معرفی و دانلود کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

برای دانلود قانونی کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

مهندس سجاد نعیم وفا و دکتر سیده مریم اعتماد با تألیف کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی سعی کرده‌اند به تمام سؤالات شما در زمینه‌ی مراحل اخذ مجوز برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، راه‌کارها و موانع آن پاسخ دهند.

درباره‌ی کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

زمانی که ایده‌ی یک کسب‌وکار اینترنتی به ذهنتان خطور می‌کند، قطعاً به ترسیم مراحل راه‌اندازی آن می‌پردازید. مهندس سجاد نعیم وفا و دکتر سیده مریم اعتماد با همکاری یکدیگر تلاش کرده‌اند ماحصل تجربیات چندین‌وچندساله‌ی خود را در قالب کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی به علاقمندان شرکت‌های استارت‌آپی ارائه دهند. کتاب حاضر در شش فصل تدوین شده که در بخش‌های مختلف آن به مسائلی نظیر مقدمات اولیه در باب مسائل حقوقی کسب‌وکارها، انواع مختلف شرکت‌های تجاری و غیرتجاری و همچنین انواع کسب‌وکارهای اینترنتی پرداخته است.

کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و در پی کسب اطلاعات جامع در زمینه‌ی اخذ مجوز این نوع کسب‌وکارها هستید کتاب حاضر راهنمای فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی می‌خوانیم

قانون تجارت الکترونیکی و قانون جرایم رایانه‌ای، مهمترین قوانین حاکم بر فضای مجازی کشور ما محسوب می‌شوند. به همین دلیل مطالعه دقیق مفاد این دو قانون و رعایت ضوابط آن‌ها برای کلیه کسب‌وکارهای الکترونیکی ضروری است. قانون تجارت الکترونیکی ایران در تاریخ 1382/02/17 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و چارچوب کلی فعالیت‌های تجاری (و حتی غیرتجاری) در بستر مبادلات الکترونیکی را مشخص ساخته است. در ماده 1 قانون تجارت الکترونیکی، آمده است؛ «این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله آسان و ایمن ‌اطلاعات در واسط‌های الکترونیکی و با استفاده از سیستم‌های ارتباطی جدید به کار می‌رود»، بدین ترتیب قلمرو شمول این قانون در متن این ماده مشخص شده است. باب اول این قانون (با عنوان «مقررات عمومی») به بیان کلیات و تعیین قلمرو شمول قانون و همچنین تعریف بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات پرداخته است. در ادامه این باب، احکام مربوط به «داده پیام» تشریح گردیده و سپس مقررات مربوط به ‌داده‌پیام‌های مطمئن و نحوه مبادله داده‌پیام‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

باب دوم قانون مزبور به مسئله صدور امضای الکترونیکی و دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی اختصاص یافته است. وفق ماده 31 قانون؛ «دفاتر خدمات صدور گواهی الکترونیکی، واحدهایی هستند که برای ارائه ‌خدمات صدور امضای الکترونیکی در کشور تأسیس می‌شوند. این خدمات شامل تولید، صدور، ذخیره، ارسال، تأیید، ابطال و به روز نگهداری گواهی‌های اصالت (‌امضای) الکترونیکی می‌باشد». باب سوم قانون تجارت الکترونیکی (با عنوان «در قواعد مختلف»)، به بیان حمایت‌های انحصاری در بستر مبادلات الکترونیکی پرداخته است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: حقوق کسب‌وکار
بخش دوم: مجوزهای عام کسب‌وکار
بخش سوم: مجوزهای کسب‌وکار اینترنتی
بخش چهارم: نهادهای ناظر و متولی کسب‌وکارهای اینترنتی
بخش پنجم: قوانین و مقررات حاکم بر مجوزها و کسب‌وکارهای اینترنتی
بخش ششم: ضمایم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-964-468-894-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

برای دریافت کتاب انواع مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.