معرفی و دانلود کتاب بازی بی‌نهایت

عکس جلد کتاب بازی بی‌نهایت
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی بی‌نهایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی بی‌نهایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی بی‌نهایت

کتاب بازی بی‌نهایت اثر سایمون سینک، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش «با چرا شروع کنید» و «رهبران آخر غذا می‌خورند»، شما را به چالش می‌کشد تا دیدگاه‌تان را درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد سازمان‌ها بازبینی کنید و روش کار و دلایل موفقیت آن‌ها را بدانید.

بازی بی‌نهایت (The Infinite Game) نخستین کتاب در ایران محسوب می‌شود که به طور هم‌زمان با نسخه‌ی چاپی آن در آمریکا و سراسر دنیا منتشر شده است. این بار، سایمون سینک (Simon Sinek) به دنبال پاسخی برای یک سوال جالب است: چگونه در یک بازی که هیچ خط پایانی ندارد، رو به پیشرفت باشید و دوام بیاورید؟

سازمان‌ها و اشخاص زیادی، غرق در اندیشه‌ی پیروزی هستند. اما چگونه می‌توانید در یک بازی پیروز شوید که در حقیقت هیچ پایانی ندارد؟ چنین چیزی اصلاً وجود ندارد. مثلاً چیزی به اسم «برنده شدن» در کسب و کار داریم؟! بازی‌هایی مثل فوتبال و شطرنج، با قوانین مشخص و نقطه‌ی پایان واضح، بازی محدود محسوب می‌شوند. اما بازی کسب و کار، نامحدود و بی‌نهایت است و در آن، چیزی به اسم «برنده شدن» وجود ندارد، چرا که همواره چالش‌های جدید پیش می‌آید، قوانین بازی مشخص و پایدار نیست، بازیکنان ثابت و همیشگی نیستند و هیچ خط پایانی برای آن وجود نیست.

در بازی بی‌نهایت کسب و کار، تنها کسانی برای مدتی طولانی دوام می‌آورند که با قوانین نامحدود بازی می‌کنند. آن‌ها کارهایی انجام می‌دهند که قادرشان می‌کند تا نوآورتر، منعطف‌تر و پایدارتر از رقبا باشند. داشتن طرز فکر محدود در یک بازی نامحدود می‌تواند فاجعه‌بار باشد. برای مثال در طی جنگ ویتنام، آمریکا تقریباً تمام نبردها را پیروز شد و سربازان بسیار زیادی از دشمنش را نابود کرد، اما همچنان بازنده جنگ بود. معیارهایی که آن‌ها امتیازات و عملکردشان را می‌سنجیدند، در نهایت بی‌ارزش بود. ویتنام شمالی مایل بود هر سختی را تحمل کند و تا هر زمان که لازم باشد بجنگد تا آمریکا را وادار به عقب نشینی کند. در آن جنگ، ویتنام شمالی، طرز فکر بازی بی‌نهایت داشت.

سایمون سینک با ارائه‌ی مثال‌های بسیار گسترده و متنوع، نشان می‌دهد که بازیکنان نامحدود، در هر حوزه‌ای، چطور رقبایشان را خسته و از میدان به در می‌کنند و چطور برای مدت زمانی طولانی در بازی باقی می‌مانند و سازمان‌هایی بسیار قوی می‌سازند، آنقدر قوی که از پس هر طوفانی بر بیایند. رهبران بزرگ به طرز ماهرانه‌ای بازی بی‌نهایت را پیش می‌برند و خود را مشغول دستاوردهای کوتاه مدت نمی‌کنند.

سایمون این کتاب را برای تغییر دیدگاه افرادی که از وضعیت موجود دفاع می‌کنند ننوشته، بلکه آن را برای گرد هم آوردن افرادی نوشته است که آماده‌اند وضعیت موجود را به چالش بکشند و آن را با واقعیتی جایگزین کنند که بسیار بیشتر نیازهای عمیق شما را هدف قرار می‌دهد؛ نیازهایی مثل احساس امنیت و مشارکت در چیزی فراتر از خودمان. واقعیتی که مناسب بهترین علایق شماست؛ شما به عنوان اشخاص، شرکت‌ها، جوامع و به عنوان یک گونه‌ی زیستی.

