معرفی و دانلود کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار

عکس جلد کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار

زکریا حسن زاده در کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار به اهمیت طراحی شهری در شهرسازی پرداخته و ضمن ارائه‌ی چشم‌اندازی از ابزارهای توسعه در شهرهای مدرن، انواع راهکارها و الگوهای اثربخش در این زمینه را به مخاطبان معرفی کرده است.

درباره‌ی کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار

در دهه‌های اخیر بحث توسعه‌ی پایدار از جمله مباحث اصلی و سرنوشت‌ساز طراحی شهری محسوب می‌شود؛ بااین‌حال متأسفانه در کشور ما شرایط زیست‌محیطی، اقتصادی، و روابط اجتماعی دست به دست هم داده‌اند تا در این زمینه شاهد عملکرد و سیاست‌گذاری‌های ضعیفی باشیم. در کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار، نوشته‌ی زکریا حسن زاده، سعی نویسنده بر آن بوده است که تلفیقی از مبانی توسعه‌ی پایدار و طراحی شهری را ارائه دهد و برای ایجاد شهرهای توسعه‌یافته راهکارهای علمی مناسبی پیشنهاد کند. بی‌شک بررسی کاربردی چشم‌اندازهای آینده به محقق شدن معیارهای توسعه در مناطق شهری گوناگون کشور کمک خواهد کرد.

کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار را انتشارات شهرسازی منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به مباحث توسعه و طراحی شهری قرار داده است.

کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های معماری، مهندسی عمران، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری از جمله مخاطبان این اثر هستند.

با زکریا حسن زاده بیشتر آشنا شویم

زکریا حسن زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی زمین‌شناسی از دانشگاه ارومیه و دانشجوی کارشناسی ارشد همین رشته در دانشگاه تبریز است. از جمله فعالیت‌های علمی او می‌توان به عضویت در انجمن علمی زمین‌شناسی دانشگاه ارومیه و شرکت در دوره‌های مقدماتی نرم‌افزار Gis اشاره کرد. او هم‌اکنون دبیر و نائب‌دبیر انجمن زمین‌شناسی ایران است.

در بخشی از کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار می‌خوانیم

نیاز به فضایی پاسخ‌ده و مطلوب برای کار و زندگی از نیازهای اولیه بشر است که در طراحی پیچیده‌ترین آسمان‌خراش‌ها و یا متراکم‌ترین مجتمع‌های زیستی باید پاسخ مناسب داده شود. محیط مصنوع توسط انسان ساخته و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و درنهایت توسط انسان حفظ و یا تخریب می‌گردد. در این راستا تاثیر محیط بر رفتار انسانی انکارناپذیر است. کارل گوستاو یونگ روان‌شناس سوئیسی در مورد سیستم رفتاری می‌گوید «مردم به همان اندازه که محصول محیط اجتماعی هستند، ساخته‌ی محیط فیزیکی نیز به شمار می‌روند».

برای استفاده بهتر از سرمایه‌ها و منابع محدود، بایستی به همه جوانب و ابعاد طراحی از جمله نیازها و شرایط استفاده‌کنندگان توجه کافی مبذول نمود. نقش معماران به‌عنوان شکل‌دهندگان اصلی محیط مصنوع بسیار حائز اهمیت است. ایجاد فضای باز و انعطاف‌پذیر، با افزایش کنترل ساکنین و تعیین حریم‌ها، از فشارهای روانی ناشی از رویارویی‌های ناخواسته در محیط به میزان زیادی خواهد کاست. تعریف مشخص قلمروهای فضایی محیط باعث تقویت حس تعلق به محیط می شود. طراحی محیطی که جوابگوی احتیاجات و نیازهای متعدد انسانی باشد، ساکنین را از اعمال تغییرات در محیط بی‌نیاز می‌سازد. محیط علاوه‌بر عناصر کالبدی، شامل پیام‌ها، معانی و رمزهایی است که مردم بر اساس نقش‌ها، توقعات، انگیزه‌ها و دیگر عوامل آن را رمزگشایی و درک و در مورد آن به قضاوت می‌پردازند (در صورت قضاوت مثبت، حس مکان در افراد شکل خواهد گرفت). با شکل‌گیری حس مکان هماهنگی فرد و محیط افزایش یافته و باعث بهره‌برداری بهتر از محیط، رضایت استفاده‌کنندگان و در نهایت احساس تعلق به محیط و تداوم حضور در آن می‌شود و در شکل‌گیری حس مکان در ساکنان موثر می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات و اهداف
فصل دوم: مبانی نظری
فصل سوم: چارچوب ارزیابی ابعاد طراحی شهری پایدار
فصل چهارم: چارچوب طراحی
فصل پنجم: معرفی طرح
نتیجه‌گیری
فهرست مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-94483-0-4
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار

برای دریافت کتاب امکان سنجی ابعاد طراحی شهری پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.