معرفی و دانلود کتاب ایکاباگ: تحت تعقیب

عکس جلد کتاب ایکاباگ: تحت تعقیب
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایکاباگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایکاباگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایکاباگ: تحت تعقیب

کتاب ایکاباگ، یک شاهکار تحسین‌شده دیگر از خالق کتاب‌های هری پاتر جی. کی. رولینگ است و در یک دنیای فانتزی اتفاق می‌افتد. این اثر تک‌جلدی اگرچه با هری پاتر و دنیای جادوگری ارتباط ندارد اما در فضای تخیلی مشابه به آن روایت می‌شود. داستانی هیجان‌انگیز که 24 شخصیت جالب در آن خلق شده‌اند و شما را به شکلی ناخودآگاه به یاد داستان‌ها و ماجراهای هاگوارتز می‌اندازد.

درباره کتاب ایکاباگ:

جی. کی. رولینگ استاد نوشتن قصه‌های میخکوب‌کننده است. اگرچه این داستان بعد از مدت‌ها و در ایام قرنطینه همگانی کرونا به نگارش درآمد، اما توجه خوانندگان و منتقدان ادبی را به خود جلب کرد تا اینکه رولینگ برای کتاب ایکاباگ (The Ickabog) در سال 2021 عنوان نامزدی جایزه کتاب بریتانیا در بخش بهترین کتاب عامه‌پسند کودک و نوجوان را به‌دست آورد.

او در این کتاب قصه‌ای هیجان‌انگیز، داستان زندگی یک هیولای وحشتناک در شهری زیبا را به نگارش درآورده که پیش از این برای فرزندان خودش روایت کرده بود اما بعد از سال‌ها موضوعات جدید و خلاقانه‌ای به ذهنش رسید و تصمیم گرفت آن را به یک کتاب ارزشمند تبدیل کند. اتفاقات این رمان به سرعت یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و شما را به وجد می‌آوردند.

عناصر خلاقانه، تخیلی و شوخ طبعی نویسنده، این داستان را برای کودکان و نوجوانان دلپذیر می‌کند و نکات زیادی را به آن‌ها می‌آموزد و در عین حال اشاره غیرمستقیم به مسائل اجتماعی و سیاسی که در لایه‌های زیرین قصه وجود دارد، کتاب را در نظر بزرگسالان خواندنی و جذاب می‌گرداند. اما به طور مشخص رمان ایکاباگ برای کودکان به نگارش درآمده و در دوران شیوع کرونا به صورت آنلاین در اختیار کودکان و والدین قرار گرفت تا ایام قرنطینه را بهتر پشت سر بگذرانند.

داستان از این قرار است که روزی روزگاری مردم در یک سرزمین رویایی زندگی می‌کردند. جایی که سرشار از شادی و خوشبختی بود. خوراکی‌های خوش طعم آن معروف بود و می‌توانستی هرچیزی که دوست داشتی از پنیرهای خامه‌ای لذیذ تا شیرینی‌های خوش‌مزه پایتخت را ببینی و با لذت فراوان نوش جان کنی. خلاصه اینکه خنده و امیدواری در این شهر موج می‌زد.

تا اینکه صحبت‌هایی در بین مردم پیچید که از موجودی وحشتناک و افسانه‌ای حکایت می‌کرد. در افسانه‌ها از او با نام ایکاباگ یاد کرده بودند. شنیده‌ها حاکی از این بود که این هیولا در مرداب‌ زندگی می‌کند و نفسی آتشیش و زهرآلود دارد. او به چوپان‌ها و بچه‌های گمشده علاقه دارد و هرجا آن‌ها را ببیند با خود خواهد برد.

همه این حرف‌ها در افسانه‌ها آمده بود و هیچ‌کس نمی‌دانست که این ماجرا چقدر حقیقت دارد تا اینکه دو قهرمان جسور به نام‌های دیزی و برت تصمیم گرفتند تا پرده از این ماجرای مخوف بردارند و ترس را از دل مردم سرزمینشان فراری دهند تا همه با امید و خوشحالی زندگی کنند.

آیا به نظر شما این بچه‌ها که تا به حال با یک موجود عجیب روبه‌رو نشده‌اند، موفق به کشف محل زندگی این موجود خوفناک را خواهند بود؟ باید این کتاب را بخوانید تا متوجه شوید که دیزی و برت برای مواجه شدن با ایکاباگ چه نقشه‌ای در سر دارند. پس اگر شما هم ماجراجویی دوست دارید و مثل این دو قهرمان، شجاع و زیرک هستید با آن‌ها همراه شوید و راز افسانه ایکاباگ را کشف کنید.