اگر به دنیایی باور داشته باشید که در آن در تک تک روزهایتان، با انگیزه‌اید و احساس امنیت و توازن می‌کنید و باور داشته باشید که رهبران، همان کسانی هستند که می‌توانند این چشم‌انداز را محقق کنند، پس این مسئولیت جمعی شماست که افرادی را بیابید که به نوعی از رهبری معتقدند که احتمال محقق شدن این چشم‌انداز را بیشتر می‌کند و آن‌ها را راهنمایی و حمایت کنید. یکی از قدم‌هایی که باید بردارید این است که یاد بگیرید رهبری کردن در بازی بی‌نهایت (نامحدود) یعنی چه.

در بخشی از کتاب بازی بی‌نهایت می‌خوانیم:

افراد زمانی به رهبر خود اعتماد می‌کنند که عملکرد رهبر موجب ایجاد احساس امنیت روانی شود. این به معنای راهنمایی کردن آن‌ها در مورد کاری است که برای آن آموزش دیده‌اند. یعنی فرد باید آزادی مسئولانه را تجربه کند. رئیس کالی توضیح می‌دهد در سیستم قدیمی به افراد گفته می‌شد 1، 2، 3 و 4 را انجام بده و تکرار کن. در مقابل، در سیستم جدید وقتی افسران یک مشکل یا فرصت را می‌بینند می‌گویند «جالب نیست اگر...». رئیس کالی هم به آن‌ها اجازه می‌دهد نظرشان را توضیح دهند.

این هسته‌ی حکمرانی تک به تک است. رهبری خوب و تیم‌های مبتنی بر اعتماد موجب می‌شوند اعضای تیم به بهترین شکلی که می‌توانند کار کنند. نتیجه، فرهنگی است که در آن به جای استفاده از راه‌حل‌های موقت و سطحی، مشکل حل می‌شود. این فرق بین جریمه‌های زیاد در یک تقاطع پرتصادف و تلاش برای کاهش دادن تعداد تصادفات در این نقطه است. همچنین مانع حکمرانی متعصبانه می‌شود که نتیجه‌ی سیستم معیوب و پرمعیار ارزیابی و تقدیر است.

برای مثال، واحد دوچرخه دپارتمان پلیس از یک مسیر دوچرخه سواری بلااستفاده باخبر بود و تصمیم گرفت از این فرصت استفاده کند. آن‌ها اطلاع‌رسانی کردند که همه‌ی بچه‌ها می‌توانند در این مسیر دوچرخه سواری کنند، پرش یاد بگیرند و با ماموران پلیس دونات مجانی بخورند؛ اسم این طرح خاک، پرش و دونات گذاشته شد. ماموران با دونات‌های اهدایی یک فروشگاه محلی، یک میز و دوچرخه‌های خود به این مکان رفته و منتظر می‌ماندند.

بار اول انتظار می‌رفت بچه‌های کمی در این طرح شرکت کنند. با‌این‌حال، بیش از چهل نفر از راه رسیدند و این رقم در ماه‌های بعدی ثابت ماند. این طرح به فرصتی بزرگ برای تعامل با جامعه تبدیل شد. بیشتر ما تنها زمانی با مامور پلیس صحبت می‌کنیم که مشکلی پیش آمده باشد یا بخواهیم خود را از دردسر رها کنیم. این ماموران می‌خواستند فراتر از یک بار حضور در مدارس با بچه‌ها آشنا شوند و بچه‌ها نیز آن‌ها را بشناسند. در این طرح هیچ سخنرانی یا درخواستی از طرف پلیس وجود ندارد. ماموران فقط با بچه‌ها دوچرخه سواری می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

