معرفی و دانلود کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر)

عکس جلد کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر)
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر)

کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر) نوشته‌ی آلن کلارکو و جوان گرویس، مجموعه پندهای ویژه‌ای برای مدیران جهت تکمیل یک کار گسترشی و پرورشی یا حل یک چالش مدیریتی است.

با توجه به پیچیدگی‌های کار، سرریز حجم زیاد و محض اطلاعات و رخداد سریع تغییرات، مدیران باید انطباق‌پذیر باشند. انطباق‌پذیری دیگر یک مکانیسم احتیاطی و یا مقابله‌ای نیست. انطباق‌پذیری یک الزام مدیریتی است.

تغییر می‌تواند بی‌ثبات، اعصاب خردکن و رعب‌آور باشد. حتی تغییرات پیش‌بینی شده یا سرزده می‌تواند باعث ترس، تنش و استرس، خشم و مقاومت شود. برای مدیران، این واکنش‌ها به تغییر اغلب بعنوان یک مانع در مسیر که می‌توان بر آن غلبه نمود، قلمداد می‌شود. اما نسبت به انکار احساسات و واکنش‌های منفی، یا سرسختی و یا تخریب تغییر، مدیران مؤثر به فرایند گذر اجازه وقوع می‌دهند. واکنش‌ها به تغییر اغلب یک سری از مراحل شامل: انکار، مقاومت، بررسی و پژوهش، پرسش، انعکاس و بالاخره تعهد را دنبال می‌کند. درطی این فرایند، افراد می‌توانند انطباق‌پذیری بیشتری در مواجهه با تغییر را بوجود آورند.

در دنیای کسب و کار امروز، پیچیدگی و سرعت تغییرات می‌تواند رعب‌آور باشد. انطباق‌پذیری بعنوان یک مهارت برای مدیران به جهت ایجاد و بهبود به منظور مؤثر بودن در این محیط شناخته شده است. حتی در این صورت، مدیران به ندرت می‌فهمند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا انطباق‌پذیرتر گردیده و انطباق‌پذیری را در دیگران بیشتر ایجاد نمایند. این کتاب راهنما، به فهم هرچه بیشتر انطباق‌پذیری و انعطاف‌پذیری شناختی، احساسی و نهادی‌ای که نیازمند است کمک می‌کند.

مدیران با خواندن کتاب انطباق پذیری (Adaptability) خواهند آموخت که چگونه انطباق‌ پذیری‌شان را بهبود بخشیده، توسعه داده و هر چه بیشتر برای خود، افراد و سازمان‌هایی را که هدایت می‌نمایند مؤثرتر باشند.

آلن کلارکو (Allan Calarco) مدیر گروه ثبت نام در دانشکده سی‌سی‌ال بروکسل است. او به عنوان یک عضو دانشکده در چندین ثبت نام آزاد و برنامه‌های متعارف خدمت رسانی می‌کند. او یک متخصص بازخوردهی مورد تایید و یک مربی اجرایی است. آلن دارای فوق لیسانس مشاوره از دانشگاه شیپنسبورگ است.

خانم جوان گرویس (Joan Gurvis) یکی از مدیران در دانشگاه گرینس بورو سی‌سی‌ال است. ایشان وظایف حمایتی را به خوبی معاون دانشکده انجام می‌دهد. ایشان ثبت نام آزاد و برنامه‌های متعارف را تسهیل بخشیده، و همچنین امور تحقیقات را انجام می‌دهد، و نیز یک متخصص بازخور دهی مورد تایید است. خانم جوان دارای لیسانس پرستاری از دانشگاه دوک و فوق لیسانس پرستاری از دانشگاه کارولینای شمالی از گرین بورو می‌باشد. مرکز رهبری خلاق یک موسسه آموزشی غیر انتفاعی بین‌المللی بوده که ماموریتش ارتقاء مفاهیم، تمرین و توسعه رهبری برای سود رساندن به جامعه جهانی است. نویشندگان این اثر راهنمای تحقیقات، تولید نشریات و تولید کننده گستره وسیعی از برنامه‌های آموزشی و محصولات برای مدیران و سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی هستند.

در بخشی از کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر) می‌خوانیم:

آقای آرت مالک نسل دوم از یک شرکت ساختمانی بزرگ منطقه‌ای، پس از مرگ پدرش - به دلایل سلامتی - به جای او نشست. این تغییر باعث ایجاد یک نوسان در سازمان او شد، چرا که آرت پدر شخصی محبوب و محترم در شرکت بود. آرت کوچک تلاش نمود به کارمندانش فرصت دهد تا با توجه به تغییر رخ داده احساسات او را دریابند، با علم به اینکه او به مراتب شکیباتر و درون‌نگرتر از پدر معاشرتی خود بود. او می‌دانست سبک مدیریتی‌اش بطرز شگرفی متفاوت است.

در کار کردن با یک مدیر اجرایی، آرت کوچک شروع به ثبت و برقراری ارتباط با واکنش‌ها و احساساتش نمود. آنچه که او زود دریافت، این بود که هرگز به دیدگاه پدرش نسبت به شرکت آگاه نشد، بنابراین، نمی‌توانست بدون داشتن چنین احساسی بطرز مؤثری مدیریت کند. او ساعت‌ها در سلسله‌ای از جلسات و مصاحبه‌ها با کارمندان در سایت پروژه‌ها به شکل‌دهی ارتباط با آنان پرداخت. در ظرف چند هفته کوتاه، او به شفافیت نقش خود بعنوان یک مدیر و آینده شرکت نائل شد.

او میزبان جلسات نهاری و چهره به چهره در طی آن دوره بود و مبادرت به ارسال یادداشت‌های فردی به هر یک از کارمندان با این درخواست که از آن‌ها بخواهد با سازمان در ارتباط باشند و یک رویه باز را تنظیم نماید، نمود. آرت پسر با توجهات بیشتر به حمایت شرکت در خصوص رشد سازمان، بخصوص اینکه درآمدها در سه ماهه بعدی افزایش یافتند، احساس بهتری پیدا نمود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
انطباق‌پذیری چیست؟
چرا انطباق‌پذیری برای مدیران دارای اهمیت است؟
موانع انطباق‌پذیری چیست؟
مراحل گذر
سه عنصر انطباق‌پذیری
انعطاف‌پذیری شناختی
انعطاف‌پذیری احساسی
انعطاف‌پذیری نهادی
ایجادانطباق‌پذیری
راه‌های تمرین انعطاف‌پذیری شناختی
راه‌های تمرین عملی انعطاف‌پذیری احساسی
راه‌های تمرین عملی انعطاف‌پذیری نهادی
انطباق‌پذیری: یک الزام مدیریتی
پس زمینه (سابقه)
خلاصه نکات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر)
نویسنده،
مترجممحمدعلی عبدالعظیمی
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-289-308-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر)

برای دریافت کتاب انطباق پذیری (واکنشی موثر به تغییر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.