معرفی و دانلود کتاب اکنونی دیگر: داستان اتوپیایی از اکنون بدیل

عکس جلد کتاب اکنونی دیگر: داستان اتوپیایی از اکنون بدیل
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اکنونی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اکنونی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اکنونی دیگر: داستان اتوپیایی از اکنون بدیل

کتاب اکنونی دیگر نوشته‌ی یانیس واروفاکیس اثری خواندنی در حوزه‌ی علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و اقتصاد است. نویسنده در این کتاب به نقد سرمایه‌داری می‌پردازد و در دل روایت و داستان، راه‌حل‌ها و ایده‌هایی را برای مسائل بغرنج اقتصادی ارائه می‌کند.

دربار‌ه‌ی کتاب اکنونی دیگر

کتاب اکنونی دیگر (Another Now: Dispatches from an Alternative Present) اثری از یانیس واروفاکیس (Yanis Varoufakis) نویسنده و سیاستمدار یونانی است. جهانی را تصور کنید که در آن خبری از میلیاردرها نیست؛ دنیایی بدون بانک و بازارهای مالی؛ دنیایی بدون غول‌های تکنولوژی. اصلاً فرض کنید جنبش زیست محیطی «شورش علیه انقراض» در نهایت پیروز شود و دنیا را به دست بگیرد. در این صورت جهان چگونه خواهد بود؟

یانیس واروفاکیس یکی از اقتصاددانان مشهور در جهان در کتاب اکنونی دیگر به خواننده نشان می‌دهد چنین جهانی چگونه خواهد بود. او توضیح می‌دهد چطور ممکن است چنین دنیایی به وجود بیاید و آیا هنوز هم امکان تحقق آن وجود دارد؟ اما آیا واقعاً ما هم چنین جهانی را می‌خواهیم؟ کتاب اکنونی دیگر انتظارات ما در مورد این موضوع را تغییر می‌دهد که جامعه خوب چگونه باید باشد یا چگونه باید به نظر برسد و در عین حال حقیقت ناراحت‌کننده‌ای را در مورد تمایل ما برای زندگی در جهانی بهتر آشکار می‌سازد.

یانیس واروفاکیس کتاب اکنونی دیگر را در نُه فصل به نگارش درآورده است. لحن کتاب ساده و گیرا است و به سبک و سیاق متون داستانی نوشته شده است. نویسنده‌ی کتاب که به خاطر مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی تحمیلی اتحادیه‌ی اروپا به دولت یونان از سمت خود به عنوان وزارت اقتصاد و دارایی استعفا داد، در این کتاب وضعیت اقتصادی نابه‌سامان جهان را شرح می دهد و سرمایه‌داری را نقد می‌کند. او در دل داستان‌های کتاب اکنونی دیگر و گفتگوی میان شخصیت‌ها ایده‌های جالبی را برای رهایی از سرمایه‌داری ارائه می‌کند که ارزش تفکر و تعمق را دارد. همچنین شایان ذکر است برای درک بهتر مفاهیم علمی کتاب توضیحاتی توسط مترجم در پانوشت‌ها ارائه شده است. نشر افکار این کتاب را ذیل مجموعه‌ای با عنوان «امید و آرمان‌شهر» منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌ امید و آرمان‌شهر

مجموعه امید و آرمان‌شهر نشر افکار مجموعه‌ کتاب‌هایی با موضوع اتوپیا، دیستوپیا و هتروپیا است. در کتاب‌های حاضر در این مجموعه به ادبیات اتوپیا و امید پرداخته می‌شود. از آثاری که در این زمینه در نشر افکار ترجمه و منتشر شده‌ یا در دست انتشار هستند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: «دیالکتیک و امید/ چند مقاله از ارنست بلوخ»، «خصوصی‌سازی امید: ارنست بلوخ و آینده‌ی اتو‍‍‍پیا (مجموعه مقالات)»، «ستاره‌ی رستگاری از فرانتس رزنتسوایگ»، «روح اتوپی از ارنست بلوخ» و «اتوپیانیسم: درآمدی کوتاه از لایمن تاور سارجنت».

نکوداشت‌های کتاب اکنونی دیگر

  • اثری خارق‌العاده. (زوئی ویلیامز، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل ولز)
  • کتاب اکنونی دیگر یک اثر برجسته است. (برایان اینو، هنرمند انگلیسی)
  • مطالعه‌ی کتاب اکنونی دیگر را شدیداً توصیه می‌کنم. (اون جونز، نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی)
  • من از کتاب اکنونی دیگر نوشته‌ی یانیس واروفاکیس بی‌نهایت لذت بردم. شیوه‌ی زندگی ما اجتناب‌ناپذیر نیست. (ژانت وینترسون، نویسنده انگلیسی و استاد دانشگاه منچستر)
  • یانیس واروفاکیس یکی از معدود قهرمانان موردعلاقه‌ی من است. تا زمانی که افرادی نظیر او در جهان هستند، هنوز جای امیدواری هست. (اسلاوی ژیژِک، فیلسوف، جامعه‌شناس و سیاستمدار اسلوونیایی)

کتاب اکنونی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اکنونی دیگر برای تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، فلسفه و اقتصاد مناسب است.

