معرفی و دانلود کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)

عکس جلد کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)

کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص) نوشته ابراهیم شفیعی سروستانی، با هدف بررسی موضوع‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از منظر رسول گرامی اسلام تهیه شده است.

آنچه فرد و جامعه را به مقامات عالی انسانی می‌رساند، اخلاق نیکوست. اخلاق نیکو هم فقط خوش‌ اخلاقی با مردم نیست؛ بلکه به معنای پروراندن صفات نیکو و خلقیات فاضله در دل و جان خود و انعکاس آن‌ها در عمل خود است. مردمی که در بین خود دچار حسد باشند، دچار بدخواهی یکدیگر باشند، دچار حیله‌گری با یکدیگر باشند، دچار حرص به دنیا و بخل نسبت به مال دنیا باشند و دچار کینه‌ ورزی با یکدیگر باشند، در این جامعه حتی اگر قانون هم به طور دقیق عمل شود، سعادت در این جامعه نیست.

اگر علم هم پیشرفت کند و تمدن ظاهری هم به منتهای شکوه برسد، این جامعه، جامعۀ بشری مطلوب نیست. جامعه‌ای که انسان‌ها در آن از یکدیگر احساس ناامنی کنند، هر انسانی احساس کند که به او حسد می‌ورزند، نسبت به او بد دلی دارند، نسبت به او کینه‌ ورزی می‌کنند، برای او توطئه می‌چینند و نسبت به او و دارایی‌اش حرص می‌ورزند، راحتی در این جامعه نیست. اما اگر در جامعه‌ای فضایل اخلاقی بر دل و جان مردم حاکم باشد، مردم نسبت به یکدیگر مهربان باشند، به یکدیگر گذشت و عفو و اغماض داشته باشند، نسبت به مال دنیا حرص نورزند، نسبت به آنچه دارند بخل نورزند، به یکدیگر حسد نورزند، در مقابل راه پیشرفت یکدیگر مانع‌ تراشی نکنند و مردم آن دارای صبر و حوصله و بردباری باشند، این جامعه حتی اگر از لحاظ مادی هم پیشرفت‌های زیادی نداشته باشد، باز مردم در آن احساس آرامش و آسایش و سعادت می‌کنند؛ اخلاق، این است. ما به این احتیاج داریم. ما باید در دل خود، خلقیات اسلامی را روز به روز پرورش دهیم. قانون فردی و اجتماعی اسلام در جای خود، وسیله‌هایی برای سعادت بشرند (در این تردیدی نیست)؛ اما اجرای درست همین قوانین هم احتیاج با اخلاق خوب دارد.

در بخشی از کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص) می‌خوانیم:

یکی از نکات مهم در روابط و آداب معاشرت‌های اجتماعی، عیادت دوستان و بستگانی است که دچار بیماری شده‌اند. اصولا در چنین مواقعی است که دوستی و خویشاوندی ارزش واقعی خود را پیدا می‌کند. وقتی شما بر بالین برادر یا خواهر مسلمان خود حاضر می‌شوید و از او دل‌ جویی می‌کنید و حال وی را می‌پرسید، احساس آرامش به او دست می‌دهد و دردش تسکین می‌یابد. به همین دلیل، در چنین لحظاتی نسبت به شما احساس مهر و محبت بیشتری می‌کند و همین سبب می‌گردد در آینده، روابط دوستانه یا پیوند خویشاوندی میان او و شما محکم‌تر شود و از پایداری بیشتری برخوردار گردد. به علاوه همین عیادت سبب می‌شود که اگر از قبل نسبت به هم کدورت و ناراحتی داشته‌اید، برطرف شود و خلوص و صفا جای آن را بگیرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
مقدمه
الف. معنا و مفهوم حقوق
ب. تقسیم‌بندی حقوق
ج. رابطه حقوق خداوند و حقوق مردم
د. متقابل بودن حقوق
ه. گذشت ‌ناپذیر بودن تجاوز به حقوق بندگان
و. عظمت مقام مؤمنان
ی. پیامبر اعظم (ص) و حقوق اهل ایمان
1. چشم‌پوشی و گذشت
2. دست‌گیری و هم‌دلی
3. رازداری و خطاپوشی
4. درگذشتن از لغزش
5. پوزش‌پذیری
6. رد کردن سخنان بدگویان
7. اندرزگویی و خیرخواهی
8. پایداری بر دوستی
9. وفای به عهد و پیمان
10. عیادت و دل‌جویی
11. حضور در مراسم خاک‌سپاری
12. پذیرش دعوت
13. قبول هدایا
14. احسان در برابر احسان
15. قدرشناسی و سپاس‌گزاری
16. مددکاری و یاری‌رسانی
17. مراقبت و سرپرستی
18 و 19. چاره‌سازی و مشکل‌گشایی
20. دعا برای سلامتی او به هنگام عطسه
21. راهبری به مقصود
22 و 23. پاسخ‌گویی به سلام؛ خوش‌صحبتی و حسن خلق
24. ارج نهادن و ارزش‌گذاری
25. پذیرش سوگند
26 و 27. گسترش دامنه دوستی و ترک دشمنی و کینه‌توزی
28. خیرخواهی و فریادرسی
29. همراهی در لحظات بحرانی
30. ترک خودبینی و خودخواهی
سخن پایانی
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-964-6968-96-7
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف، کتاب‌های حدیث
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)

الیاس کار
۱۳۹۷/۹/۱۲
کتابی مملو از تحریف... حکمت اون مقطع زمان حکمت زور و شمشیر بود و بر هیچ بزرگواری خرده‌ای نیست که این شیوش بوده باشه... حالا چجوری بتونی این حجم از دروغ رو تزریق کنی... اعجاب بر انگیزه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص)

برای دریافت کتاب حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران (ص) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.