معرفی و دانلود کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت

عکس جلد کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت

کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت نوشته‌ی نوریا روکا، درمورد پسری به نام نیماست که یاد می‌گیرد چگونه زباله‌های کمتری تولید کند. این اثر با قصه‌ای آموزنده، روش‌هایی را برای حفاظت از محیط زیست به کودکان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت

ما برای تولید بسیاری از مواد مورد نیازمان مثل خودکار، ماشین، میز، اسباب‌بازی و... به انرژی و منابع بسیاری نیاز داریم. بیشتر اوقات به این موضوع که این منابع رو به کاهش است و استخراج معادن علاوه بر هزینه‌های سنگین، آثار مخربی روی محیط اطراف آن می‌گذارد، بی‌توجه هستیم و به همین دلیل بیش‌ازحد زباله تولید می‌کنیم و برای کاهش آن نیز تلاشی نمی‌کنیم.

کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت (The Three R's: Reuse, Reduce, Recycle) سه روش مهم را برای کمک به کاهش آلودگی محیط زندگی‌مان به کودکان می‌آموزد. روش اول کاهش میزان زباله‌ها و وسایل دورریختنی (مثلاً) کیسه‌های پلاستیکی است. روش دوم دوباره‌ی استفاده کردن از وسایلی‌ست که به نظر غیرقابل‌استفاده‌ می‌آیند، ولی با کمی فکر و خلاقیت می‌توانیم از آن‌ها در زمینه‌های دیگر استفاده کنیم و سومین روش بازیافت زباله‌ها است. در واقع ما با جدا کردن زباله‌های کاغذی، فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای در بازیافت آن‌ها نقش مهمی خواهیم داشت. به کارگیری این سه روش، راه خوبی‌ است تا کمک کنیم سیاره‌مان مکان خوبی برای زندگی باشد.

نوریا روکا (Nuria Roca) در کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت با بیانی ساده و تصاویری جذاب درک جدیدی از دنیای پیرامونمان به کودکان ارائه می‌دهد. در انتهای کتاب فعالیت‌هایی برای کودکان تهیه شده که با استفاده از وسایل دورریختی و غیرقابل‌استفاده بتوانند وسایل یا حتی خوراکی‌هایی را آماده کنند.

کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان سه تا شش سال آموزنده و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت می‌خوانیم

در حقیقت بیشتر اشیاء را می‌توان بازیافت کرد:
کاغذ و مقوا، اشیاء پلاستیکی، شیشه، قوطی کنسرو... این اشیا را ابتدا کاملا خرد و بعد به خمیر تبدیل می‌کنند و در مرحله‌های مختلف از آن‌ها قوطی‌های نوشیدنی جدید، بطری‌های شیشه‌ای، جعبه‌های پلاستیکی و... می‌سازند. ما در مدرسه چسب‌ها را از روی کاغذهای باطله کندیم و آن‌ها را خیس کردیم.

پدر و مادر نیما به او گفتند که خرده‌های غذا را هم می‌توان بازیافت کرد. غذاهایی که باقی می‌مانند می‌توانند به کود تبدیل شوند که غذای گیاهان است. ساخته شدن کود از این راه، ترکیب نامیده می‌شود. پوست موز و لیمو نیز که آن‌ها را به سطل زباله می‌اندازیم، مانند خرده‌های غذا، می‌توانند به غذای گیاهان تبدیل شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت
نویسنده
مترجمالناز محمدپور اصل
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-238-277-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت

برای دریافت کتاب بازآوری، بازگردانی، بازیافت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.