معرفی و دانلود کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است: توصیه‌های روانشناسان درباره اعتیاد

عکس جلد کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است: توصیه‌های روانشناسان درباره اعتیاد
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است: توصیه‌های روانشناسان درباره اعتیاد

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است با نام فرعی «توصیه‌های روانشناسان درباره‌ی اعتیاد» از سید مجید حسینی، با زبانی شیوا برای پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان نکات خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین درباره‌ی نحوه‌ی ارتباط با فرد معتاد و کارهایی که برای درمان او باید انجام دهیم نیز توصیه‌هایی علمی دارد.

درباره‌ی کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است را سید مجید حسینی نوشته است. این کتاب که یکی از کتاب‌های مربوط به طرح و پروژه‌ی «چهره به چهره» است، برای کمک به خانواده‌هایی که با اعتیاد فرزندانشان درگیر هستند نوشته شده است. طرح چهره به چهره، طرحی فرهنگی است که اجرای آن از سال 1380 کلید خورده است. کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است که توصیه‌های روانشناسان درباره‌ی اعتیاد را مطرح می‌کند می‌تواند به نوجوانانی که درگیر پدیده‌ی اعتیاد نیستند کمک کند که از آن دوری کنند و همین طور نوجوانان درگیر اعتیاد را راهنمایی کند که از شر آن خلاصی یابند.

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است فصل‌های متعددی دارد. این فصل‌ها از پیشگیری از اعتیاد فرزند تا درمان فرزند بیمار را پوشش می‌دهد و توصیه‌هایی کوتاه و کاربردی در این زمینه‌ها در بر دارند. کتاب از معرفی اجمالی طرح چکامه شروع می‌شود و در ادامه به توصیه‌های پیشگیرانه‌ی روانشناسان به والدین، نکاتی درباره‌ی اینکه چگونه از فرزندمان در برابر اعتیاد مراقبت کنیم، چگونگی برخورد با فرد مشکوک به اعتیاد و فرد معتاد، چگونگی کمک به درمان اعتیاد و... می‌پردازد. اما این کتاب فقط مخصوص والدین نیست و هر کسی که در خانواده درگیر بیماری اعتیاد است و همین‌طور نوجوانان و جوانانی که ممکن است با پدیده‌ی اعتیاد در ارتباط باشند هم می‌توانند از توصیه‌های کتاب بهره برند.

یکی از ویژگی‌های خوب کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است، این است که نکات و توصیه‌ها تیتروار مطرح می‌شوند و سپس توضیحی کوتاه و کاربردی درباره‌شان ارائه می‌شود. تعداد صفحات کتاب کم است و به همین خاطر هم به راحتی می‌توان آن را خواند و توصیه‌هایش را به ذهن سپرد. این کتاب می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای مردم در زمینه‌ی اعتیاد باشد و هشداری جدی که تغییرات خلقی، رفتاری و ظاهری اطرافیانمان را جدی بگیریم و در راه جلوگیری از تباهی زندگی‌هایشان گام‌هایی مؤثر و علمی برداریم.

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است را، مثل بقیه کتاب‌های مربوط به طرح چهره به چهره، انتشارات حکمت و عرفان چاپ کرده است.

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است برای همه‌ی خانواده‌هایی که درگیر پدیده‌ی اعتیاد هستند مناسب است. همین طور می‌تواند یک راهنمای خوب برای نوجوانان در جهت جلوگیری از افتادن به دام اعتیاد باشد. به علاوه، هر مادر و پدری که فرزند نوجوان و جوانی در خانه دارد می‌تواند با مطالعه‌ی این کتاب کم‌حجم اطلاعاتی دقیق برای پیشگیری از اعتیاد فرزند خود به دست آورد.

در بخشی از کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است: توصیه‌های روانشناسان درباره اعتیاد می‌خوانیم

تا حد امکان درباره‌ی اعتیاد بیاموزیم: آموزش می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا از سرزنش کردن، جلوگیری کنند. به جای اینکه ایمان داشته باشیم که اعتیاد فرد از ضعف، اراده یا سرسختی ناشی می‌شود، می‌توان فهمید که چطور در واقع ناشی از تغییرات درون مغز است. درک اینکه اعتیاد یک انتخاب نیست ممکن است به شما در نحوه برخورد با افراد معتاد کمک کند و همچنین کمک کند تا عصبانیت و نارضایتی را که ممکن است نسبت به اعتیاد داشته باشید، رها کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به خانواده‌ها می‌تواند در مورد اعتیاد کمک کند. اکثر کتابفروشی‌ها همچنین مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌ها راجع به شیمی اعتیاد و علم درمان اعتیاد ارائه می‌دهند.

با افرادی با شرایط مشابه، ارتباط برقرار کنیم: نحوه برخورد با افراد معتاد همیشه آسان نیست. همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد، اعتیاد در بستگان نزدیک می‌تواند به عنوان یک وضعیت زندگی استرس‌زا که سال‌ها ادامه دارد عمل کند و این اختلال در طولانی‌مدت می‌تواند ارتباطات شفاف را برای خانواده‌ها دشوار کند. بین اعضای هر خانواده که شخص معتاد وجود دارد، می‌تواند یک عدم اعتماد وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
توصیه‌های پیشگیرانه روانشناسان (به والدین)
پیش از اعتیاد فرزند
پنج سؤالی که از فرد مشکوک به اعتیاد بپرسید
این 45 توصیه‌ را نباید فراموش کنیم
توصیه‌های پیشگیری به والدین هنگام مواجهه با اعتیاد فرزند
این رفتارها را با فرد معتاد انجام ندهیم
کارهایی که باید انجام دهیم
توصیه‌های پیشگیری روانشناسان به نوجوانان و جوانان
توصیه‌های پیش از ورود به اعتیاد
توصیه‌های درمانی روانشناسان به والدین
برای درمان فرزند معتاد چه کنیم؟
توصیه‌های درمانی روانشناسان به نوجوانان و جوانان
توصیه‌های هنگام درمان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است: توصیه‌های روانشناسان درباره اعتیاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-8323-98-3
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است

برای دریافت کتاب برای بیداری یک تلنگر کافی است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.