معرفی و دانلود کتاب امامت حضرت مهدی (عج)

عکس جلد کتاب امامت حضرت مهدی (عج)
قیمت:
3300 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امامت حضرت مهدی (عج) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امامت حضرت مهدی (عج) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امامت حضرت مهدی (عج)

کتاب امامت حضرت مهدی (عج) سیزدهمین جلد از مجموعه روایی موعود، حول موضوع کلی معارف مهدوی و به مناسبت نیمهٔ شعبان سال 87، منتشر شده است.

این کتاب که آن را به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج)، معرفی می‌کنیم، مجموعه‌ای از احادیث پیامبر و امامان معصوم (ع) دربارهٔ موضوعاتی چون: نظام امامت، ضرورت وجود امام، امامان دوازده‌گانه، ویژگی‌های امام، ضرورت شناخت امام، نهی از انکار امام، غیبت امام و تأثیرات آن است.

برای ورود به بحث امامت، خلافت، حجیت و وصایت حضرت مولانا صاحب الزمان، در ابتدا نیازمند بیان روایت‌های گران‌قدر ائمۀ دین (ع) دربارۀ نظام بی‌نظیر امامت در عرصۀ هستی هستیم. نظام امامت را پروردگار عالمیان در ادامۀ نظام نبوت، مقدر فرمودند تا به وسیلۀ آن جملۀ اهل عالمیان راهبری و هدایت به صراطش گردند. زیبایی، نظم و قاعده‌مندی حاکم بر کل نظام آفرینش و خلقت خداوند تعالی، مفسر هدفمند بودن و جهت‌دار بودن این نظام عظیم خارج از ادراک بشری است. او که پروردگار رب‌الارباب است، در خلقت عالمیان بی‌هدف نبوده است که حال پس از خلقش بی‌راهبر و بی‌هدف و بی‌سمت و جهت رهایش نماید. او خالق مدبری است که در خلقتش رب و پرورش دهنده است؛ او می‌آفریند و تکوین می‌کند؛ سپس برایش نبی رحمت می‌فرستد؛ کلام خود را نازل می‌نماید و بعد برای او امامی برمی‌گزیند که هدایت به خیرش نماید، دستش را بگیرد و به خانۀ دوست راهنمایش گردد؛ راه و رسم بندگی و نجوای عاشقانه با معبود را هم، او به بنده می‌آموزد. خداوند تعالی حجت خود را بین مخلوقاتش قرار می‌دهد تا ثقل مکان‌شان باشد، امان‌شان باشد و مایۀ برکت و رحمت حضرتش برای مخلوقات گردد. در حقیقت او واسطۀ فیض پروردگار است.

به درستی که نظام آفرینش حضرت خداوندی به جمال و جلال، رحمت و شفقت، دوستی و مهر، مغفرت و سایر صفات پروردگاریش آراسته گردیده و امام گردنبند زیور این نظام زیبا و بی‌نقص است. توصیف «نظام امامت» از زبان ائمۀ دین (ع) به شایستگی و به تمام معنا گویای رحمت پروردگار بر بندگان به واسطۀ این نظام است.

در بخشی از کتاب امامت حضرت مهدی (عج) می‌خوانیم:

امام رضا(ع) از پدران بزرگوارشان از رسول خدا(ص) روایت کند که فرمودند: هر که پس از من از علی جدا شود، روز قیامت مرا نخواهد دید و من نیز روز قیامت او را نخواهم دید. هر که با علی مخالفت کند خداوند بهشت را بر او حرام می‌کند و جایگاه او را آتش قرار می‌دهد که آن بد جایگاهی است. کسی که علی را فرو گزارد، خداوند او را در روزی که بر وی درآید فرو خواهد گذاشت. هر که علی را یاری کند خداوند او را در روز قیامت یاری نماید و حجتش را هنگام بازخواست تلقین وی فرماید. سپس فرمود: حسن و حسین دو امام امت من پس از پدرشان و سید جوانان اهل بهشت هستند و مادرشان بانوی زنان عالم و پدرشان سرور اوصیاء هستند و از فرزندان حسین نه تن امامند که نهمین آن‌ها قائم از فرزندان من است؛ فرمانبرداری از آنان فرمانبرداری از من و نافرمانی از ایشان نافرمانی از فرمان من است. من از منکران فضل و حرمت‌شکنان او به خدا شکایت می‌کنم و خداوند بهترین ولی و ناصر برای عترتم و ائمۀ امتم است و بهترین منتقم از منکران ایشان است و آن‌ها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست.

فهرست مطالب کتاب

طلیعه
مقدمه
بخش اول: نظام امامت
بخش دوم: ضرورت وجود امام
بخش سوم: امامان دوازده گانه
بخش چهارم: ویژگی‌های امام
عصمت
علم امام
نسبت ائمه و اهل بیت با قرآن کریم
حجت خدا بر خلق
ولی خدا، وصی و جانشین پیامبر(ص)
بخش پنجم: ضرورت شناخت امام
بخش ششم: نهی از انکار امام
بخش هفتم: غیبت امام و تأثیرات آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امامت حضرت مهدی (عج)
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-2918-11-9
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امامت حضرت مهدی (عج)

معصومه راد
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
اینم یکی ازکتابایی هستش که به شدت علاقه دارم به مطالعشون
محمد محمدیاری
۱۳۹۶/۱۲/۲۰
عالیه و پر محتوا
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۲۲
مممون بابت این کتاب
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب امامت حضرت مهدی (عج)

برای دریافت کتاب امامت حضرت مهدی (عج) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.