معرفی و دانلود کتاب باران شادی: 30 بازی ساده، کم هزینه و هدفمند

عکس جلد کتاب باران شادی: 30 بازی ساده، کم هزینه و هدفمند
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باران شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باران شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باران شادی: 30 بازی ساده، کم هزینه و هدفمند

آیا کودکتان همیشه از بی‌حوصلگی و بیکاری شکایت دارد؟ کتاب باران شادی نوشته‌ی آصفه اویسی نژاد به کمک شما می‌آید تا با معرفی بازی‌های خلاقانه به فرزندتان او را سرگرم کرده و به زندگی خانوادگی‌تان نشاطی نو ببخشید. با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوید بازی برای کودکان نه فقط سرگرمی، بلکه از مهم‌ترین عوامل بهبود رشد عاطفی، اجتماعی، جسمی و شناختی آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب باران شادی

بازی‌های کودکانه معمولا یک مزاحمت پرسرو‌صدا برای بزرگسالان تلقی می‌شوند، در حالی که برای خردسالان خود زندگی است! آن‌ها عواطف و هیجاناتشان را از طریق بازی ابراز می‌کنند و مهم‌ترین درس‌های اجتماعی را با این روش فرا می‌گیرند. اطلاعات اندک بزرگسالان در این مورد و عدم آشنایی با شیوه‌های مختلف بازی معمولا به ایجاد تنش در آن‌ها منجر شده و شکایات متعدد کودکان را درباره‌ی بی‌حوصلگی یا عصبانیت به‌همراه دارد. آصفه اویسی نژاد (Asefeh Oveisi Nejad) برای رفع این مشکل سی بازی کم‌هزینه و آسان را در کتاب باران شادی (Rain of joy) به شما معرفی کرده و فواید هر یک از آن‌ها را در جنبه‌های مختلف رشد کودکی بازگو می‌کند.

برخلاف باور رایج بازی فعالیت هدفداری است که به رشد ابعاد گوناگون شناختی، روانی، جسمی و حرکتی و ... کودک کمک می‌کند. برای مثال طرح‌هایی که در این کتاب می‌خوانید هدف تقویت چابکی را دنبال می‌کنند، حل مسئله را به کودک می‌آموزند و با شناساندن احساسات مختلف به رشد هیجانی او منجر می‌شوند. جالب است بدانید کتاب باران شادی در گذشته به‌صورت جداگانه به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شده بود اما هم‌اکنون به‌شکل دوزبانه در اختیار شماست. در دسترس بودن چنین آثاری اتفاقی خجسته برای والدین و افرادی است که مسئولیت پرورش کودکان را برعهده دارند، چون بدون هزینه‌های سرسام‌آور بازی‌های آماده و در اختیار داشتن تجهیزات خاص می‌توانند همراهی آگاه در فرایند رشد آن‌ها باشند. در پایان باید گفت این اثر که توسط انتشارات حکمت و عرفان به چاپ رسیده حاوی تصاویر متعددی است که به شما در شیوه‌ی صحیح اجرای بازی‌ها کمک می‌کنند.

کتاب باران شادی مناسب چه کسانی است؟

والدین، مربیان مهدکودک‌ها و تمام اشخاصی که مسئولیت پرورش کودکان را برعهده دارند مخاطب این اثر هستند.

در بخشی از کتاب باران شادی می‌خوانیم

تجارب زندگی کودک از طریق بازی صورت می‌گیرد. بازی در کودکان موجب رشد و تحول شده و خلاقیت‌هایش شکوفا می‌شود. پدر و مادر باید به یاد داشته باشند که باید به کودک امکاناتی بدهند که او آزادانه و مبتکرانه فعالیت کند تا استعدادهای نهفته‌اش به درستی شکوفا گردد. تنها در این صورت است که بازی می‌تواند باعث انگیزش، نشاط، فعالیت، ابتکار و خلاقیت در کودکان شود.

برخی از اولیا نسبت به بازی فرزندشان هیچ‌گونه علاقه و اهمیتی نشان نمی‌دهند. برخی دیگر تنها به خرید اسباب‌بازی اکتفا می‌کنند و بعضی دیگر بیش‌ازاندازه در بازی‌های آن‌ها دخالت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که کودک خود مسائل را حل و فصل کند. این‌گونه والدین یا مربیان کودک را ناگزیر می‌سازند که تنها حرف‌شنوی بزرگترها و مقلد باشد در واقع این اولیا هستند که بازی می‌کنند نه خود او. به عبارت دیگر باید با هرکسی با زبان قابل‌فهم او سخن بگوییم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بازی کودک
تقسیم‌بندی بازی‌های مورد علاقه کودکان
انفجار بادکنکی
باران توپ
پاپوش غول آسا
گلف مارپیچی
تفکیک رنگ‌ها
برج‌های رنگی
بادکنک‌های هلیومی
بادکنک و لیوان
توپ و سطل
دارت بادکنکی
بازی دو نفره
راکت و بادکنک
حدس و لمس
بولینگ شیشه‌ای دو دستی
لوله کشی
نشان‌های آبدار
تعادل دو نفره
حدس عکس
صفحه سوراخ‌دار
نشانه‌گیری آبدار
سقوط و صعود
اسکیت کاغذی
فوت فوتک
پازل سه‌بعدی
مسیر حلقه‌ای
پرش و جایزه
ماهیگیری
توپ و تور
سطح شیب‌دار
بازی انتخاب و سلیقه
Introduction
Children play
Types of children's favorite games

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باران شادی: 30 بازی ساده، کم هزینه و هدفمند
نویسنده
مترجمسید محمدمتین رضائیان
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-600-8323-61-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باران شادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باران شادی

برای دریافت کتاب باران شادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.