معرفی و دانلود کتاب بابا لنگ دراز

عکس جلد کتاب بابا لنگ دراز
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز، اثر پرفروش رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی، جین وبستر است که در سال 1912 منتشر شد. این رمان نامه‌نگارانه، ماجرای زندگی دختری به‌نام جودی ابوت را روایت می‌کند. دختری که به‌کمک یک خیر ناشناس، برای ادامه‌ی تحصیل از یتیم‌خانه به یک مؤسسه‌ی تحصیلات عالی فرستاده می‌شود. جودی برای این خیّر مهربان و ثروتمند نامه می‌نویسد و تجربیات جدید و روزمرگی‌های خودش را تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب بابا لنگ دراز

جروشا ابوت در کودکی به یتیم‌خانه‌ی «جان‌گیر» فرستاده می‌شود. کودکان این یتیم‌خانه برای زنده ماندن نیازمند کمک خیرین هستند. سرپرستار این یتیم‌خانه، اسم جروشا را از روی یک سنگ قبر انتخاب می‌کند؛ نامی که خود جروشا از آن متنفر است و بنابراین نام جودی را برای خود برمی‌گزیند. روزی از روزها، سرپرستار بداخلاق یتیم‌خانه به جودی اطلاع می‌دهد که یکی از خیّرین مایل است هزینه‌های تحصیل او را پرداخت کند، چون گمان می‌کند که جودی استعداد بالایی برای نویسنده شدن دارد. جودی هم موظف است هر ماه یک نامه برای او بنویسد؛ اما هرگز نمی‌تواند او را ملاقات کند یا هویت واقعی او را بداند. جودی هنگام خروج از یتیم‌خانه، موفق می‌شود سایه‌ی خیر نیکوکار خود را برای لحظه‌ای ببیند و متوجه می‌شود که او مردی قدبلند است؛ به‌همین دلیل، در نامه‌هایش به شوخی نام «بابا لنگ‌دراز» را برای او انتخاب می‌کند.

امروزه کتاب بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs) بیشتر به‌عنوان داستان نوجوان درنظر گرفته می‌شود، اما این رمان جذاب در زمان خودش، جزو داستان‌های عامه‌پسند تلقی می‌شد. در آن دوران، داستان یک دختر جوان (به‌عنوان شخصیت اصلی) که با مسائلی مثل دانشگاه، ازدواج یا شغل درگیر بود بسیار فراگیر و محبوب بود. نویسنده‌ی کتاب، آلیس جین چندلر وبستر (Alice Jane Chandler Webster)، با قلم جذاب و قدرتمند خود، داستان زندگی این دخترک جوان و باهوش را به زیباترین شکل ممکن برای ما روایت می‌کند. امروزه کتاب بابا لنگ دراز به‌عنوان بهترین اثر جین وبستر تلقی می‌شود و خوانندگان و طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. آثار جین وبستر سبکی ساده و روان دارند و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی او را بازتاب می‌کنند.

این اثر ارزشمند به‌همت انتشارات اختر و به‌قلم میمنت دانا به زبان فارسی ترجمه شده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب بابا لنگ دراز

اولین بار خود جین وبستر در سال 1914 یک نمایش‌نامه برای بابا لنگ دراز نوشت و آن را به‌روی صحنه‌ی تئاتر برد. پس از آن یک نمایش‌نامه‌ی کمدی موزیکال به‌نام «با عشق، از طرف جودی» با اقتباس از این اثر ساخته شد. در سال‌های 1919، 1931، 1935، 1938 و 1955 هم در کشورهای مختلف جهان چندین فیلم سینمایی با اقتباس از این اثر جذاب ساخته شدند و به‌روی پرده‌ی سینما رفتند. در سال 1990، یک انیمه‌ی ژاپنی به‌نام «بابا لنگ دراز من» به کارگردانی کازویوشی یاکوتا براساس این کتاب جین وبستر ساخته شد که در بین کشورهای آسیایی و اروپایی (خصوصاً ایران) از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کتاب بابا لنگ دراز مناسب چه‌کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام طرفداران ادبیات کلاسیک داستانی، خصوصاً داستان‌های اجتماعی، عاشقانه و موضوعات مربوط به بانوان، توصیه می‌شود.

با جین وبستر بیشتر آشنا شویم

آلیس جین چندلر وبستر در سال 1876 در نیویورک و در خانه‌ای زن‌سالار به‌دنیا آمد. مادربزرگ و مادر او هر دو برای رسیدن به حقوق‌های جنسیتی و نژادی برابر تلاش می‌کردند. آنی مافت وبستر، خواهرزاده‌ی مارک تواین و پدر او چارلز لوتر وبستر، مدیر مالی و ناشر کتاب‌های مارک تواین بود. شرکت انتشاراتی چارلز وبستر در ابتدا موفق بود، اما رفته‌رفته به‌دلیل مشکلاتی از بین رفت و این اتفاق باعث شد تا پدر جین در سال 1891 خودکشی کند. جین در سال 1894 و در رشته‌ی نقاشی روی ظروف چینی فارغ‌التحصیل شد و از سال 1894 تا 1896 به مدرسه‌ی «لیدی جین گری» رفت تا اصول هنر نقاشی و موسیقی را بیاموزد. در سال 1897 به کالج واسر (یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های زنانه در آمریکا) رفت تا در رشته‌های اقتصاد و ادبیات انگلیسی تحصیل کند. او در سال 1903 اولین رمان خود به‌نام «هنگامی که پتی به دانشگاه رفت» را منتشر کرد. او در طی سالیان مختلف به کشورهای مختلف جهان سفر کرد و همواره مدافع حقوق زنان و فقیران بود. وی در سال 1915 با گلن مک‌کینی ازدواج کرد و سرانجام در سال 1916 پس از به‌دنیا آوردن دخترش در اثر تب زایمان از دنیا رفت.

