معرفی و دانلود کتاب امنیت شبکه پیشرفته

عکس جلد کتاب امنیت شبکه پیشرفته
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امنیت شبکه پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امنیت شبکه پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امنیت شبکه پیشرفته

عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب امنیت شبکه پیشرفته درباره‌ی جدیدترین راهکارهای حفاظت اطلاعات در برابر حملات سایبری، هک و ویروس‌های گوناگون به شما آموزش می‌دهد. این کتاب به مدیران سازمان‌ها و سایر افراد کمک می‌کند با جزئیات ایمنی داده‌ها در شبکه آشنا شوند. به‌علاوه اثر حاضر یک منبع درسی معتبر برای دانشجویان رشته‌های کامپیوتر است.

درباره‌ی کتاب امنیت شبکه پیشرفته

امروزه، همزمان با گسترش محدوده‌ی ارتباطات اینترنتی، با تنوع زیاد ویروس‌ها و روش‌های هک شبکه مواجهیم که از آن تحت عنوان استراق سمع الکترونیکی یاد می‌شود و این مسئله می‌تواند داده‌هایی را که ممکن است جمع‌آوری آن سال‌ها زمان برده باشد، در خطر نابودی قرار دهد. از طرفی رشد چشمگیر و غیر قابل کنترل سیستم‌های کامپیوتری و ارتباطشان از طریق شبکه، باعث شده سازمان‌ها به این اطلاعات وابستگی زیادی پیدا کنند و از سوی دیگر پیشرفت روش‌های رمزنگاری و شیوه‌های امنیتی شبکه به توسعه‌ی اپ‌های تأمین امنیت اطلاعات منجر شده است.

در کتاب امنیت شبکه پیشرفته، نوشته‌ی عین الله جعفرنژاد قمی، با معتبرترین منابع این حوزه، که طبق سرفصل‌های آموزشی وزارت علوم تدوین شده‌اند، آشنا می‌شوید تا نقش حفاظت داده‌ها را در تعیین سرنوشت کسب‌و‌کارها و زندگی افراد در جهان مدرن جدی‌تر بگیرید. در این اثر به روش فایر وال (دیوار آتش) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در حفاظت شبکه پرداخته شده است. دیوار آتش درحقیقت مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که از دستیابی غیرِمجاز به یک سیستم جلوگیری می‌کند و از این طریق در ارسال یا دریافت اطلاعات محدودیت ایجاد کرده و تنها برای افراد و نرم‌افزارهای مشخصی امکان دسترسی به درگاه‌ها را فراهم می‌کند.

در این کتاب پیرامون سیستم‌های تشخیص نفوذ در شبکه صحبت خواهد شد و با انواع و مزایای هریک به خوبی آشنا می‌شوید. به‌علاوه در فصل‌های مختلف این اثر پیرامون جنبه‌های مختلف امنیت شبکه‌های بی‌سیم، انواع حمله‌ها و بدافزارها و روش‌های مقابله با آن، امنیت شبکه‌ی VoIP، تحلیل ترافیک شبکه و... مباحث مفیدی خواهید خواند. نقش دیوارهای آتش به‌عنوان بخشی از استراتژی امنیت شبکه و کامپیوتر، کاربرد ابزارهای امنیتی مبتنی بر میزبان، مولفه‌های مختلف معماری امنیت شبکه و انواع بدافزارهای موجود بخشی از مباحثی هستند که عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب امنیت شبکه پیشرفته شرح خواهد داد.

کتاب امنیت شبکه پیشرفته، از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده و علاقمندان به کتاب‌های حوزه‌ی امنیت اطلاعات و برنامه‌نویسی می‌توانند از این راهنمای جامع و کامل به عنوان یک منبع آموزشی استفاده کنند.

کتاب امنیت شبکه پیشرفته مناسب چه کسانی است؟

برنامه‌نویسان، دانشجویان کامپیوتر و مدیران سازمان‌هایی که به امنیت پایگاه داده‌های خود اهمیت می‌دهند، می‌توانند از اطلاعات این کتاب به عنوان راهنمایی ارزشمند بهره ببرند.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی، متولد 1339 در بابل، استادیار دانشگاه و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی است. او دکترای مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار دارد و مدیرمسئول و موسس انتشارات علوم رایانه است. کسب عنوان ناشر برتر کشوری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهوری از جمله افتخارات پژوهشی او محسوب می‌شود. گفتنی‌ست عین الله جعفرنژاد قمی نویسنده و مترجم بیش از صدوبیست عنوان کتاب درسی و دانشگاهی است که در زمینه‌های تخصصی رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق و الکترونیک نوشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب امنیت شبکه پیشرفته می‌خوانیم

در حال حاضر اتصال به اینترنت برای سازمان‌ها اختیاری نیست. اطلاعات و سرویس‌های موجود برای سازمان‌ها اساسی‌اند. علاوه‌براین، کاربران در داخل سازمان خواهان دسترسی به اینترنت هستند و به آن نیاز دارند و چنانچه از طریق شبکه‌ی محلی فراهم نشود، از کامپیوتر شخصی خود برای اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد.

با این حال، گرچه دسترسی به اینترنت فوایدی برای سازمان دارد، موجب می‌شود از دنیای خارج بتوان به دارایی‌های شبکه‌ی محلی سازمان دست یافت و با آن تعامل داشت. این موضوع تهدیدی برای سازمان محسوب می‌شود. با اینکه می‌توان هر ایستگاه کاری و سرور در شبکه‌ی شرکت را به ویژگی امنیتی قوی، مثل حفاظت از نفوذ مجهز کرد، ولی ممکن است کافی نباشد و در برخی موارد مقرون به صرفه نیست. شبکه‌ای با صدها یا حتی هزاران سیستم را در نظر بگیرید که سیستم‌های عامل گوناگونی مثل نسخه‌های مختلف یونیکس و ویندوز را اجرا می‌کنند. وقتی نقص امنیتی کشف می‌شود، هر سیستمی که به طور بالقوه تحت تأثیر قرار می‌گیرد، باید ارتقا یابد تا آن نقص برطرف شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفهوم امنیت شبکه، تهدیدها و حمله‌ها
فصل 2: دیوار آتش (فایروال)
فصل 3: سیستم‌های تشخیص نفوذ و امنیت شبکه
فصل 4: امنیت شبکه‌های بی‌سیم
فصل 5: انواع حمله‌ها و بدافزارها
فصل 6: امنیت شبکه VoIP
فصل 7: تحلیل ترافیک شبکه
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امنیت شبکه پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-205-143-1
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امنیت شبکه پیشرفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب امنیت شبکه پیشرفته

برای دریافت کتاب امنیت شبکه پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.