معرفی و دانلود کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی

عکس جلد کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی

کتاب مقدمه‌اى بر جهان‌بینى اسلامى که شامل شش مجلد مى‌باشد آخرین اثر قلمى شهید آیت‌اللّه‌ مطهرى است. این کتاب در واقع یک دوره اصول عقاید اسلامى است و مطالعه آن براى عارف و عامى سودمند و فرح‌زاست. جلدهای کتاب مقدمه‌اى بر جهان‌بینى اسلامى عبارتند از: انسان و ایمان، جهان‌بینى توحیدى، وحى و نبوت، انسان در قرآن، جامعه و تاریخ، زندگى جاوید یا حیات اخروى.

در اصل، این کتاب شامل هفت مجلد بوده که استاد مطهری فرصت نگارش جلد هفتم آن یعنى امامت و رهبرى را پیدا نکردند و به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند و البته مباحث «امامت» آن شهید در انجمن اسلامى پزشکان پس از شهادت آن بزرگمرد علم و ایمان و مجاهدت، با نوشته دیگرى از آن شهید در این باب به عنوان پیشگفتار، به صورت مستقل تحت عنوان «امامت و رهبرى» توسط «شوراى نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهرى» منتشر شد.

این مجموعه براى همه اقشار به ویژه دانشجویان و طلاب علوم دینى مفید و حاوى نکات بدیع و جالب توجه است. نثر روان و شیواى آن نیز به جاذبه این کتاب افزوده است، همچنان که استحکام مطالب کتاب که توسط یک اسلام شناس مسلّم به رشته تحریر در آمده است از امتیازات این کتاب است.

استقبال کم‌نظیر از این مجموعه که تعداد چاپ آن بهترین گواه بر آن است حاکى از آن است که امتیازات و ویژگی‌هاى این کتاب براى مردم شریف ایران و سایر بلاد اسلامى حتى غیر اسلامى (از راه ترجمه آن) محسوس و ملموس است. چاپ اول این کتاب به سال 1357 باز مى‌گردد و از آن زمان تا کنون به شکل چند جلدى یا «مجموعه آثار 2» بارها تجدید چاپ شده است.

مقدمه‌اى بر جهان‌بینى اسلامى نظام هماهنگ تفکر اسلامى را به مطالعه‌کننده ارائه مى‌دهد و قوّت فکر اسلامى را در قیاس با مکاتب بشرى آشکار مى‌سازد.

انسان و ایمان که جلد اول این مجموعه است، براى آن که از ظاهرى آراسته‌تر برخوردار باشد، از نظر علامت‌گذارى و غیره بازبینى و از نو حروفچینى شده و طرح جلد آن نیز تغییر کرده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ بیست و هفتم
انسان و حیوان
علم و ایمان
ایمان مذهبی
مکتب، ایدئولوژی
اسلام، مکتب جامع و همه جانبه
منابع تفکر در اسلام
فهرست ها
فهرست آیات قرآن کریم
فهرست اشعار فارسى
فهرست اسامى اشخاص
فهرست اسامى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی

Sara
۱۴۰۳/۱/۳۱
این کتاب رو به توصیه‌ی استاد پناهیان خواندم و بنظرم فوق العاده بود کاش زمانی که نوجوان هستیم و میخوایم تازه دین و اعتقادات مون شکل بگیره اینجور کتاب هارو بخونیم تا بعد از گذر چند سال ایمانمون ضعیف نشه
مهدی سلمانی
۱۳۹۸/۲/۲۲
کتاب خیلی خوبی بود
به خیلی از شبهه‌هایی که تو ذهنم بود جواب داده شد.
Sasan Sharifi
۱۴۰۰/۱/۲۸
توصیه میکنم همه‌ی جلداشو بخونین
محمد جواد باقیات اصفهانی
۱۴۰۰/۹/۱۸
کتاب‌های مطهری عالی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی

برای دریافت کتاب انسان و ایمان: مقدمه‌ای بر جهان بینی اسلامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.