات جامعی را درباره‌ی روش نصب، راه‌اندازی، عیب‌یابی و همچنین تنظیمات مهم در دوربین‌های مداربسته در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته)

پیشرفت روزافزون سیستم‌های نظارت تصویری در دنیا، سبب شده تا منابع مختلفی برای شناخت آن‌ها مهیا شوند. کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) تألیف علیرضا بابازاده و محمدمهدی ذوالفقاری نیز در راستای همین هدف در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

مؤلفان این کتاب کوشیده‌اند تا در شانزده فصل کلیات موردنیاز در این مبحث را تنظیم و دسته‌بندی کنند. نخستین فصل کتاب، هر آن‌چه را درباره‌ی سیستم‌های نظارت تصویری باید بدانید، برای شما شرح می‌دهد. در این قسمت، بحث با کاربری دوربین مداربسته و انواع دوربین مداربسته آغاز می‌شود و با مباحثی نظیر تعریف سیستم مداربسته‌ی آنالوگ و ... ادامه پیدا می‌کند.

چگونگی کارکرد دوربین‌های تحت شبکه یا IP عنوان فصل دوم کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) است که در آن در کنار تعریف دوربین مداربسته‌ی تحت شبکه و تعریف دوربین مداربسته‌ی بی‌سیم، به موضوعاتی دیگری در این حوزه نیز پرداخته شده است.

نویسندگان این اثر در سومین فصل، تعاریف کاربردی و جامعی را در مورد دوربین مداربسته‌ی بولت، دوربین مداربسته‌ی دام و دوربین مداربسته‌ی ضدآب، در اختیار مخاطب علاقه‌مند قرار داده‌اند و علاوه بر آن راهنمای جامع انتخاب در سیستم‌های نظارت تصویری را نیز ارائه کرده‌اند.

بدون شک یکی از مواردی که در حوزه‌ی دوربین‌های مداربسته، از اهمیت شایان توجهی برخوردار است، موضوع لنز دوربین‌هاست. برای دانستن همه‌چیز درباره‌ی لنز دوربین‌های مداربسته باید به فصل چهارم کتاب مراجعه کنید تا در کنار تعریف فریم در ثانیه، انواع رزولوشن و لنز مگاپیکسل، با جزئیات دیگری دراین‌باره آشنا شوید.

کالبدشکافی دستگاه دوربین مداربسته NVR/DVR موضوع فصل بعدی این کتاب است که در آن از تعریف دستگاه دی وی آر، آموزش نصب این دستگاه‌ها و تنظیمات کیفیت ضبط دستگاه سخن گفته شده است. در فصل ششم می‌آموزیم که چگونه پسورد را در دستگاه DVR/NVR ریست کنیم و در فصل هفتم نکات مهمی را درباره‌ی نصب و راه‌اندازی و عیب‌یابی ذخیره‌سازها در دستگاه‌های دوربین مداربسته درمی‌یابیم.

نکات مؤثر در مورد بهترین مکان برای جای‌گذاری دستگاه NVR/DVR انتخاب مکان مناسب برای نصب این دستگاه‌ها و استفاده از باکس‌ها و محفظه‌های قفل‌دار در هشتمین فصل کتاب الفبای دوربین مداربسته شرح داده شده است. نحوه‌ی کنترل دوربین‌های مداربسته از راه دور به وسیله‌ی اینترنت روی تلفن همراه، عنوان نهمین فصل کتاب است که در آن انتقال تصویر دوربین مداربسته با جزئیات و روش‌های کاربردی توضیح داده شده است.

برای آگاهی از تجهیزات جانبی مورد استفاده در سیستم دوربین مداربسته می‌توانیم فصل دهم را مطالعه کنیم و در یازدهمین فصل، مواردی را درباره‌ی ابزارشناسی، مانند آچار شبکه، سیم لخت‌کن یا استریپر، آچار آلن و... می‌آموزیم. در تکمیل مباحث قبلی، بررسی نویز در دوربین مداربسته، انواع نویز در تصویر دوربین‌های مداربسته، روش‌های رفع نویز الکترونیکی و نویز الکترومغناطیسی موضوع‌های محوری فصل دوازدهم محسوب می‌شوند.

