معرفی و دانلود کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان

عکس جلد کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان

کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان نوشته‌ی نعمت الله صالحی نجف آبادی نخست تفکرات مخالفین ولایت فقیه را بیان و سپس با اتکا به آیات قرآن کریم، به بررسی نظرات فقهای اسلامی در رابطه با این مبحث پرداخته است.

(این کتاب از جمله کتب کمیاب است. هم اکنون با همکاری ناشر نسخه‌ی اسکن شده از این کتاب به صورت الکترونیکی برای شما آماده شده است.)

نجف آبادی در این کتاب، مطالبی در رابطه با ماهیت ولایت فقیه ارائه کرده که طی آن نظرات امام خمینی (ره)، ابن سینا، حضرت علی (ع) و آیت‌الله منتظری را بیان و سپس به شرایط انتخاب آن اشاره می‌کند. در پایان نیز به بررسی اختیارات و حدود قدرت ولایت فقیه می‌پردازد.

او غبار ابهامات از چهره «ولایت فقیه» را بر طرف کرده و ثابت می‌کند که یکی از اهداف انبیاء و از جمله، پیغمبر اسلام (ص) استقرار «ولایت فقیه» بوده است. نجف آبادی روشن می‌سازد که آن عده از روحانیون و گروه‌های دیگری که به ولایت فقیه اعتراض دارند اعتراض آنان تصور غیر صحیحی است که از آن در ذهن خود داشته‌اند و اگر به معنای صحیح ولایت فقیه که در این کتاب عرضه شده توجه کنند بی‌شک آن را به عنوان یکی از بدیهی‌ترین اصول عقلانی و سیاسی و اجتماعی خواهند پذیرفت.

در بخشی از کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان می‌خوانیم:

گاهی گفته می‌شود: فقهای عادل ولایت دارند به معنای این که از طرف خدا به منصب ولایت و زمامداری مردم منصوب شده‌اند و چه بتوانند اعمال ولایت کنند و چه نتوانند منصب ولایت برای آنان ثابت است و این معنی در سخنان علمائی که در موضوع «ولایت فقیه» بحث کرده و آن را پذیرفته‌اند دیده می‌شود و این شبیه ولایت پدر است بر طفل صغیر خود که چه آن را اعمال کند و چه نکند منصب ولایت او بر طفل صغیرش ثابت است. و ولایت به معنای منصب اعطائی امری قراردادی و ناشی از جعل و اعتبار است و حقیقتی جز جعل و اعتبار ندارد و از این رو با نصب می‌آید و با عزل می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ماهیت «ولایت فقیه»
بخش دوم: دلیل‌های «ولایت فقیه»
بخش سوم: حدود «ولایت فقیه»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-964-5731-07-0
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان

برای دریافت کتاب ولایت فقیه، حکومت صالحان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.