معرفی و دانلود کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام

عکس جلد کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام

کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام نوشته‌ی ابراهیم شفیعی سروستانی جلد دوم از مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار»، به ضرورت و مفهوم معرفت امام، ویژگی‌های امامان معصوم و مبانی معرفت امام می‌پردازد.

بدون تردید مجموعه «فرهنگ مهدویت و انتظار» اولین گام در راستای افزایش و ارتقای «دانش مهدوی» عموم علاقه‌مندان منتظر دانست. مجموعه‌ای که عمده‌ترین سر فصل‌هایش شامل ملزومات دانستن و پیوند خوردن با مهدویت است و شما را از مطالعات پراکنده و زیاد دور می‌کند.

مجموعه فرهنگ مهدویت و انتظار با قلمی سلیس و گیرا با دو رویکرد منتشر شده است، رویکرد اول ناظر به شناخت امام مهدی (عج) و ویژگی‌های آن حضرت به عنوان امام زمان و آخرین حجت خدا بر روی زمین؛ و دومین مبحث ناظر به شناخت تکالیف منتظران در عصر غیبت در وجوه فردی و اجتماعی است.

مخاطبان این مجموعه علاقمندان و محبان امام زمان (عج) بوده که به دنبال منبعی جامع و کامل برای شناخت مولای خود هستند. همچنین کلیه مربیان، معلمان و اساتیدی که به دنبال منبعی تخصصی برای آموزش مباحث مهدوی هستند می‌توانند از این اثر هفت جلدی استفاده نمایند.

در آموزه‌های اسلامی بر ضرورت معرفت امام زمان (ع) تأکید زیادی شده و در روایاتی که شیعه و اهل سنت به شکل متواتر از پیامبر اعظم (ص) نقل کرده‌اند، نشناختن امام زمان برابر با مرگ در حال جاهلیت یا مرگ در حال کفر و نفاق و گمراهی دانسته شده است. اما با وجود این همه تأکید، پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، مسلمانان تکلیف خود در این زمینه را به خوبی ادا نکردند.

گروهی در تشخیص مصداق روایات معرفت امام زمان و تعیین امام زمان خود به خطا رفتند و این روایات را بر کسانی منطبق کردند که به هیچ روی شایستگی امامت مسلمانان را نداشتند و گروهی دیگر هم با وجود تشخیص درست مصداق این روایات و شناختن امامان واقعی زمان خود، نتوانستند چنانکه شایسته است ویژگی‌های معنوی این امامان و جایگاه آنان در عالم تکوین و تشریع را بشناسند. بر این اساس، می‌توان گفت موضوع معرفت امام زمان، با وجود شهرت و مقبولیت ظاهری آن در میان مسلمانان، موضوعی است مهجور مانده که عموم مسلمانان و حتی شیعیان که خود را پیرو امامان معصوم (ع) می‌دانند، شناخت چندانی از ژرفا، گسترده و وجوه گوناگون آن ندارند.

با توجه به آنچه گفته شد، در دومین جلد از مجموعه کتاب‌های «فرهنگ مهدویت و انتظار» به بررسی تفصیلی موضوع معرفت امام زمان پرداخته و برای آشنایی بیشتر با وجوه گوناگون این موضوع، در سه فصل، ضرورت و مفهوم معرفت امام، ویژگی‌های امامان معصوم و مبانی اعتقاد به امامت، بررسی شده است. با امید به اینکه این مباحث، موجب عمق و غنای بیشتر شناخت شما نسبت به امامان معصوم (ع) به ویژه امام عصر (ع) گردد.

در بخشی از کتاب او را بشناسیم می‌خوانیم:

همه ما کم و بیش تاکنون در مورد لزوم «معرفت امام زمان (ع)»، مطالبی خوانده یا شنیده‌ایم و به اجمال می‌دانیم بر اساس روایات قطعی و تردیدناپذیری که از پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) نقل شده، نداشتن معرفت نسبت به امام زمان (ع) به منزله مرگ در زمان جاهلیت؛ یعنی مردن در حال کفر و شرک است. همچنین از جایگاه و نقشی که در آموزه‌های اسلامی برای امامان معصوم (ع) ترسیم شده است، شناخت داریم، ولی شاید بسیاری از ما نسبت به کم و کیف و لوازم این معرفت چندان آگاه نباشیم و به درستی ندانیم که چه شناخت تفصیلی باید نسبت به امام عصر خود داشته باشیم. این وضعیت برای کسانی که همه افتخار خود را در پذیرش امامان معصوم و اعتقاد به امام عصر (ع) می‌دانند، هرگز زیبنده نیست. ازاین‌رو، همه باید در حد توان و درک خود برای رسیدن به سطحی قابل قبول از شناخت و معرفت امام بکوشیم و معرفت اجمالی خود را به معرفت تفصیلی تبدیل کنیم.

دانشوران بزرگ شیعه از دیرباز با درک عمیقی که نسبت به اهمیت و جایگاه موضوع امامت در مجموعه معارف اسلامی داشته‌اند، برای تبیین ابعاد مختلف این موضوع، به ویژه ویژگی‌های امامان معصوم تلاش فراوانی کرده و با بهره‌گیری از منابع متقنی که در اختیارشان بوده است، به توضیح و تشریح موضوع یاد شده پرداخته‌اند که کتاب‌های‌ارزشمند این عالمان پرهیزکار شاهدی بر این مدعاست.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
فصل اول
ضرورت و مفهوم معرفت امام
1. معنای لغوی و اصطلاحی امام
2. معرفت امام در آموزه‌های اسلامی
3. ضرورت معرفت امام
4. مفهوم معرفت امام
5. راه‌های به دست آوردن معرفت
فصل دوم
ویژگی‌های امامان معصوم (ع)
1. پیشوایان دوازده‌گانه
2. والیان امر
3. گواهان بر مردم
4. راهنمایان به سوی خدا
5. جایگاه‌های علم الهی
6. مفسران وحی
7. پایه‌های توحید
8. پیراستگان از خطا و لغزش
9. صاحبان معجزه‌ها و نشانه‌ها
10. مایه‌های ثبات و پایداری جهان
11. وسیله‌های نجات و رستگاری امت
12. سرسپردگان امر الهی
فصل سوم
مبانی اعتقاد به امامت
1. ضرورت دوستی با امامان معصوم و ترک دشمنی با آن‌ها
2. لزوم پیروی از امامان معصوم (ع) و ترک مخالفت با آن‌ها
3. خالی نماندن زمین از حجت‌های الهی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-964-2918-64-5
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های حدیث
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام

Ali Hoseini
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کتاب خوبی بود بخاطر اینکه از روایاتها آورده شده بود سند کاملی بود از اهل سنت شیعیان خوب بود من که خودم خوشم آمد بود که چنین کتاب رو خوندم
Mohammad reza heydari
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خوبی این مجموعه کتاب جناب شفیعی سروستانی اینه که بیشتر روایات موجود در کتاب، از کتب اربعه شیعه و سایر کتاب‌های معتبر اسلامی است.
مهدی میر
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
بسیار عالی بود، ممنون
null null
۱۳۹۸/۸/۲۳
ممنون از این برنامهی عالی
امیر سام تقدیمی رهورد
۱۴۰۲/۸/۶
باید خوب باشه بخرید حتما
هادی مجدی
۱۴۰۱/۱/۱
کتاب خوبی برای شناخت امام زمان هست
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام

برای دریافت کتاب او را بشناسیم: معرفت امام زمان علیه السلام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.