معرفی و دانلود کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

عکس جلد کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین نوشته‌ی محمدمهدی حق پرست رادمرد، مطالب و نکات مهمی را جهت چگونگی تغییرات فیزیکی و شیمیایی آب در اختیارتان می‌گذارد که اگر آن‌ها را به کار ببرید محیط پرورشی با کیفیت و سالمی خواهید داشت.

درباره‌ی کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین:

از اساسی‌ترین مسائلی که باید جهت تکثیر و پرورش موجودات زنده در نظر گرفت، کسب دانش و اطلاعات کافی درباره‌ی ویژگی‌های محیط زندگی آن‌هاست. در همین راستا هنگام انتخاب محیطی مناسب برای پرورش آبزیان به اولین نکته‌ای که باید توجه نمود، کمیت و کیفیت آب موجود است. همانطور که از نام آن‌ها پیداست آبزیان در آب پرورش می‌یابند، بنابراین هر چقدر استانداردهای کیفیت آب رعایت شود، در پرورش آن‌های موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

اگرچه آب فراوان‌ترین ماده روی کره‌ی زمین است اما از نظر کیفیتی با یکدیگر یکسان نیستند و همواره در اشکال گوناگونی در طبیعت یافت می‌شوند. آن سویه از آب که به صورت طبیعی در روی خشکی‌ها بوده و نیازهای حیوانات و فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی انسان‌ها را تامین می‌نماید، بسیار کم است و متاسفانه همان مقدار کم در دهه‌های اخیر دچار آلودگی‌های شدیدی شده‌اند. آب به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که دارد وابسته به شرایط محیط است و از سوی دیگر خودش به عنوان یک محیط باارزش اکوسیستم‌های گوناگونی را تشکیل می‌دهد، به همین علت در کیفیت زندگی انسان‌ها و هر موجود زنده‌ی دیگری نقش حساسی دارد.

طبق تحقیقات و پژوهش‌های متخصصین، محیط پرورشی آبزیان در طی دوره‌ی رشد خود دچار تغییرات و واکنش‌های زیادی می‌شود که این تغییرات شامل تجزیه فضولات آبزیان، هوادهی، کوددهی، آهک پاشی، غذاهای خورده نشده و سایر مواد آلی و شیمیایی احتمالی است که در هنگام پرورش به هر دلیلی وارد محیط‌های آبی می‌شوند و کیفیت آب را تغییر می‌دهند.

با مطالعه‌ی این کتاب با اصول و قوانین ضروری جهت حفظ کیفیت آب آشنا خواهید شد که از نظر بهداشتی و اقتصادی برایتان بسیار کارآمد خواهد بود.

کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به متخصصان پرورش ماهی و افرادی که علاقمند به حوزه‌ی آبزی پروری هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین می‌خوانیم:

به طور کلی آبزیان از نظر دمایی به دو دسته گرم آبی و سرد آبی تقسیم می‌شوند که براساس دمای محیط آبی که در آن‌ها فعالیت می‌کنند طبقه‌بندی می‌شوند و این فعالیت‌های زیستی شامل تغذیه، رشد و تولیدمثل می‌باشد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در صنعت آبزی پروری مورد بحث است تغذیه مناسب و جذب غذای خورده شده می‌باشد که باعث کاهش ضریب تبدیل غذایی و به دنبال آن کاهش هزینه‌های غذادهی و افزایش سوددهی می‌شود.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود این است که بدانیم در فصولی که دمای آب کم می‌شود از چه موقع غذادهی به ماهیان قطع شود و چرا این امر اهمیت ویژه‌ای دارد و اینکه آیا در صورت غذادهی در دمای پایین جذب صورت می‌گیرد یا خیر و همچنین در صورت قطع غذادهی منجر به ضعیف شدن ماهی از نظر ایمنی نخواهد شد؟ تمام این سوالات باید از طرف یک پرورش‌دهنده حرفه‌ای پرسیده شود و به آن‌ها دقت شود تا باعث هدر رفتن سرمایه نشود و در عین حال خطر بروز انواع مشکلات بهداشتی هم در مزرعه به حداقل برسد. زیرا زمانی که نیاز است غذادهی به ماهیان قطع شود اگر این کار صورت نگیرد باعث هدر رفتن غذا و افزایش بارآلودگی می‌شود و برعکس اگر زمانی که می‌توان به آبزیان غذادهی کرد ولی با قطع غذادهی منجر به کاهش وزن و ضعف ایمنی می‌شود. البته در سیستم‌های مداربسته تغییرات دما به ندرت اتفاق می‌افتد زیرا در اکثر تاسیسات مدار بسته سیستم تنظیم دما وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آب چیست
چگالی آب
ویسکوزیتی آب
هدایت الکتریکی آب Electrical conductivity (EC)
دمای آب
ظرفیت گرمای ویژه آب در آبزی پروری
رابطه دما با فعالیت‌های زیستی آبزیان
بهترین زمان توقف غذادهی با توجه به درجه حرارت آب در ماهیان گرم آبی و سرد آبی
مشکلات ناشی از تغییرات دما و راه‌های مقابله با آن
شوری آب Salinity
اکسیژن
ارتباط اکسیژن محلول با دمای آب
علائم و مشکلات ناشی از کمبود اکسیژن یا هیپوکسی
گاز دی اکسید کربن (CO2) محلول در آب
pH آب و ارتباط آن با سایر فاکتورهای آب
علائم تغییرات pH آب
سختی کل (Hardness)
فلزات سنگین
ترکیبات نیتروژنی
منابع ورود آمونیاک به آب پرورش آبزیان
آمونیاک چطور باعث مسمومیت آبزیان می‌شود
TAN یا آمونیاک کل چیست
خصوصیات بیولوژیکی آب و ارتباط آن با آبزیان
فن‌آوری‌های نوین در صنعت آبزی پروری فوق متراکم و روش‌های حذف آمونیاک
فن‌آوری فیلترهای زیستی و سیستم مدار بسته
نحوه اصلاح آب در سیستم مدار بسته
عملکرد فیلترهای زیستی
فن‌آوری بایوفلاک
گونه‌های مناسب برای پرورش در سیستم بایوفلاک
نحوه ایجاد سیستم بایوفلاک
روش‌های صحیح نمونه‌برداری آب برای ارسال به آزمایشگاه و اندازه‌گیری فاکتورهای آب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-622-7533-12-5
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های کشاورزی و دامپروری
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

تینا فیض بخشیان کهن
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب مفید و زیباییه، با خوندن همین کتاب تونستم‌ی تست از آزمونم رو درست پاسخ بگم، مشتاقم از عوامل عزیز کتابراه بخوام لطفا کتاب‌های بیشتری در زمینه‌ی شیلات، شیمی، و کلا علوم مختلف بصورت مختصر و مفید در کتابراه داشته باشیم چون با وجود این کتب الکترونیک هم در زمان صرفه جویی میشه هم قابلیت انتقالشون بدون دردسر سنگینی وجود داره راهتون روشن کتابراهی هآ
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین

برای دریافت کتاب اهمیت آب در آبزی پروری نوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.