برای آگاهی در مورد فناوری و تکنولوژی‌های نوین در دوربین‌های مداربسته کافی است مطالعه‌ی فصل سیزدهم را آغاز کنیم تا از دوربین پلاک‌خوان خودرو، اهمیت و خصوصیات آن بیشتر بدانیم. مؤلفان کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) در سه فصل پایانی کتاب به موضوع‌هایی نظیر نصب دوربین مداربسته در اماکن گوناگون مثل پارکینگ‌های عمومی، واحدهای اداری، واحدهای تجاری و... آموزش نصب دوربین مداربسته و نقشه‌کشی سیستم دوربین مداربسته پرداخته‌اند.

کتاب حاضر به همت موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و منتشر شده است.

کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر در حوزه‌ی نصب دوربین مداربسته فعالیت می‌کنید و تمایل دارید اطلاعات بیش‌تری در این زمینه کسب کنید، این کتاب مناسب‌ترین کتابی خواهد بود تا از سیر تا پیاز موضوعات این گرایش سر دربیاورید و برای استفاده از اطلاعات موردنیاز در این حوزه، به آن مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته): نصب، راه اندازی و عیب یابی می‌خوانیم

ریست کردن پسورد دستگاه‌های هایک ویژن

از سال 2015 به بعد و پس از بروز پاره‌ای مشکلات امنیتی در سیستم‌های مداربسته، هایک ویژن امنیت سیستم‌های مداربسته خود را به شدت بالا برده است. رمز پیش‌فرض در دستگاه‌های قدیمی هایک ویژن 12345 بود اما در حال حاضر دستگاه‌های هایک ویژن فاقد رمز پیش‌فرض هستند و باید رمزی پیچیده برای آن‌ها انتخاب کرد.

برای ریست کردن رمز دستگاه‌های هایک ویژن نرم‌افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کرده و دستگاه را از طریق کابل LAN به کامپیوتری که نرم‌افزار روی آن نصب شده متصل کنید. سپس در قسمت Forget Password وارد شوید. این قسمت فایلی با پسوند XML به شما خواهد داد که باید آن را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد شده و ارسال شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: هر آنچه درباره سیستم‌های نظارت تصویری باید بدانید
فصل 2: چگونگی کارکرد دوربین‌های تحت شبکه
فصل 3: راهنمای جامع انتخاب سیستم‌های نظارت تصویری
فصل 4: هر آنچه درباره لنز دوربین‌های مداربسته باید بدانید
فصل 5: کالبد‌شناسی دستگاه دوربین مداربسته DVR / NVR
فصل 6: چگونه پسورد را در دستگاه DVR / NVR ریتست کنیم
فصل 7: نصب و راه‌اندازی و عیب‌یابی ذخیره‌سازها در دستگاه‌های دوربین مداربسته
فصل 8: بهترین مکان برای جایگذاری دستگاه DVR / NVR
فصل 9: نحوه کنترل دوربین‌های مداربسته از راه دور با اینترنت بر روی تلفن همراه
فصل 10: تجهیزات جانبی مورد استفاده در سیستم دوربین مداربسته
فصل 11: ابزارشناسی
فصل 12: بررسی نویز در دوربین مداربسته
فصل 13: فناوری و تکنولوژی نوین در دوربین‌های مداربسته
فصل 14: نصب دورربین مداربسته در اماکن گوناگون
فصل 15: آموزش نصب دوربین مداربسته
فصل 16: نقشه‌کشی سیستم دوربین مداربسته
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته): نصب، راه اندازی و عیب یابی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-622-218-102-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته)

برای دریافت کتاب الفبای دوربین مداربسته (از پایه تا پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.