از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

  • کتاب هنگامی که پتی به دانشگاه رفت (1903)
  • کتاب شاهدخت ویت (1905)
  • کتاب جری جوان (1907)
  • کتاب معمای چهارتکه (1908)
  • کتاب هیاهوی بسیار برای پیتر (1909)
  • کتاب تنها پتی (1911)
  • کتاب دشمن عزیز (1915)

در بخشی از کتاب بابا لنگ دراز می‌خوانیم

بابا لنگ‌دراز عزیز،

آقا من این نامه را از بالای دو شاخه بید مجنون کنار جوی در چراگاه به شما می‌نویسم. قروباغه‌ای از پایین غورغور می‌کند. ملخی از بالای آواز می‌خواند و دو تا مارمولک از تنه درخت بالا و پایین می‌روند. الان یک ساعت است که این جا هستم. بسیار دو شاخه راحتی است، مخصوصاً که دو تا از نازبالش‌های روی نیمکت توی سالن را آورده زیر پایم گذاشته‌ام. قلم و کاغذ با خود آوردم به امیدی که یک داستان کوتاه بنویسم ولی قهرمان داستان خیلی بد ادایی می‌کند و گوش به حرف من نمی‌دهد، من هم آن را فعلاً کنار گذاشته‌ام و به شما نامه می‌نویسم (گرچه شما هم مطابق میل من رفتار نمی‌کنید. چه فایده!) اگر شما در آن هوای مزخرف نیویورک هستید، کاش می‌توانستم کمی از این نسیم جان‌بخش و این منظره روشن برایتان بفرستم. بعد از یک هفته بارندگی این ییلاق مثل بهشت برین شده.

راستی از بهشت صحبت کردم یادم افتاد، آقای کلوک را به خاطر دارید که تابستان گذشته راجع به او نوشتم؟ وی کشیش کلیسای کوچک نزدیک ما بود بیچاره زمستان گذشته به مرض ذات‌الریه فوت کرده است. چندین دفعه برای شنیدن موعظه وی رفتم و خوب به عقاید مذهبی او آشنا شده بودم. او تا دم مرگ به عقاید خود وفادار ماند.

به نظر من اگر مردی چهل و هفت سال تمام به یک صراط مستقیم بماند و ذره‌ای تغییر عقیده ندهد، باید او را به عنوان یک چیز نادر در قفسه‌ای حفظ کنند، امیدوارم در بهشت با تاج طلایی و چنگ و رباب خوش باشد، کاملاً خاطرجمع بود که این نعمت‌ها را به دست خواهد آورد. یک جوان ناشی به جای او کلیسا را اداره می‌کند و مردم ناراضی هستند مخصوصاً هواخواهان «ویگن کمینگر» مثل این که می‌خواستند انشعاب کنند. ما مردم این منطقه عقیده به بدعت در مذهب نداریم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بابا لنگ دراز
نویسنده
مترجممیمنت دانا
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-486-020-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بابا لنگ دراز

زهرا ایزدی
۱۴۰۲/۳/۲۵
کتاب خوبی بود ولی همش درباره دانشکده و درس میگه زیاد خوب نیست به زندگی امید نمیده اصلا من راضی نبودم فقط الکی فقط وقت آدم میگیره حیف وقتتون که بزارید برای این کتاب من که راضی نبود اشک تو چشمات جمع می‌شه نویسنده‌اش خیلی خوب بوده ولی همش درباره زندگیه‌اش گفت
عمادرضا
۱۴۰۲/۲/۲۷
سلام کتاب خوبیه براینکه یه شب با خانواده بشینی و یه سر گرمی خوب داشته باشی عالیه هم بچه‌ها به کتاب علاقه مندمیشن هم دیگه همه سرشون توگوشی وکامپیوتر نیست من اینجور داستان‌ها رو دوست دارم
پانیسا اسفندیاری
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب خوبی بود ولی به نظر من این که همه‌ی داستان‌ها از زبان جودی و داخل نامه بود یک ضعف کتاب بود اگر داستان را کامل توضیح میداد یعنی داخل نامه نمی‌نوشت جذاب تر میشد
ویسی
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خیلی خوبی بود فراز و نشیب‌های بسیار و دلنشینی داشت
حنانه گیلک
۱۴۰۲/۱/۷
بسیار عالی بود لذت بردم
فرزانه شجاعی زاوه
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
همیشه تازگی داره برایم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب بابا لنگ دراز

برای دریافت کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.