نکوداشت‌های کتاب ایکاباگ:

- داستانی غیرقابل‌حدس و شگفت‌آور که تا حدودی شما را قلقلک می‌دهد. (The Sunday Times)
- ایکاباگ در لحظات تاریک این قرن (اشاره به شیوع ویروس کرونا) منتشر شد. این کتاب همچون هری پاتر همان نوری‌ست که در سیاهی‌ها به آن نیاز داریم. (Evening Standard)
- تنها وجه اشتراک این کتاب با مجموعۀ هری پاتر، قلم قدرتمند رولینگ است که در داستان کتاب وجود دارد. (The Times)

کتاب ایکاباگ مناسب چه کسانی است؟

کودکان 9 سال به بالا و همه علاقمندان کتاب‌های فانتزی، تخیلی و آن‌هایی که همچنان درون دنیای هری پاتر سیر می‌کنند، از خواندن این اثر فوق‌العاده قدم به جهانی ناشناخته و جذاب می‌گذارند. آماده باشید که اتفاقات هیجان‌انگیز کتاب ایکاباگ شما را به درون خود می‌کشاند.

جی. کی. رولینگ را بهتر بشناسیم:

بیشتر افراد جی کی رولینگ (J. K. Rowling) را با عنوان خالق هری پاتر می‌شناسند. وقتی برای اولین بار در سال‌های 1997 تا 2007 میلادی کتاب‌های هری پاتر منتشر شد، همه خوانندگان از قدرت قلم رولینگ متعجب شدند. هفت کتاب او بیش از 500 میلیون نسخه به انتشار درآمد و به 80 زبان ترجمه شد.

جی کی رولینگ به عنوان نویسنده پر افتخار از مهمترین نویسندگان معاصر است که با جوایز بسیار نام خود را در تاریخ ادبیات ثبت کرده. این نویسنده علاوه بر نوشتن دستی هم در سینما و فیلم‌سازی دارد و ضمن کارهای هنری، در کارهای خیرخواهانه نیز مشارکت می‌کند.

در حال حاضر او یکی از ثروتمندترین و مشهورترین نویسندگان جهان است که بارها و بارها کتاب‌هایش چاپ شده و شاید فکرش را هم نمی‌کرد که روزی مجله تایمز، نام او را پس از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عنوان دومین شخص تاثیرگذار سال 2007 انتخاب کند. حتی در همان سال مجله فوربز این نویسنده موفق را بعنوان چهل و هشتمین شخصیت مشهور جهان معرفی کرد.

ایکاباگ پس از هری پاتر، نخستین کتاب کودک رولینگ به شمار می‌آید و بخش زیادی از درآمد فروش کتاب به سازمان خیریه Lumos اهدا شد که در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا به کمک مالی احتیاج داشتند.

در بخشی از کتاب ایکاباگ می‌خوانیم:

دیزی پرسید: «به دنیاب آمدن به چه معناست؟ آیا همان به دنیا آمدن است؟»

ایکاباگ که از بالا به او نگاه می‌کرد، گفت: «نه، به دنیاب آمدن بسیار متفاوت از به دنیا آمدن است: به دنیاب آمدن چگونگی به وجود آمدن ایکاباگ‌های جدید است.»

دیزی که دیده بود ایکاباگ چقدر عظیم‌الجثه است، می‌خواست مؤدب باشد، پس با احتیاط گفت: «کمی مثلِ به دنیا آمدن است.» ایکاباگ با صدای بم خود گفت: «خب، این‌طور نیست. به دنیا آمدن و به دنیاب آمدن چیزهای بسیار متفاوتی هستند، وقتی بچه‌ها به دنیاب می‌آیند، ما که آن‌ها را به دنیاب آورده‌ایم، می‌میریم.»

دیزی که متوجه شده بود ایکاباگ در هنگام صحبت کردن با حواس‌پرتی روی شکمش دست می‌کشد، گفت: «همیشه این اتفاق می‌افتد؟»

ایکاباگ گفت: «همیشه این‌گونه است. این اتفاق رسم و رسوم ایکاباگ‌هاست. زندگی کردن با بچه‌های خود یکی از ویژگی‌های عجیب مردم است.»

دیزی آهسته گفت: «اما مردن در هنگام به دنیا آمدن بچه‌های خود بسیار غم‌انگیز است.»

ایکاباگ گفت: «اصلاً غمگین نیست، به دنیاب آوردن اتفاق بسیار خوشایندی است! هدف کل زندگی ما به دنیاب آوردن است. اینکه در هنگام به دنیاب آوردن بچه‌هایمان چه کار می‌کنیم و چه حسی داریم طبع آن‌ها را شکل می‌دهد. داشتن یک به دنیاب آوردن خوب بسیار مهم است.» دیزی گفت: «من متوجه نمی‌شوم.»