چرا این کتاب را نوشتم
پیروزی
فصل 1) بازی‌های محدود و بازی‌های نامحدود
فصل 2) هدف آرمانی
فصل 3) هدف، غیر هدف
فصل 4) نگهبان هدف
فصل 5) مسئولیت کسب و کار؛ بازبینی شده
فصل 6) اراده و منابع
فصل 7‌) تیم‌های مبتنی بر اعتماد
فصل 8) زوال اخلاقی
فصل 9) رقیب ارزشمند
فصل 10) انعطاف‌پذیری وجودی
فصل 11) شجاعت رهبری کردن
سخن پایانی
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی بی‌نهایت
نویسنده
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-622-6840-32-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی بی‌نهایت

محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۶/۸
امیدوارم جامعه تجاری با بازی‌های بی‌نهایت خود، کل بشریت را نجات دهد و برای سود حداکثری سیاره زمین نابود نگردد. پیام اصلی این کتاب این است که دست از تفکر کوتاه مدت برداریم و به جای آن تفکر بلند مدت را جایگزین کنیم. (تقابل بازی‌های بی‌نهایت و بازی‌های محدود)
«با یافتن چرایی‌تان، شروع کنید.» سینک و

سایمون در این کتاب در مورد تاثیر منفی «ارزش سهامداران» که توسط میلتون فریدمن ابداع شده است صحبت می‌کند مفهوم «محو شدن اخلاقی» را معرفی می‌نماید و بیان می‌کند که این چنین مسابقه‌ها که صرفا برای برنده شدن یا رسیدن به نتایج کوتاه مدت است چه اثرات و عواقبی را به همراه خواهد داشت. داستان‌های سایمون سینک یادآور داستان‌های علوم اخلاقی است که بارها و بارها در کودکی برایمان تعریف کرده‌اند ولی فراموش کرده‌ایم. تاکید نویسنده بر اخلاق حرفه‌ای است. حرص و طمع فوری انسان‌ها در حال رشد است و هر روز بیشتر از دیروز خواهد شد. نکته این است که اگر فقط روی نتایج کوتاه مدت تمرکز کنید، در دراز مدت ضرر خواهید کرد. زندگی و تجارت یک بازی بی‌نهایت است. در یک بازی بی‌نهایت نمی‌توان برنده‌ای داشت. غیر ممکن است که بهترین باشی، فقط می‌توانی برای بهتر شدن مداوم، تلاش کنی. این کتاب دیدگاه‌تان را از نگاه کردن به رقبا به عنوان کسی که می‌تواند شما را شکست دهد، به نگاه کردن به آن‌ها به عنوان رقیبی که به شما کمک می‌کنند چشم‌اندازتان را ارائه دهید و رشد کنید، تغییر می‌دهد. از این منظر شما هرگز نمی‌توانید به پایان برسید. کسب و کارهایی که از این دیدگاه استقبال می‌کنند، در برابر اختلالات بازار انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان می‌دهند و با هر تغییر پیشرفت خواهند کرد. این کتاب را به همه پیشنهاد میکنم.
سعید رجبی
۱۴۰۱/۳/۲۰
کتاب فوق العاده خوبی بود، اگر میخواهید نگرش نامحدود به زندگی و کسب و کار داشته باشید، این کتاب رو حتما مطالعه کنید.
ایده محوری کتاب، داشتن نگرش نامحدود و بی نهایت به زندگی و اجزای تشکیل دهنده‌اش هست، با وجود کوتاه و محدود بودن زندگی، اگر زندگی رو به یه آرمان و هدف بزرگ در خدمت خلق و دنیا گره و بی
بزنیم، زندگی نامحدود بازی زندگیمون نهایت خواهد بود.
