معرفی و دانلود کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری

عکس جلد کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری

کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری نوشته‌ی محمدرضا شصتی، به موضوع ایمن‌سازی دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی می‌پردازد و شیوه‌های محافظت از اپراتور در برابر خطرات ماشین آلات را توضیح می‌دهد. این راهنما، مهم‌ترین محل‌های وقوع خطرات مکانیکی را یادآوری می‌کند و با کمک گرفتن از استانداردها و اصول عملی به خواننده می‌آموزد که چطور با روش‌هایی مثل حفاظ‌گذاری دستگاه‌ها، احتمال آسیب به کارگران را به حداقل برساند.

درباره‌ی کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری

یکی از مسائل مهم و حساس در محل کار، حفظ سلامتی کارگران است. کارگران، مخصوصاً افرادی که با ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی کار می‌کنند، همیشه در معرض خطر قرار دارند و با کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است آسیب‌هایی جدی ببینند. حفظ ایمنی و سلامت فرد، هم از زاویه‌ی انسان و هم ماشین قابل‌بررسی است. ازنظر انسانی، کارفرما موظف است به کارگر آموزش‌های لازم را بدهد، همینطور مدیران و مقامات بالادستی هم باید قوانین و مقررات لازم را تصویب کنند و بر حسن اجرای آن‌ها نظارت داشته باشند. ضمن اینکه خود کارگر هم باید همیشه مراقب باشد و احتیاط نماید. اما کاهش ریسک آسیب فقط منوط به آموزش و مقررات نیست، بلکه ماشین آلات هم باید ایمن‌سازی شوند. این بدان معناست که یک کارگر هرچقدر هم آگاه باشد و ضوابط را رعایت کند، اگر دستگاهش ایمن نباشد بازهم در معرض خطرات جدی قرار دارد. بنابراین رسیدگی به ماشین آلات و مجهز کردن آن‌ها به وسایل ایمنی نیز تا حد زیادی احتمال آسیب را کاهش خواهد داد. در این زمینه مقررات و استانداردهای کاری متعددی تصویب شده است. کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری نوشته‌ی محمدرضا شصتی دقیقاً بر روی همین موضوع متمرکز شده و سعی کرده به تعدادی از روش‌های ایمن‌سازی ماشین‌ها اشاره کند. نویسنده به اصول علمی و استانداردهای بین‌المللی و ملی استناد می‌کند و می‌کوشد راهکارهایی مؤثر برای محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها پیشنهاد نماید.

هرساله حوادث زیادی در حین کار اتفاق می‌افتد که سلامت میلیون‌ها کارگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برآوردهای سازمان بین‌المللی کارگران نشان می‌دهد که سالانه حدوداً 30 میلیون حادثه‌ی کاری رخ می‌دهد که طی آن بیش از 2 میلیون نفر آسیب می‌بینند. بااینکه استانداردها و قوانین وضع‌شده طی چند دهه‌ی اخیر باعث شده تا آمارها نزولی و کاهشی شود ولی تعداد حوادث بازهم قابل‌توجه بوده و تبعات انسانی و اقتصادی بسیار زیادی را در پی داشته است. طبق تحقیقات یکی از پرحادثه‌ترین محل‌های کاری در تمام کشورهای دنیا، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی هستند. دستگاه‌های خطرناکی مثل برش، پرس یا تراش، ازجمله تهدیدات سلامت کارگران به حساب می‌آیند. اما این شرایط قابل‌کنترل است و با شیوه‌هایی می‌توان ریسک را کاهش داد. گرچه ماشین‌های صنعتی بسیار متنوع هستند و هرکدام به شکل متفاوتی کار می‌کنند ولی ما این امکان را داریم که هر کدام را به شیوه‌ای ایمن‌تر کنیم و خطر را کمتر نماییم. برای نمونه، حفاظ‌ گذاری یکی از روش‌های رایج برای خیلی از دستگاه‌های صنعتی به شمار می‌رود. محمدرضا شصتی در کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری، پس از مرور شیوه‌های مختلف حفاظت از اپراتور دستگاه‌ها، همین روش حفاظ‌گذاری را به‌تفصیل و با مثال توضیح می‌دهد. در این قسمت شما با ایمن‌سازی انواع ماشین مته، سنگ‌ساب، فرز و ماشین تراش‌ها آشنا خواهید شد. او همچنین خطرناک‌ترین قسمت‌های کارخانه‌ها را مرور می‌کند و در مورد مسئولیت ایمن‌سازی ماشین‌آلات و آموزش مسائل ایمنی به کارگران صحبت می‌نماید.
کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر ساخته است.

کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به مدیران و کارشناسان ایمنی و بهداشت کارخانه‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری می‌خوانیم

فقدان مهارت و تجربه کافی جهت انجام کار به روش ایمن، همواره یکی از موارد قابل توجه در بروز حوادث بوده و موجب آشکارشدن بیش از پیش اهمیت امر آموزش خواهد گردید. ناگفته پیداست چنانچه نیروی انسانی آموزش‌های کامل را در خصوص خطرات هر دستگاه فرا گرفته باشد و بر شیوه کارکرد اصولی و ایمن در استفاده از ماشین‌آلات کارگاهی اشراف داشته باشد، حتی در صورت ناایمن بودن ماشین‌آلات نیز حادثه‌ای به وقوع نخواهد پیوست، زیرا کارگر با وجود آگاهی کامل از شرایط ناایمن و تبعات ناشی از بروز حوادث احتمالی، هیچگاه اقدام به استفاده از ماشین در شرایط ناایمن نخواهد نمود.

همچنین واگذارنمودن عملیات تعمیرات و نگهداری دستگاه به افرادی که وظیفه‌ای حساس و به‌مراتب پرخطر و حادثه‌سازتر از استفاده معمول از دستگاه‌ها را دارند نیز صرفاً در صورت احراز صلاحیت‌های لازم از سوی ایشان باید صورت پذیرد.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه
2. علل عمده حوادث ناشی از درگیری با ماشین‌آلات
3. محل وقوع خطرات مکانیکی
4. خصوصیات و شرایط حفاظ‌های مناسب
5. راه‌های محافظت از اپراتور دربرابر خطرات ماشین‌آلات
6. مثال‌هایی از چگونگی حفاظ‌گذاری ماشین‌آلات و وسایل کارگاهی
7. مسئولیت ایمن‌سازی ماشین‌آلات
8. آموزش و تربیت نیروی انسانی
9. خلاصه مطالب طرح‌شده
10. فهرست مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-622-218-514-5
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری

برای دریافت کتاب ایمنی ماشین آلات و حفاظ گذاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.