معرفی و دانلود کتاب بابا لنگ دراز

عکس جلد کتاب بابا لنگ دراز
قیمت:
۱۰۷۵۰۰ 75250 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز یکی از مشهورترین عاشقانه‌های ادبیات آمریکایی در قرن بیستم است. در این اثر درخشان که به قلم جین وبستر به رشته‌ی تحریر درآمده، مخاطب داستان زندگی جودی ابوت خواهید بود؛ دخترکی پرورشگاهی که طی نامه‌هایی زیبا و پراحساس، با حامی ناشناس خود از افکار و عواطف خویش سخن می‌گوید. لازم به ذکر است که اثر پیش رو ذیل مجموعه‌ی «عاشقانه‌های کلاسیک» نشر افق به انتشار رسیده است.

درباره کتاب بابا لنگ دراز

جین وبستر در میان مخاطبین ایرانی نامی آشنا و بی‌نیاز از معرفی است. اغلب ما، حتی اگر اثری از این بانوی نویسنده نخوانده باشیم، از طریق تماشای اقتباس‌های سینمایی گوناگونی که با الهام از شاهکار او، کتاب بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs)، ساخته شده‌اند، با نام وی آشناییم.

جین وبستر از آن دست نویسنده‌های دوست‌داشتنی‌ای بود که نه فقط برای قشری خاص و نخبه، بلکه برای عموم مخاطبینِ کتاب‌خوان می‌نویسند. آثار او سرشار از نیرو و پویایی، شور و احساس، طنز و اندوه، یا در یک کلام، سرشار از زندگی‌اند. به همین خاطر نیز، اغلبِ این آثار از سوی طیف وسیعی از مخاطبین در سراسر جهان خوانده و تحسین شده‌اند.

شاهکار جین وبستر، چنان‌که گفتیم، کتابی است با عنوان بابا لنگ دراز؛ رمانی خواندنی و فراموش‌نشدنی که نخستین بار در سال 1912 به انتشار رسید، و خیلی زود، مقبولِ خاطر خوانندگان عام و خاص افتاد.

در رمان بابا لنگ دراز مخاطب داستان زندگی دخترکی یتیم به نام جودی ابوت خواهید بود که دوران کودکی خود را در پرورشگاهی با محیطی نه چندان مطلوب سپری کرده است، و حال، در آستانه‌ی آغاز ایام جوانی، به لطف حمایت‌های مردی ناشناس، موفق به ثبت نام و حضور در کالجی فوق‌العاده شده است. جودی از هویت حامی دست‌ودلباز خود هیچ اطلاعی در دست ندارد؛ تمام چیزی که او می‌داند این است که این حامی مهربان، به احتمال زیاد پاهایی بلند و اندامی کشیده دارد! آخر، جودی پیش از این، یک بار سایه‌ی پاهای کشیده‌ی این مرد را بر روی دیوار پرورشگاه دیده، و به همین خاطر نیز، از آن پس او را در ذهن خویش بابا لنگ دراز لقب داده بوده است.

اغلب حجم کتاب بابا لنگ دراز به نامه‌هایی اختصاص یافته که جودی ابوت کوچک برای بابا لنگ درازِ عزیزِ خود می‌نویسد. او در این نامه‌ها، با زبانِ شیرین و پراحساسی که مخصوص کودکانِ حساس و مملو از عاطفه است، به شرح سرگذشت خویش پرداخته و ضمن این کار، از وقایع روزمره‌ای که در پرورشگاه و بعدها، در کالج تحصیلی، برایش رخ می‌دهند، سخن می‌گوید.

کتاب بابا لنگ دراز داستانی چندوجهی است که امکانِ تأمل در باب بسیاری از موضوعات را برای خواننده فراهم می‌سازد. در این اثر، ضمن مطالعه‌ی قصه‌ای شیرین و عاشقانه، با وضعیت اجتماعی‌ای نیز که نویسنده در دل آن به خلق اثر خویش دست زده، آشنا خواهید شد.

رمان بابا لنگ دراز از حیث ادبی، بیش از همه به علت نثر پراحساس و پرکششی که دارد تحسین شده است. البته، پایان‌بندی درخشان و فراموش‌نشدنی این اثر نیز مورد توجه بسیاری از منتقدان واقع شده است. (اگرچه نزد مخاطبین عام، دلیل محبوبیت این اثر، بیبشتر از هر چیز دیگر، توانایی نویسنده در ارائه‌ی تصویری ملموس و زنده از آدم‌های داستان بوده است.)

