معرفی و دانلود کتاب این بچه

عکس جلد کتاب این بچه
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این بچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این بچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این بچه

کتاب این بچه، به قلم ژوئل پومرا، نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب که جایزه‌ی بهترین نمایشنامه‌ی انجمن منتقدان را از آن خود کرده، نمایشنامه‌ای متشکل از ده صحنه‌ی مستقل از یکدیگر است که هر کدام برشی از زندگی یک خانواده را به تصویر می‌کشد. هر خانواده‌ای داستان خودش را دارد و نویسنده از خلال دیالوگ‌های بی‌پرده، روابط تیره و تار میان والدین و فرزندان این خانواده‌ها را بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب این بچه

همه فرزند کسی هستند و هر کس در عین شباهت‌ها، تاریخچه‌ی خانوادگی منحصر به فردی دارد. شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر خانواده این تاریخچه را شکل می‌دهد. برخی در سنین پایین صاحب فرزند می‌شوند و برخی در میانسالی. بعضی در رفاه فرزندانشان را بزرگ می‌کنند و بعضی دیگر به دلیل کار زیاد و طاقت‌فرسا بیشتر اوقاتشان را دور از خانواده می‌گذرانند. کتاب این بچه (Cet enfant) که توسط ژوئل پومرا (Joël Pommerat)، نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی به نگارش درآمده است، نگاهی به همین مسئله می‌اندازد و از خلال صحنه‌های موجز و تأثیرگذار، درددل‌های والدین و فرزندانشان را به صریح‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد.

معرفی و دانلود کتاب این بچه

کتاب این بچه با رویکردی واقع‌گرایانه و در ده صحنه نوشته شده است. هر صحنه به نوعی یک داستان جداگانه محسوب می‌شود. یکی درباره‌ی رابطه‌ی میان یک دختر و پدر است. دیگری از پدری شصت‌ساله و پسر و عروس جوانش می‌گوید و صحنه‌ی دیگر، درباره‌ی زن جوان بارداری است که معنای زندگی‌اش را در فرزند متولدنشده‌اش می‌بیند. این نمایشنامه روابط میان والدین و فرزندان را از ابعاد گوناگونی به تصویر می‌کشد. تمرکز اصلی نمایشنامه بر گفت‌وگوهای میان بازیگرها واقع شده است. به واسطه‌ی این سلسله‌ی گفت‌وگوها، ناگفته‌ها و تناقضات و پیچیدگی‌های روابط خانوادگی عریان و عیان می‌شوند و احساسات فروخورده‌ی انسان‌ها به بیان می‌رسند.

کتاب این بچه با ترجمه‌ی فارسی محمد بهارفر، ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی و به همت انتشارات علمی و فرهنگی در دسترس مخاطب فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه، طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، گونه‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری نمود و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تی‌یری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان موردتوجه قرار می‌دهند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»، «من، خودم و فرانسواً ب» و... از عناوین این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب این بچه

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نمایشنامه‌ی انجمن منتقدان در سال 2006
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی تئاتر

نکوداشت‌های کتاب این بچه

  • اگر با استانداردهای تئاتر بریتانیا نگاه کنیم، کتاب این بچه نمایشنامه‌ای بسیار بالغ و صریح برای جوانان محسوب می‌شود... صراحتی بی‌پروا و دردناک در آن وجود دارد. (گاردین)
  • این نمایشنامه حامل حقیقت و جدیت است. (Boundless Theatre)
  • ژوئل پومرا در این نمایشنامه با برش‌های مستقل مخاطب را به جهان داستانی پرجنب‌وجوشش می‌برد. (Nektarios-Georgios Konstantinidis)

کتاب این بچه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوست‌داران تئاتر معاصر و ادبیات نمایشی جهان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب این بچه می‌خوانیم

یک آپارتمان. یک مرد، به وضوح از پا افتاده، چهل پنجاه ساله. پسر پانزده ساله‌اش. یک زنِ حدوداً سی ساله.
پدر: از وقتی کار نمی‌کنم دیگه نمی‌تونم مثل قبل احساس پدر بودن کنم.
زن: ولی اینکه کار نمی‌کنید تقصیر شما نیست آقای کلَفی. نباید اینجوری احساس گناه کنید. فایده‌ای نداره.
پدر: نمی‌تونم... به نظر من مردی که نمی‌تونه با دست‌های خودش زندگیش رو تامین کنه مرد نیست.
زن: ولی شما مریضید!
پسر: همون کارِش داغونش کرده.
زن: (رو به پسر). تا اونجا که من می‌دونم پدرت هنوز نمرده. اینجوری با پدرت حرف نزن.
پسر: این واقعیته. تمام عمرش از پونزده سالگی توی اون دخمه‌اش جون کنده. همینه که داره داغونش می‌کنه. همین کار لعنتیه که داره داغونش می‌کنه. تازه اگر جلوش رو نگیرن، حاضره مثل یه احمق برگرده سر کارش.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این بچه
نویسنده
مترجممحمد بهارفر
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-436-943-5
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این بچه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این بچه

برای دریافت کتاب این بچه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.