معرفی و دانلود کتاب این درخت من است!

عکس جلد کتاب این درخت من است!
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این درخت من است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این درخت من است! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این درخت من است!

الیور تالک در کتاب این درخت من است! داستان روباهی دوست‌داشتنی، اما خودخواه را برایتان تعریف می‌کند که فکر می‌کند درخت کاج و همه‌ی میوه‌های خوشمزه‌اش فقط برای اوست و دوست ندارد هیچ‌کس به این درخت نزدیک شود. همین طرز فکر او باعث شده همیشه مضطرب و در حال نقشه کشیدن برای محافظت از درخت محبوبش باشد. اگر دلتان می‌خواهد درباره‌ی این روباه و نقشه‌هایی که در سرش می‌گذرد بیشتر بدانید حتما این کتاب تصویری جذاب را بخوانید.

درباره‌ی کتاب این درخت من است!

شاید تابه‌حال برایتان پیش آمده باشد که نسبت به آنچه دوست دارید حس مالکیت داشته باشید. این یعنی آن‌ها را تنها مال خودتان بدانید و آنقدر این حس در شما زیاد باشد که اجازه ندهید کس دیگری به وسایل مورد علاقه‌تان دست بزند.

در کتاب این درخت من است! (It's my tree)، نوشته‌ی الیور تالک (Olivier Tallec)، داستان روباهی را می‌خوانید که دوست ندارد کسی نزدیک درخت محبوب و میوه‌های کاج عزیزش شود و برای همین همیشه نگران است که نکند درخت و میوه‌هایش را از دست بدهد یا یکی دیگر از حیوانات جنگل این درخت را برای خودش کند! روباه این قصه آن‌قدر خیال‌پردازی می‌کند که یک‌جا بند نمی‌شود. او خیلی این درخت را دوست دارد و مدام به راه‌های دور کردن دیگران از آن و حتی تصاحب درخت‌های دیگری که ممکن است آن حوالی باشند، فکر می‌کند.

این داستان شما را با صفت طمع آشنا می‌کند. طمع کردن یعنی این‌که ما امکان استفاده از یک نعمت خدا را داشته باشیم، اما اجازه ندهیم کسی به جز خودمان از آن نعمت استفاده کند. مثلاً ممکن است شما صاحب یک کاسه‌ی بزرگ پر از میوه‌های خوشمزه شوید و نتوانید همه‌ی آن را بخورید، اما دلتان هم نیاید آن را با کس دیگری سهیم شوید.

این صفت باعث می‌شود دیگران شما را فرد خودخواهی ببینند و دلشان نخواهد با شما دوستی کنند یا حتی وسایل و خوراکی‌هایشان را با شما شریک شوند. اما شما چنین چیزی را نمی‌خواهید، مگر نه؟ در واقع آقای نویسنده در داستان این درخت من است به شما نشان می‌دهد که زندگیِ یک موجود طمع‌کار دقیقاً می‌تواند چه شکلی باشد.

این داستان از زاویه‌دید اول‌شخص روایت شده و گفت‌وگوهای درونی روباه با خودش را به کودکان نشان می‌دهد. جالب این‌که بعضی از فکرهای روباه در کنار تصویرگری‌های طنز اثر موقعیت‌های بامزه‌ای را ایجاد کرده که می‌تواند لبخند را بر لب خوانندگان کوچک آن بنشاند.

کتاب این درخت من است! ترجمه‌ی سمیه حیدری است که از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده و در دسترس کودکان علاقه‌مند به داستان‌های حیوانات قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب این درخت من است!

  • کتاب این درخت من است کودکان را با عواطف گوناگونی روبه‌رو می‌کند که ممکن است به هنگام سهیم شدن چیزهایشان با دیگران تجربه کنند. (سی‌ام مگزین)

  • به کمک این داستان چندلایه خواهید توانست با فرزندتان گفت‌وگویی طولانی درباره‌ی حرص و طمع داشته باشید. (اسکول لایبری ژورنال)

  • این کتاب یک قصه‌ی مدرن درباره‌ی شکم‌پرستی، انزواطلب بودن، احساس تملک و خودخواهی است که لازم است همه آن را بخوانند. (هورن‌بوک)

کتاب این درخت من است! مناسب چه کسانی است؟

کودکان 4 تا 7 سال می‌توانند در کنار والدین، مربی و معلم خود از خواندن این داستان تصویری و گفت‌و‌گوکردن درباره‌ی شخصیت اصلی آن لذت ببرند.

با اولیور تالک بیشتر آشنا شویم

اولیور تالک متولد 1970 در بریتانی (شمال غربی فرانسه)، نویسنده، تصویرگر و طراحِ شرکت‌های تبلیغاتی‌ست. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی گرافیک است و در حال حاضر فعالیت خود را در حوزه‌ی تصویرگری ادامه می‌دهد. اولیور تالک تاکنون تصویرگری بیشتر از 60 کتاب کودک، مجله و روزنامه‌‎ را برعهده داشته است.

در بخشی از کتاب این درخت من است! می‌خوانیم

همه باید بدانند که این‌ها میوه‌های کاج من و این هم درخت من است. شاید بهتر باشد یک دروازه جلوی آن بگذارم. دروازه خوب است؛ قلمروی تو را مشخص می‌کند. یا یک حصار، برای آرامش و سکوت. یا حتی یک دیوار. یک دیوار محکم که خراب نشود. تازه، آنقدر هم بلند باشد که کسی نتواند از آن بالا برود. و البته آنقدر هم طولانی باشد که هیچ‌کس نتواند آن را دور بزند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این درخت من است!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-7437-57-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این درخت من است!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این درخت من است!

برای دریافت کتاب این درخت من است! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.