معرفی و دانلود کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس

عکس جلد کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس
قیمت:
۱۰,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس

کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس نوشته‌ی کمال امیدوار، بر اساس مهم‌ترین تحقیقات علمی در جهان، اثرات متقابل میان جو، آب و هوا و اقیانوس‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس:

می‌دانیم که آب و هوا، نوسانات و تغییرات طبیعی خود را دارد و با توجه به نقش مخرب انسان در قرن گذشته و حاضر و گرمایش جهانی به طور نامنظم در حال تغییر است و حالت ثابتی ندارد.

همانطور که می‌دانیم بیشتر از 70 درصد کره‌ی زمین از آب تشکیل شده است که حدودا 97 درصد آن نیز در اقیانوس‌ها قرار دارند. پس هر گونه تغییر در این قسمت عظیم کره‌‌ی زمین، در مناطق دیگر نیز اثر می‌گذارد. البته این نکته را فراموش نکنید که تنها نوسانات اقلیمی در اقیانوس‌ها روی شرایط جوی کره‌ی زمین تأثیر نمی‌گذارد، بلکه هر رویدادی در خشکی‌ها مانند اثر پوشش برف بر دمای زمین و... نیز تأثیرگذارند.

کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس (Climatic Relation of Atmosphere and Oceans) اصول و الگوهای پیوند از دور و تحقیقات مرتبط با این موضوع در مقطع دکتری را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که در زمینه‌های تغییرات اقلیم، تغییرات محیطی و محاسبات آماری در حال تحصیل هستند نیز می‌توانند از مفاهیم این کتاب برای پروژه‌ها، تحقیقات، پایان‌نامه‌ها و... نیز بهره ببرند.

این کتاب از شش فصل تشکیل شده است که هر کدام از فصول به تحلیل موضوعاتی مانند روابط آب و هوا و اقیانوس، ویژگی‌های آب اقیانوس‌ها، گردش‌های اقیانوسی و آب و هوا، ساز و کار انتقال انرژی در اقیانوس، بالا آمدن آب از عمق به سطح دریا، رابطه بین دمای سطح آب اقیانوس‌ها و برهمکنش‌های هوا و اقیانوس‌ها نیز می‌پردازد.

کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای استادان، محققان و دانشجویان علوم طبیعی، جوی، هواشناسی، منابع طبیعی، محیط زیست و جغرافیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس می‌خوانیم:

یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر نوسان‌ها و تغییرات آب و هوایی سال به سال در یک منطقه، الگوها و شاخص‌های آب و هوایی بزرگ مقیاس دور از یک منطقه خاص است. براساس برخی تعاریف شاخص‌های الگوهای آب و هوایی معیارهایی هستند که به وسیله آن‌ها تغییرات زمانی شدت و تغییرات مکانی الگوهای گردش جو اندازه‌گیری شده؛ بنابر این رابطه و همبستگی معنی‌دار بین تغییرات زمانی دو الگو با سامانه گردش که در مسافتی دور از هم قرار دارند «پیوند از دور» نامیده شود (علیجانی، 1392).

پیوند از دور با الگوی پیوند از دور استمرار و پایایی یک بی‌هنجاری بزرگ مقیاس در جو و اقیانوس است؛ همچنین یک الگوی پیوند از دور اغلب یک مد (نما) از نوسان‌های کم بسامد بوده که از چند هفته تا چند سال ادامه داشته و خود نیز در ارتباط با تغییر در آرایش امواج سیاره‌ای روی می‌دهد (کیورینگ، 2002).

همچنین پیوند از دور راهی برای خلاصه نمودن الگوهای جوی، توصیف فرآیندهای انتقال گرما، انرژی، رطوبت و تکانه زمین (اندازه حرکت) و درک بهتر و ارزیابی چگونگی تغییر آب و هوا و اکوسیستم‌های منطقه‌ای است (اسچویینگ 2010).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم پایه روابط آب و هوا و اقیانوس
فصل دوم: سامانه آب و هوای جهانی و مقیاس‌های فضا و زمان فرایندهای هوا و آب و هوا
فصل سوم: ساختار و ترکیب اقیانوس‌ها، گردش‌های اقیانوسی و آب و هوا و روابط فیزیکی متقابل اتمسفر و اقیانوس
فصل چهارم: روابط آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس و شاخص‌های پیوند از دور در نیمکره شمالی
فصل پنجم: روابط آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس و شاخص‌های پیوند از دور در نیمکره جنوبی
فصل ششم: روش‌های کسب داده‌ها و نحوه انجام پژوهش‌های عملی جهت محاسبه شاخص‌های پیوند از دور و رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-735335-8
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس

Abbas jamshidi
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
تنها کتابی که در زبان فارسی اینطور تخصصی به تعاملات آبکره و هوا کره می‌پردازد.
استاد امیدوار کتابهای دیگری هم دارد مثل آب و هواشناسی دینامیک و اقلیم شناسی دینامیک،
شخصی جهت مطالعه یک اثر متفاوت در باره مکانیک حرارت و سیالات کتابهای ایشان را مطالعه میکنم!
چون کتابهای مکانیک حرارت و سیالات در و
موجود کوره راههای ریاضی گم میشوند، مفاهیم را قربانی ریاضیات می‌کنند.
ای کاش استاد امیدوار کمی دینامیک را خالص تر در کتابهایشان نمایش میدادند، کاش استاد، فکر می‌کردند که ممکن است دانشجویان فیزیک یا مهندسی مکانیک ممکن است بخواهند با مطالعه کتب ایشان علم سیالات را بهتر بفهمند، آنهم در موجوداتی زنده چون اتمسفر یا هیدروسفر.
استاد تا میانه راه خوب آمده‌اند و کتابی شایسته برای دانشجویان هواشناسی یا جغرافی نوشته‌اند ولی نه کتابی کامل برای دانشجویان مکانیک یا فیزیک.
Mohammad raisi
۱۴۰۳/۱/۲
باسلام.
بنظرم واقعا یکی از بهترین کتاب‌های موجود در بازار در باب آب و هواشناسی هست که از نویسنده مشهور می‌باشد و تمامی نکات رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس را به بهترین شکل توضیح داده و واقعا عنوان کتاب با محتوای آن هم خوانی خیلی عالی دارد...
Hosseini
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب خوب و علمی هست که برای خیلی از رشته‌ها منبع مطالعاتی خوبیه و میاد بررسی میکنه رابطه آبوهواییاتمسفر و تاثیر اقیانوس و...، رشته‌هایی مثل محیط زیست و...
فرهاد جلیدانی
۱۴۰۰/۹/۸
کتابیست عالی توسط دکتر امیدوار مطالب خوبه
Afsane Salmani
۱۴۰۱/۱/۳۱
فصول اول کتاب خیلی خلاصه است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس

برای دریافت کتاب رابطه آب و هوایی اتمسفر و اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.