با یانیس واروفاکیس بیشتر آشنا شویم

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق، سیاستمدار یونانی و نویسنده‌ی چند جلد کتاب پرفروش بین‌المللی است. او پیش از اینکه از ژانویه تا ژوئیه 2015 وزیر دارایی یونان شود، چهره‌ای دانشگاهی بود. واروفاکیس در دو رشته‌ی ریاضیات و اقتصاد در دانشگاه‌های بیرمنگام و اسکس به تحصیل پرداخت و در ادامه دکتری اقتصاد گرفت. او سپس در چند دانشگاه انگلیس و همچنین دانشگاه سیدنی به تدریس اقتصاد پرداخت و در سال 2000 برای تدریس به دانشگاه آتن بازگشت. او سخنران و تحلیلگر سیاسی در یونان است که این روزها در شبکه‌های مختلف تحلیل‌های خود را ارائه می‌کند. این سیاستمدارِ نویسنده چندین جلد کتاب راجع به بحران بدهی اروپا، عدم توازن مالی در جهان و نظریه‌ی بازی‌ها نوشته است. از جمله آثار برجسته‌ی او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «اکنونی دیگر: داستان اتوپیایی از اکنون بدیل، آینده سرمایه‌داری: یک مناظره، مینوتار جهانی، تعارض در اقتصاد، تعارض منطقی، نظریه‌ی بازی‌ها: یک معرفی انتقادی، بنیان‌های اقتصاد: کتاب راهنما برای مبتدی‌ها، اقتصاد سیاسی مدرن: جهان بعد از سال 2008، ضعیف‌تر در رنج خواهد بود، چه باید بکند؟ تاریخچه‌ی اقتصادی اروپا، بزرگان در اتاق، ریاضت اقتصادی و حرف‌هایی با دخترم درباره‌ی اقتصاد: تاریخچه‌ی مختصر سرمایه‌سالاری.»

در بخشی از کتاب اکنونی دیگر می‌خوانیم

وقتی ایوا سعی داشت آیریس را متقاعد کند که برای آگاهی از بحران 2022 از سهم پیام‌های او استفاده کند، مکاتبات آیریس و سیریس، آیریس را به‌سمت کاملاً متفاوتی سوق داده بود؛ مسیری که در آن بازارها، قیمت‌ها و درآمدها چیزی دور، غیرمادی و کسل‌کننده به نظر می‌رسیدند.

آن دو شروع خوبی نداشتند. آیریس نیز مثل ایوا و بنا به‌توصیه‌ی کوستا، ابتدا خود را به همتایش با جزئیاتی از زندگی‌اش معرفی کرد که هیچ کس جز خودش نمی‌دانست: رخدادی که در 1974 طی یک میهمانی چهل‌وهشت ساعته در خانه‌ی ییلاقی یک اشرافی مهربان اتفاق افتاده بود که موجب شد استقلال مالی آیریس با یک میراث شگفت‌آور مالی تأمین شود.

آیریس برای نیم‌قرن می‌خواست باور کند که این میراث ربطی به آن رخداد نداشت، جز اینکه یک عذرخواهی بی‌صدا برای بی‌پناه گذاشتن وی بود. او برای فرار از خشونت و وحشت طاقت‌فرسایی که در آن آخر هفته متحمل شده بود، همواره این بخش از خاطراتش را سرکوب می‌کرد. چرا اکنون بار دیگر آن را از صندوق خاطراتش بیرون کشیده بود؟ قطعاً اثبات هویتش به سیریس تمام ماجرا نبود. آیریس با نوشتن اولین پیام خود در نهایت به یک نیاز قدیمی و فروخورده اشاره کرده بود. اما پاسخ خشمگینانه‌ی سیریس کاری کرد که آیریس احساس حماقت کند و باعث تأیید بیشتر بودن عمق دردی که وی در اکنون ما تحمل می‌کرد شد.

باوجوداین، به‌تدریج این حس غریب از میان رفت و آن دو متوجه شدند که به‌رغم هجده سال جدایی و تفاوت کامل تجربیاتشان، به یک اندازه از شبح دائمی خشونت مردانه آسیب دیده‌اند. هرچند برای آیریس تعجب‌آور نبود، اما ناامیدکننده بود که سیریس گفت انقلاب او. سی. در این مورد خاص تفاوت چندانی ایجاد نکرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مجموعه
سرآغاز
فصل نخست: مغلوب مدرنیته
فصل دوم: اکنونِ بدیل
فصل سوم: کورپوسندیکالیسم
فصل چهارم: سرمایه‌سالاری چگونه نابود شد؟
فصل پنجم: حسابرسی‌ها شروع می‌شود
فصل ششم: بازارها بدون سرمایه‌سالاری
فصل هفتم: دردسر در بهشت
فصل هشتم: حسابرسی ادامه دارد
فصل نهم: خروج
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اکنونی دیگر: داستان اتوپیایی از اکنون بدیل
نویسنده
مترجمرسول قنبری
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-7542-71-4
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اکنونی دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اکنونی دیگر

برای دریافت کتاب اکنونی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.