معرفی و دانلود کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم

عکس جلد کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم

کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم به قلم مارک جانسون با روشن کردن اهمیت و ضرورت تسلط بر نوآوری مدل کسب‌ و کار، ابزارهای لازم برای ایجاد تغییر در شرکت و دستیابی به موفقیت‌های پایدار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فناوری‌های نوین می‌توانند نوآوری ‌در مدل کسب‌ و کار را امکان‌پذیر کنند، اما فناوری‌ها تنها یک وسیله هستند و نمی‌توانند هدف باشند. همان‌طور که در کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم (Reinvent your business model: how to seize the white space for transformative growth) خواهید دید، در آغاز قرن جدید چندین پخش‌ کننده موسیقی MP3 با طراحی عالی و کاملاً کارآمد وجود داشت، ولی هیچ کدام باعث تضعیف فروش CD نشد. همچنین پیدایش آی‌پاد بازار موسیقی را متحول نکرد؛ بلکه مدل کسب‌ و‌ کار جدیدی که شرکت اپل با آی‌پاد همراه کرد، موجب این تحول شد.

مارک جانسون (Mark Johnson) در کتاب قبلی خود با نام «تصرف فضای خالی» دریافت که نوآوری مدل کسب‌ و کار، اثبات‌ شده‌ترین روش برای دستیابی به رشدی تحول‌آفرین است. او در کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار که به روز شده‌ی کتاب قبلی‌اش است، برای درک نحوه‌ی عملکرد واقعی مدل کسب‌ و کار، چارچوبی کاملاً کاربردی را ارائه می‌دهد.

جانسون با بررسی کامل نمونه‌های موردی متشکل از شرکت‌هایی که به موفقیت رسیده‌اند و دلایل شکست سایر شرکت‌ها، به شما نشان می‌دهد که چگونه در مورد زمان و یا ضرورت یا عدم ضرورت مدل جدید کسب‌ و کار برای شرکت خود تصمیم‌گیری کنید.

به بیان مارک جانسون باید فرصت‌های مهم جدید را برای خدمت‌رسانی به مشتریان کنونی خود در بازارهای موجود شناسایی کرد و با استفاده از مدل‌های کسب‌ و کار و محصولات نوآورانه به مشتریان کاملاً جدید دست یافت و بازارهای جدیدی را ایجاد کرد. به عقیده او فرصت‌های رشد و پیشرفت حاصل از کشف تحولات ساختاری در تقاضای بازارها، سیاست‌های دولت و فناوری‌های جدید و استفاده‌ی آن‌هاست. در حقیقت باید نوآوری مدل کسب‌ و کار را به نظامی قابل‌ پیش‌بینی‌تر در سازمان خود تبدیل کرد.

نوآوری مدل کسب‌ و کار این قدرت را دارد که کل صنایع از جمله خرده‌ فروشی، هوانوردی، رسانه و تکنولوژی را متحول کند و منجر به توزیع دوباره میلیاردها دلار ارزش در بازار شود. اثر حاضر در حقیقت نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید به صورت پیوسته و نظام‌مند، نوآوری را در مدل کسب و کار خود ایجاد و اجرا کنید.

جملات برگزیده کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار:

- کسی که به پیش نمی‌رود، الزاماً به عقب می‌رود.
- ساختار زبان نه تنها تفکر، بلکه خود واقعیت را نیز تعیین می‌کند.
- پیشرفت اقتصادی در جامعه سرمایه‌داری به معنای آشفتگی است.
- ویژگی پیشرفت علمی این است که از ناآگاهی خود مطلع می‌شویم.
- طراحی فقط آنچه به نظر می‌رسد یا حس می‌شود، نیست. طراحی نحوه عملکرد است.
- هر موجودی که تحت شرایط پیچیده و متغیر زندگی به شکل مفید تغییر کند، حتی اگر آن تغییر کوچک باشد، شانس بیشتری برای بقا و در نتیجه، انتخاب طبیعی دارد.

در بخشی از کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار می‌خوانیم:

طرح اولیه‌ی مدل کسب‌ و کار گام اول مستحکمی به سوی تصرف فضای خالی است. اما نمی‌توان تنها با یک حرکت، طرح اولیه نظری را به یک کسب‌ و کار کارآمد تبدیل کرد. یک کسب‌ و کار کارآمد باید حاصل یک فرآیند آزمایش کنترل شده باشد که با گام‌های کوچک پیشرفت می‌کند. به‌ این‌ ترتیب، فرضیه‌ها مطرح و آزمایش می‌شوند و همان‌طور که رو به جلو حرکت می‌کنید، آموزه‌های این آزمایش‌ها را برای انجام اصلاح‌های ضروری استفاده می‌کنید. با این شیوه اگر مدل جدید در عمل کارآمد نباشد، متوجه خواهید شد و همچنین پیش از آنکه ریسک زیادی بکنید، می‌فهمید که مدل نیازمند چه تغییری است.

من عبارت پیاده‌سازی را به این صورت استفاده می‌کنم: «اقدامی که بیشتر روی آزمایش و اعتبارسنجی فرضیه‌ها متمرکز است و همزمان منابع و فرآیندهای کلیدی مورد نیاز برای برآورده ساختن ارزش پیشنهادی مشتری و فرمول سود را یکپارچه می‌کند». پیاده‌سازی باید در سه مرحله‌ی: نهفتگی، شتاب‌دهی و انتقال دنبال شود. دوره نهفتگی باید روی رسیدن به سودآوری متمرکز باشد، اما بسیار مهم است که تا پیش از آغاز شتاب‌دهی، فشاری برای کسب درآمد با سرعت زیاد به پروژه وارد نشود. درآمدهای واقعی و در مقیاس زیاد به‌ ندرت پیش از مرحله انتقال به‌ دست می‌آیند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار: مدل‌های کسب و کار و نوآوری
مقدمه
بخش اول: مدلی جدید برای رشد و بازسازی
فصل 1: فضای خالی و نوآوری در مدل کسب‌ و کار
فصل 2: چارچوب چهار قسمتی مدل کسب‌ و کار
بخش دوم: زمانی که به مدل‌های کسب‌ و کار جدید نیاز است
فصل 3: فضاهای خالی درون کسب‌ و کار
فصل 4: فضای‌های خالی پیش‌روی کسب‌ و کار
فصل 5: فضای خالی میانه
فصل 6: تحول دیجیتال
فصل 7: طراحی یک مدل کسب‌ و کار جدید
فصل 8: پیاده‌سازی مدل
فصل 9: غلبه بر چالش‌های شرکت‌های موجود
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم
نویسنده
مترجمپدرام فرزین
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-6840-07-1
موضوع کتابکتاب‌های تئوری سازمان، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم

برای دریافت کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار: چگونه از فضای خالی برای رشد تحول‌ آفرین استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.