ممنون از نویسنده کتاب سایمون سینک و تشکر ویژه از نشر نوین بابت ترجمه خوب و انتشار همزمان کتاب با سراسر دنیا. 🌹
محمدپویا امینی
۱۴۰۰/۷/۱۴
سلام به تازگی خواندن این کتاب رو شروع کردم، یکی از بهترین آثاری هست که من رو به سمت تاسیس آینده‌ای که افراد بیشتری در اون شادمان و کامیاب باشند پیش میبره، افراد زیادی میتونن با بهره گیری از دانش این کتاب و تمرین اصول اون صبح‌ها رو با اشتیاق بیشتری آغاز کنن و شبها با رضایت به خانه برگردند. متشکرم🌹
FMmusicco
۱۴۰۰/۱/۲۲
این کتاب رو یکی از دوستانم به من معرفی کرد و ممنونم ازش بابت این هدیه خوب.
اگر قصد خوندن این کتاب رو دارید اول آمادگی تغییر تفکر رو در خودتون به وجود بیارید و بعد بنشینید و از خوندن این کتاب عالی لذت ببرید و دیدی تازه به زندگی، کسب و کار و حتی تفکر داشته باشید.
mostafa alavi
۱۳۹۸/۹/۲۷
یک بینش نسبتا ریشه دار رو مطرح می‌کنه در هرصورت ارزشمندی یک کتاب به خواننده بستگی داری بسیار از افراد موفق با یک جمله یا کتاب بدیهی زندگی خودشون را متحول می‌کنند.
کاربر ا
۱۳۹۸/۹/۶
خیلی سطحی هست. تمام جمله‌های کتاب، یک چیز واحد رو به شیوه‌ها و از دیدگاه‌های مختلف میگه. در حالی که حرف نهایی کتاب هم خیلی درست نیست. ارزش خوندن نداشت.
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
سلام
کتابی بسیار خوب از زایمان سینک. این کتاب اشاره به این دارد که با تفکر رهبری بازی‌ای شروع می‌شود که تا نهایت با برد ادامه پیدا کرده و باعث رشد می‌شود.
علیرضا طباطباییان
۱۴۰۲/۵/۶
فن بیان نویسنده در انتقال مطلب مورد نظرش بسیار عالی بود و یک ایده‌ی همیشه برنده را بال و پر داده و به صورت کامل توضیح میدهد
محمود حسنی
۱۳۹۸/۸/۳۰
در واقع گزیده ارائه شده در اپلیکیشن عالی بود. خرید کردم در حال خواندن هستم. امیدوارم ترجمه خوبی داشته باشد. تشکر
Ahmad Sheikhzadeh
۱۳۹۸/۸/۷
کتاب بسیار خوبی است
دیدگاه مدیریتی جدیدی مطرح می‌کنه
دلایل شکست شرکت‌های بزرگ رو از یک دید دیگه بررسی کرده
زهرا لطفی
۱۴۰۱/۲/۲۹
این کتاب رو برای کسایی پیشنهاد میکنم که به تازگی چشم هاشون رو شستن و میخواهند دنیا رو از دید جدیدی ببینن
علی مولایی
۱۴۰۰/۷/۲
پیشنهاد میکنم.. شاید برا کسب و کارها و روابط ایرانی به خاطر کوتاه مدت بودن کم فایده باشه ولی دید رو باز میکنه
Sahra Irani
۱۳۹۹/۱/۲۵
به امید اینکه این طرز فکر رو در تمامی جوامع ببینیم عالی عالی عالی هم کتاب راه هم این کتاب بهترینن
محمدحسین باسامی
۱۳۹۸/۸/۲۸
سپاس از اینکه به روز هستید در همزمانی انتشار بهترین کتاب‌های آموزشی و درس آموز
vahid ahmadi
۱۳۹۹/۲/۲۴
یکی از کامل‌ترین دیدگاه‌ها به زندگی توی این کتاب نوشته شده
حتما بخونید.
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب بازی بی‌نهایت

برای دریافت کتاب بازی بی‌نهایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.