معرفی و دانلود کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

عکس جلد کتاب این ناقوس مرگ کیست؟
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ شاهکار ارنست همینگوی، از جمله پرفروش‌ترین و جنجالی‌ترین رمان‌های ادبیات انگلیسی‌زبان در طول سده‌ی بیستم است. همینگوی در این رمان پرماجرا، برهه‌ای از زندگی سربازی آمریکایی به نام رابرت جردن را روایت می‌کند که برای مبارزه با فاشیست‌های اسپانیا عازم این کشور اروپایی شده است. گفتنی‌ست که این رمان یکی از آثار حاضر در فهرست «100 کتاب قرن لوموند» به شمار می‌رود و ذیل مجموعه‌ کتاب‌های «میراث همینگوی»‌ به همت انتشارات افق منتشر شده است.

درباره کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند؟ ولوله‌ی عزاداران در پی کدام مرگ نابهنگام به پا خاسته؟ آیا امیدی به پایان این مهلکه‌ی جنون و غوغا هست؟ چه کسی به این سؤالات جواب خواهد داد؟...

کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ (For Whom the Bell Tolls) شاهکار مسلم ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)، نویسنده‌ی نوبل‌بُرده‌ی اهل آمریکاست. همینگوی در این رمان عظیم سیاسی - تاریخی که از حیث تعدد شخصیت‌ها و درهم‌تنیدگی و پیشبینی‌ناپذیری ماجراها به آثار کلاسیکی نظیر جنگ و صلح تولستوی و بینوایان ویکتور هوگو پهلو می‌زند، اوج هنر و نبوغ خود را به نمایش گذاشته و تجربیات زیسته‌ی خود را در کمالِ استادی به مهارتش در قصه‌گویی پیوند زده است. حاصل، رمان درخشانی از آب درآمده که دهه‌هاست در صدر پرفروش‌های ادبیات آمریکا جا خوش کرده و الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان در نگارش داستان‌های حادثه‌محورِ تاریخی - اجتماعی بوده است.

معرفی و دانلود کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

ارنست همینگوی نگارش کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ را سه سال پس از بازگشت از اسپانیا آغاز کرد. او در سال 1937 در کسوت خبرنگار به این کشور سفر کرد و از نزدیک به مشاهده‌ی جنگ داخلی خونباری نشست که تلفات انسانی، تبعات سیاسی و لطمات اقتصادی بسیاری در پی داشت. در یک سوی این نبرد، نیروهای وفادار به ژنرال فرانکو ایستاده بودند که علیه جمهوری اسپانیا قیام کرده و خواستار حکومتی اقتدارطلب با رگه‌های فاشیستی بودند و در سوی دیگر آن، گروهی متشکل از جمهوری‌خواهان و چپ‌گرایان بودند که حمایت ائتلافی جهانی را پشت سر خود می‌دیدند. وقایع رمان این ناقوس مرگ کیست؟ در چنین بستر تاریخی‌ای می‌گذرد.

شخصیت اصلی این رمان سربازی آمریکایی به نام رابرت جردن است که در قالبِ عضوی از یک بریگاد بین‌المللی به اسپانیا آمده و خیال سرنگون ساختن تشکیلات فرانکو را در سر می‌پرورد. او که در زمینه‌ی ساخت مواد منفجره مهارتی بی‌مثال دارد، از سوی مافوق‌های خود عهده‌دار وظیفه‌ای خطیر می‌شود: منفجر ساختن پلی حیاتی که محل عبورومرور نیروهای دشمن است. اساس روایتِ همینگوی حول محور همین مأموریت می‌گردد و طرح‌ریزی و اجرا و فرجام آن کانون داستان او را تشکیل می‌دهد. اما این همه‌ی چیزی نیست که در این رمان بزرگ و حجیم انتظار ما را می‌کشد. کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ سرشار از خرده‌ماجراهای عاشقانه، بحث‌های جدی فلسفی و سیاسی، و البته شرح دلاوری‌های سربازان جان‌برکفی است که برای مبارزه با آنچه تجسم شرارت و خباثت می‌پندارند، از بذل جان خویش نیز ابا ندارند.

