معرفی و دانلود کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

عکس جلد کتاب من، خودم و فرانسوآ ب
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من، خودم و فرانسوآ ب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من، خودم و فرانسوآ ب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

کتاب من، خودم و فرانسوآ ب، نمایشنامه‌ای در سه پرده است که در ژانر کمدی سیاه و توسط کلمان گایه، نویسنده‌ی جوان فرانسوی به نگارش درآمده است. گایه در این نمایش پای فرانسوآ برلئان، بازیگر فرانسوی، را به یک ماجرای سورئال باز می‌کند و او را به همراه یک نویسنده‌ی آماتور در یک آژانس مسافرتی گیر می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

بیرونی، خیابان شلوغ: فرانسوآ برلئان (François Berléand)، بازیگر مشهور فرانسوی در مقابل منزلش منتظر تاکسی ایستاده و دیالوگی از دون ژوآن را با خودش تمرین می‌کند. خیابان شلوغ و پرسروصداست. فرانسوا باید تئاتر مشهور «دون ژوان»، اثر مولیر، را به روی صحنه ببرد، اما انگار قرار نیست به موقع به تئاتر برسد. مشخص نیست چطور، اما در صحنه‌ی بعدی در یک آژانس مسافرتی بیدار می‌شود و خودش را به همراه نویسنده‌ی آماتوری به نام ونسان گرفتار می‌بیند. ونسان شخصیتی غیرقابل تحمل است و فرانسوآ را وامی‌دارد برای رهایی از آنجا به دروغ، التماس و حقه متوسل شود. فرانسوآ درست زمانی که به نظر می‌رسد راه نجاتی یافته، درمی‌یابد که این یک زندان معمولی نیست. نمایشنامه‌ی کتاب من، خودم و فرانسوآ ب با این صحنه آغاز می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

کتاب من، خودم و فرانسوآ ب (Moi, Moi et François B) نمایشنامه‌ای در ژانر کمدی سیاه به قلم کلمان گایه (Clement Gayet)، نویسنده‌ی معاصر فرانسوی است که داستان آن حول محور شخصیت فرانسوا برلئان، بازیگر مشهور فرانسوی، می‌گردد. این نمایشنامه در سه پرده نوشته شده، نُه شخصیت دارد و نخستین بار در سال 2016 با بازی خود او به روی صحنه رفته است. به گفته‌ی منتقدان، این کتاب با طنز کنایی و صحنه‌های سورئال دیوانه‌وار، عناصری از آثار برادران مارکس، بکت و کافکا را در خود دارد.

نمایشنامه‌ی من، خودم و فرانسوآ ب تاکنون دو بار به روی صحنه رفته است. یک بار در سال 2016 در تئاتر مونپارناس پاریس و بار دیگر در سال 2018 در سه کشور فرانسه، بلژیک و سوئیس. چنان‌که گفتیم فرانسوآ برلئان به جای خودش در یکی از این تئاترها نقش‌آفرینی کرد و برنده‌ی جایزه‌ی هنری کریستال گلوب برای بهترین بازیگر کمدی در سال 2017 شد.

کتاب من، خودم و فرانسوآ ب را محمد بهارفر به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه، طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، گونه‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری نمود و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تی‌یری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان موردتوجه قرار می‌دهند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»، «من، خودم و فرانسواً ب» و... از عناوین این مجموعه هستند.

نکوداشت‌های کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

  • نمایشنامه‌ی کلمان گایه اصیل، خنده‌دار، غنی و ابزورد است و به طور قطع یکی از بهترین کارهای این دوره‌ی تئاتر محسوب می‌شود. دیوانگی خوشایندی که از آن سرچشمه می‌گیرد، به نظر متقاعدکننده می‌آید. (Pariscope)
  • کتاب من، خودم و فرانسوآ ب جواهری ساختارشکن و خلاقانه است. (Version Femina)
  • این نمایش عجیب، ما را با خود به جهان رویاها و محالات می‌برد. ( مجله‌ی فیگارو)
  • مایه‌‌ی جذابیت نوشته‌ی کلمان گایه این است که او در پس‌زمینه‌های متفاوتی پیش می‌رود؛ خیابان، کمدی، سورئالیسم و نویسنده-مؤلف، همه را در این نمایشنامه داریم. (استفان کاپرون، منتقد فرانسوی)

کتاب من، خودم و فرانسوآ ب مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی، تمامی علاقه‌مندان این حوزه و دوست‌داران تئاتر معاصر، این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب من، خودم و فرانسوآ ب می‌خوانیم

در یک آژانس مسافرتی هستیم. کمدی بزرگ گوشه‌ای از صحنه را گرفته. فرانسوآ برلئان روی مبلی نشسته، خوابش برده است. روبروی او، روی مبل دوم، ونسان، 35 ساله، به او خیره شده است. ونسان سرفه می‌کند تا بازیگر را بیدار کند و بعد چشمانش را می‌بندد. موفق نمی‌شود. دوباره این کار را تکرار می‌کند. فرانسوآ بیدار می‌شود. نمی‌داند کجاست. هراسان، بلند می‌شود. اتاق را می‌گردد. در کمد بزرگ را باز می‌کند -خالی است- دستش را روی دیوارها می‌گذارد، متوجه می‌شود که دری وجود ندارد. درمیان چهار دیوار به دام افتاده...

فرانسوآ: این چیه؟ این....؟ اُه، اُه! اُه، اُه!
ونسان وانمود می‌کند بیدار شده است...
ونسان: اِم‌م‌م
فرانسوآ: ما کجاییم؟
ونسان: روز بخیر...
فرانسوآ: ما کجاییم؟
ونسان: آه! خُب... من نمی‌دونم.
فرانسوآ: و شما کی هستید؟
ونسان: اسمم ونسانه.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن دبیر مجموعه
شخصیت‌ها
پردۀ اول: فرانسوآ، رهگذر، سِسیل
پردۀ دوم: فرانسوآ، وَنسان، سِزان، سسیل
پردۀ سوم: کلِمان، کُنستانس، فرانسوآ، اینِس، سباستین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من، خودم و فرانسوآ ب
نویسنده
مترجممحمد بهارفر
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-600-436978-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من، خودم و فرانسوآ ب

برای دریافت کتاب من، خودم و فرانسوآ ب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.