از رمان بابا لنگ دراز ترجمه‌های بسیاری در زبان فارسی موجود است. ترجمه‌ای که هم‌اینک پیش روی شماست، به قلم محسن سلیمانی فراهم آمده و به همت نشر خوب «افق» به انتشار رسیده است.

اقتباس از کتاب بابا لنگ دراز

- فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، به کارگردانی فردریک تسلنیک، محصول سال 1938
- فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، به کارگردانی آلفرد سانتل، محصول سال 1931
- فیلم سینمایی بابا لنگ دراز، به کارگردانی آلفرد گرین، محصول سال 1919
- انیمه‌ی بابا لنگ دراز، به کارگردانی کازویوشی یوکوتا، محصول سال 1990

کتاب بابا لنگ دراز مناسب چه کسانی است؟

از تمام نوجوانانِ علاقه‌مند به ادبیات کلاسیک دعوت می‌کنیم که به مطالعه‌ی کتاب بابا لنگ دراز، شاهکار درخشان جین وبستر، بنشینند.

با جین وبستر بیشتر آشنا شویم

جین وبستر (Jean Webster)، نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی، به سال 1876، در شهر نیویورک دیده به جهان گشود. وبستر رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس بود. شهرت او بیش از همه مرهون رمان تحسین‌شده‌ای است که در سال 1912 به انتشار رساند. این رمان «بابا لنگ دراز» نام دارد. جالب است بدانید که وبستر پس از فروش خیره‌کننده‌ی کتاب بابا لنگ دراز بخشی از درآمد حاصل از این اثر را به موسسات خیریه اهدا کرد.

جین وبستر به سال 1916، به علت ابتلا به تب زایمان از دنیا رفت. دیگر کتاب مشهور این نویسنده‌ی دوست‌داشتنی «دشمن عزیز» نام دارد؛ اثری که اگرچه از حیث ادبی به پای بابا لنگ دراز نمی‌رسد، در نوع خود رمانی خواندنی و ارزشمند به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب بابا لنگ دراز می‌خوانیم

25 اوت

خب بابا! آقای جروی اینجاست و به ما خیلی خوش می‌گذرد! حداقل به من که خیلی خوش می‌گذرد. فکر کنم به ایشان هم خوش می‌گذرد. الان ده روز است که اینجا هستند و کوچک‌ترین اشاره‌ای به رفتن نمی‌کنند. خانم سمپل طوری لی‌لی به لالای این مرد می‌گذارد که واقعاً شرم‌آور است. اگر در بچگی هم این‌جوری لوسش کرده باشد نمی‌دانم چطوری این‌قدر آدم خوبی از آب درآمده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بابا لنگ دراز
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-964-369-579-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۷۵۰۰ 75250 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بابا لنگ دراز

ditto
۱۴۰۲/۹/۳۰
شخصیت اصلی داستان، «جودی آبوت» دختر سرزنده و باهوشی است که در یک پرورشگاه بزرگ می‌شود اما با پشتیبانی مالی حامی ناشناس خود می‌تواند به مدرسه خصوصی راه یابد. جودی که حامی خود را نمی‌شناسد و فقط در یک نگاه از پشت سر دیده است، او را «بابا لنگ دراز» می‌نامد و اغلب درباره زندگی و فعالیتهایش به او نامه می‌نویسد (رمان در قالب همین نامه‌ها روایت می‌شود). جودی در مدرسه به سختی تلاش می‌کند تا فاصله فرهنگی خود با جامعه پیرامونش را که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه است، جبران کند. در پایان، «بابا لنگ دراز» خود را معرفی می‌کند.
مهدی طیبی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بهترین کتاب مثبت اندیشی و نامه نگاری و تقویت حافظه و تقویت فن بیان جودی آبوت. کتابراه بهترین نسخه اش را گذاشته خیلی راضی بودم از ترجمه و نشرش امیدوارم همیشه موفق باشید‌
فاطمه موسوی
۱۴۰۲/۹/۸
بسیار عالی بود مرررررسی از شما😍♥️
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بابا لنگ دراز

برای دریافت کتاب بابا لنگ دراز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.