معرفی و دانلود کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

رمان این ناقوس مرگ کیست؟ با دیگر آثار مشهور ارنست همینگوی، از جمله «پیرمرد و دریا»، «خورشید همچنان می‌دمد» و «وداع با اسلحه» تفاوت‌هایی عمده دارد. همینگوی در این رمان، تا حد زیادی از شیوه‌ی مألوف و خاص خود در داستان‌گویی که مبتنی بر رعایت اصل ایجاز است فاصله گرفته و آن‌جا که کار می‌طلبیده، از بسط دادن روایت و شاخ و برگ بخشیدن به دیالوگ‌ها پرهیز نکرده است. علاوه بر این، در این رمانِ همینگوی نوعی بینش و موضع‌گیری سیاسی صریح و شفاف به چشم می‌خورد که نظیرش را در هیچ‌یک از دیگر آثار نویسنده نمی‌یابیم. (اما چرا همینگوی در این ناقوس مرگ کیست؟ تا حد زیادی از فلسفه و روش خود در قصه‌گویی فاصله گرفته؟ جواب این سؤال شاید این باشد که او در این رمان قصد بیان مطلبی را داشته، مطلبی که اظهار آن در قالب سبک همیشگی او ممکن نبوده. این سؤال که این مطلب چیست، و آیا اساساً مطلبی در کار است یا نه، را تنها پس از مطالعه‌ی رمان می‌توان پاسخ داد.)

کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ توسط مهدی غبرایی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر افق ذیل مجموعه‌ی «میراث همینگوی»‌ در اختیار شما قرار گرفته است.

افتخارات کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

  • حضور در فهرست 100 کتاب قرن لوموند
  • از پرفروش‌ترین عناوین ادبیات داستانی آمریکا

نکوداشت‌های کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

  • رمان این ناقوس مرگ کیست؟ یک اثر ادبی فوق‌العاده است. (نیویورک تایمز)
  • این ناقوس مرگ کیست؟ برای من محبوب‌ترین رمان زندگی‌ام است. (جان مک. کین)
  • روشن‌کننده‌ترین رمانی که درباره‌ی موضوع جنگ نگاشته شده است. (سباستین یونگر)

اقتباس سینمایی از کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

رمان این ناقوس مرگ کیست؟ همچون اغلب دیگر آثار نویسنده، بارها دستمایه‌ی ساخت آثار اقتباسی در سینما قرار گرفته است. مشهورترین فیلم اقتباسی که بر مبنای این کتاب ساخته شده، اثری از سام وود است که در سال 1943 اکران شد. اثر مذکور در چندین بخش برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد.

کتاب این ناقوس مرگ کیست برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات مدرن آمریکا و علاقه‌مندان به رمان‌های حادثه‌محورِ تاریخی - سیاسی، مخاطبین اصلی این شاهکار ارنست همینگوی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ می‌خوانیم

مرد جوان که نامش رابرت جوردن بود، خیلی گرسنه و نگران بود. اغلب گرسنه‌اش بود، اما معمولاً نگران نمی‌شد، چون هیچ برایش مهم نبود چه بر سرش بیاید و به تجربه می‌دانست که جابه‌جایی پشت خطوط دشمن در تمام این منطقه چقدر راحت است. حرکت در پشت خطوط مثل گذشتن از میان دشمن آسان بود، به شرط اینکه راهنمای خوبی داشته باشی. اگر هم دستگیر می‌شدی، اهمیت آنچه به سرت می‌آمد کار را دشوار می‌کرد. یکی این و تصمیم گرفتن اینکه به چه کسی اعتماد کنی. ناچار بودی به کسانی که با آن‌ها کار می‌کنی یا دربست اعتماد کنی یا نکنی و البته ناچار بودی درباره‌ی این اعتماد تصمیم بگیری. نگران هیچ‌کدام از این‌ها نبود، اما چیزهای دیگری هم وجود داشت.

این آنسلمو راهنمای خوبی بود و خیلی عالی کوه‌پیمایی می‌کرد. رابرت جوردن خودش هم خوب راه می‌رفت و از پیش از سپیده‌دم که دنبال پیرمرد راه افتاده بود می‌دانست که پیرمرد می‌تواند او را از کوه‌نوردی تا دَم مرگ بکشاند. تا اینجا به پیرمرد، آنسلمو، از همه نظر اعتماد داشت، جز قضاوت او. تا حالا فرصت به دست نیاورده بود که قوه‌ی قضاوت او را امتحان کند و به هر حال قضاوت او با مسئولیت خودش بود. نه، نگران آنسلمو نبود و مسئله‌ی پل هم اصلاً از مسائل دیگر مشکل‌تر نبود. می‌دانست هر جور پلی را که بگویید چطور منفجر کند و تا حالا خیلی‌ها را به هر ریخت و اندازه منفجر کرده بود. آن‌قدر مواد منفجره و لوازم تو کوله‌هایش داشت که بتواند این پل را درست منفجر کند، حتی اگر دوبرابر آن بود که آنسلمو گزارش داد، یا آن‌طور که خودش تو سفر پیاده به لا گرانخا در 1933 از آن گذشته بود و یادش می‌آمد و همان‌طور که گولتس وصفش را پریشب تو آن اتاق طبقه‌ی دوم در خانه‌ای در اسکوریال برایش خوانده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این ناقوس مرگ کیست؟
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات640
زبانفارسی
شابک978-964-369-552-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این ناقوس مرگ کیست؟

برای دریافت کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.