معرفی و دانلود کتاب بابای شکم بالشی

عکس جلد کتاب بابای شکم بالشی
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بابای شکم بالشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بابای شکم بالشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بابای شکم بالشی

کتاب بابای شکم بالشی یک داستان مصورِ زیبا به قلم کلاس ورپلانکه است. در این اثر خواندنی، ماجرای جانی کوچولو روایت شده است؛ پسرکی خردسال که هر بار بعد از فوران خشم پدر، آرزو می‌کند که کاش والدین بهتر و مهربان‌تری می‌داشت. غافل از آن‌که چنین آرزویی هرگز به واقعیت نخواهد پیوست... لازم به ذکر است که اثر پیش رو، نامزد دریافت جایزه‌ی Astrid Lindgren شده است.

درباره کتاب بابای شکم بالشی

رفتار والدین با کودکان تأثیر آشکار و به‌سزایی در کیفیت رشد روحی و عاطفی ایشان دارد. اغلب پدران و مادران وظیفه‌شناس می‌دانند که بروز رفتارهای پرخاشگرانه در مواجهه با کودکان، موجب برانگیخته شدن ترسی مهلک و مضر در نهادِ آنان می‌شود. با این حال بسیار پیش می‌آید که پدران و مادران گاه این واقعیت مهم را فراموش کنند و در رفتارِ تنبیهی با فرزندان خود، راه افراط را در پیش گیرند. کلاس ورپلانکه کتاب بابای شکم بالشی (Applesauce) را برای این دست از والدین، و البته برای کودکانی که تحت تربیت ایشان قرار دارند، به رشته‌ی تحریر درآورده است.

این اثر که در سال 2012 به انتشار رسیده، داستانی طنزآمیز است که در مرکز آن کودکی به نام جانی قرار دارد. پدر جانی مرد نیک‌سرشت و درست‌کرداری است. جانی عاشق مواقعی است که پدرش سس سیب درست می‌کند. آخر، در این جور وقت‌ها، پدر انگشتان سسی‌اش را که حسابی طعم شیرینی دارند در دهان جانی می‌گذارد و پسرک حسابی سر کیف می‌آید. با این همه مواقعی هم هست که پدر از کوره در می‌رود. این‌جور مواقع بدن جانیِ بیچاره از ترس به لرزه می‌افتد و صدایش از فرط هراس در گلو می‌شکند. در واقع این رفتار پرخاشگرانه بزرگ‌ترین نقطه‌ی ضعف پدر جانی است. این رفتار گاه چنان آزاردهنده می‌شود که جانی آرزو می‌کند کاش پدر دیگری داشت. اما ما خوب می‌دانیم که این آرزو تا چه اندازه محال است. بله، آدمیزاد نمی‌تواند پدر و مادرش را جایگزین کند؛ همانطور که نمی‌تواند اعضای بدنش را با اعضای بدن کسی دیگر عوض کند! به هر رو، جانی باید یاد بگیرد که با پدرش کنار بیاید. از آن طرف، پدر هم باید شیوه‌ی تعامل با فرزند کوچک و حساسش را بیاموزد. به نظر شما این اتفاق می‌افتد؟...

کتاب بابای شکم بالشی توسط محمدرضا فرزاد به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر پرتقال در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب بابای شکم بالشی

  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی Astrid Lindgren
  • حضور در فهرست بهترین آثار ادبیات کودک و نوجوان در سال 2012 (نشریه‌ی Kirkus)

نکوداشت‌های کتاب بابای شکم بالشی

  • کلاس ورپلانکه در کتاب بابای شکم بالشی تصویری درخشان از رابطه‌ی پدر - فرزندی ترسیم نموده است. (BERNIE GOEDHART)

  • داستان بابای شکم بالشی از لحاظ نیروی عاطفی و تأثیر بصری، یادآور کتاب جایی که چیزهای وحشی هستند می‌باشد؛ اگرچه در این کتاب با والدین دوست‌داشتنی‌تری مواجه می‌شویم. (Kirkus, STARRED REVIEW)

  • نقطه‌ی قوت این کتاب در تصاویر آن، و شخصیت‌پردازی کاراکتر پدر نهفته است. جای این داستان در هر کتابخانه‌ای خالی‌ست؛ خصوصاً از این جهت که مخاطبین نوجوان را هدف قرار داده است. (Epp Carla)

کتاب بابای شکم بالشی مناسب چه کسانی است؟

کتاب بابای شکم بالشی برای کودکان رده‌ی سنی 5 تا 8 سال به رشته‌ی تحریر درآمده است.

با کلاس ورپلانکه بیشتر آشنا شویم

کلاس ورپلانکه (Klaas Verplancke) متولد سال 1964 و اهل کشور بلژیک است. او تصویرگر، ویراستار و نویسنده‌ی آثار داستانی است. عمده‌ی شهرت ورپلانکه ناشی از کتاب‌های او در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. این کتاب‌ها به اغلب زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و افتخاراتی چند را برای خالق خود به ارمغان آورده‌اند. از میان آثار کلاس ورپلانکه می‌توان به دو کتاب «بابای شکم بالشی» و «جاناتان» اشاره کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بابای شکم بالشی
نویسنده
مترجممحمدرضا فرزاد
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-274025-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بابای شکم بالشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بابای شکم بالشی

برای دریافت کتاب بابای شکم بالشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.