ایکاباگ توضیح داد: «اگر من غمگین و ناامید بمیرم، بچه‌های من زنده نمی‌مانند. من یک به یک، ایکاباگ‌های آشنایم را دیده‌ام که در ناامیدی مردند و بچه‌هایشان فقط چند ثانیه زنده ماندند. یک ایکاباگ، بدون امید نمی‌تواند زنده بماند، من آخرین ایکاباگ هستم و به دنیاب آوردن من مهم‌ترین به دنیاب آوردن تاریخ خواهد بود، چون اگر به دنیاب آوردن من خوب پیش برود، گونۀ ما زنده خواهد ماند و اگر این‌گونه نشود، ایکاباگ‌ها برای همیشه منقرض خواهند شد...»

- «می‌دانی، همۀ بدبختی‌های ما از یک به دنیاب آوردن بد آغاز شد.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: پادشاه فرد دلاور
فصل دوم: ایکاباگ
فصل سوم: مرگ یک خیاط
فصل چهارم: خانه‌ای ساکت
فصل پنجم: دیزی داوتیل
فصل ششم: دعوا در حیاط
فصل هفتم: لرد اسپیتلورث داستان تعریف می‌کند
فصل هشتم: روز دادخواست
فصل نهم: داستان چوپان
فصل دهم: ماجراجویی پادشاه فرد
فصل یازدهم: سفر به شمال
فصل دوازدهم: شمشیر گمشدۀ پادشاه
فصل سیزدهم: حادثه
فصل چهاردهم: نقشۀ لرد اسپیتلورث
فصل پانزدهم: بازگشت پادشاه
فصل شانزدهم: خداحافظی برت
فصل هفدهم: گودفلو مقابله می‌کند
فصل هجدهم: پایان یک مشاور
فصل نوزدهم: بانو ازلاندا
فصل بیستم: مدال‌هایی برای بیمش و باتنز
فصل بیست و یکم: پروفسور فِرادیشَم
فصل بیست و دوم: خانه‌ای بدون پرچم
فصل بیست و سوم: محاکمه
فصل بیست و چهارم: بَندِلور
فصل بیست و پنجم: مشکل لرد اسپیتلورث
فصل بیست و ششم: کاری برای آقای داوتیل
فصل بیست و هفتم: ربوده شده
فصل بیست و هشتم: مادر گرانتر
فصل بیست و نهم: نگرانی خانم بیمش
فصل سی ام: پا
فصل سی و یکم: ناپدید شدن یک قصاب
فصل سی و دوم: ایرادی در نقشه
فصل سی و سوم: پادشاه فرد نگران است
فصل سی و چهارم: سه پای بیشتر
فصل سی و پنجم: خواستگاری لرد اسپیتلورث
فصل سی و ششم: کرنوکوپیا در قحطی
فصل سی و هفتم: دیزی و ماه
فصل سی و هشتم: بازدید لرد اسپیتلورث
فصل سی و نهم: برت و ارتش دفاع در برابر ایکاباگ
فصل چهلم: برت یک سرنخ پیدا می‌کند
فصل چهل و یکم: نقشۀ خانم بیمش
فصل چهل و دوم: پشت پرده
فصل چهل و سوم: برت و یک نگهبان
فصل چهل و چهارم: مقاومت خانم بیمش
فصل چهل و پنجم: برت در جروبام
فصل چهل و ششم: داستان رودریک روچ
فصل چهل و هفتم: گذران زندگی در زندان
فصل چهل و هشتم: برت و دیزی همدیگر را پیدا می‌کنند
فصل چهل و نهم: فرار از یتیم‌خانۀ مادر گرانتر
فصل پنجاهم: یک ماجراجویی زمستانی
فصل پنجاه و یکم: درون غار
فصل پنجاه و دوم: قارچ‌ها
فصل پنجاه و سوم: هیولای اسرارآمیز
فصل پنجاه و چهارم: آواز ایکاباگ
فصل پنجاه و پنجم: توهین اسپیتلورث به پادشاه
فصل پنجاه و ششم: توطئه‌چینی در زندان
فصل پنجاه و هفتم: نقشۀ دیزی
فصل پنجاه و هشتم: هتی هاپکینز
فصل پنجاه و نهم: بازگشت به جروبام
فصل شصتم: شورش
فصل شصت و یکم: فلاپون باز هم‌ شلیک می‌کند
فصل شصت و دوم: به دنیاب آوردن
فصل شصت و سوم: آخرین نقشۀ لرد اسپیتلورث
فصل شصت و چهارم: کرنوکوپیا و شروعی دوباره
دربارۀ نویسندۀ کتاب
دیگر آثار جی. کی. رولینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایکاباگ: تحت تعقیب
نویسنده
مترجممهدی خوشنود
ناشر چاپینشر بید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات411
زبانفارسی
شابک978-622-7663-17-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایکاباگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایکاباگ

برای دریافت کتاب ایکاباگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.