معرفی و دانلود کتاب باغ رستگاری: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1986

عکس جلد کتاب باغ رستگاری: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1986
قیمت:
۵۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باغ رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باغ رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باغ رستگاری: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1986

داستان‌های کوتاه برگزیده‌ی «جایزه‌ی ادبی اُ هنری» سال‌هاست به همت آبراهام ویلیامز در مجلدهای گوناگون منتشر می‌شوند. کتاب باغ رستگاری نیز یکی از آثار این مجموعه است که در آن 14 داستان کوتاه از نویسندگان آمریکایی گردآوری شده. این داستان‌ها انعکاس‌دهنده‌ی مسائل عاطفی، اجتماعی و دغدغه‌های انسانی‌اند و می‌توانند شما را به تفکر بیشتر در وقایع پیرامونتان ترغیب کنند.

درباره کتاب باغ رستگاری

داستان کوتاه گونه‌ای ادبی برای بیان برشی از واقعیت‌های پیرامون ماست که برخلاف رمان و داستان بلند می‌توان آن را در یک نشست خواند. نخستین داستان‌های کوتاه در قرن نوزده میلادی نوشته شده‌اند و از نویسندگان نامدار این ژانر ادبی می‌توان به آنتون چخوف، ادگار آلن پو، اُ هنری، خورخه لوئیس بورخس، ویلیام فاکنر، فرانتس کافکا و... اشاره کرد.

کتاب باغ رستگاری (The O. Henry Awards prize stories) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبی اُ. هنری به انتخاب ویلیام آبراهامز (William Abrahams) است که به سبب نوآوری در روایت به خواننده فرصت تأمل در دغدغه‌های اجتماعی و انسانی را هدیه می‌دهند.

ویلیام سیدنی پورتر با نام ادبی اُ. هنری اغلب در ایران با داستان کوتاه «هدیه کریسمس» شناخته می‌شود. او از نام‌آورترین داستان‌نویسان آمریکایی است که در کارنامه‌ی هنری‌اش حدود 600 داستان کوتاه به چشم می‌خورد. امروزه بیش از صد سال از زمان ایجاد جایزه‌ی ادبی اُ هنری به همت شاگردان این نویسنده می‌گذرد و به‌واسطه‌ی این رویداد ادبی تاکنون نویسندگان توان‌مند زیادی به جامعه‌ی ادبی معرفی شده‌اند.

آثاری که در کتاب باغ رستگاری می‌خوانید شامل داستان‌های نویسندگان آمریکای شمالی می‌شوند. از جمله موضوعات و درونمایه‌های داستان‌های کوتاه این مجموعه باید به عشق، جدایی، ترس، نفرت و... اشاره کرد.

در این کتاب 14 داستان کوتاه را از نویسندگانی چون آلیس واکر، پیتر کامرون، الیزابت اسپنسر، جویس کارول، آنتونی دی‌فرانکو، جرج جانسون و... خواهید خواند؛ داستان‌هایی که به سبب زاویه‌ی نگاه متفاوت و ساختار قدرتمندشان برگزیده‌ی یکی از معتبرترین جوایز ادبی جهان بوده‌اند.

کتاب باغ رستگاری ترجمه‌ی زهره یاری‌ست و از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

کتاب باغ رستگاری مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید شاخص‌ترین داستان‌های کوتاه نویسندگان آمریکایی را بخوانید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب باغ رستگاری: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1986 می‌خوانیم

تلگراف درست عصر روزی که او عازم قبرس بود به دستش رسید. وقتی که راهروی خانه‌اش را ترک می‌کرد، ذهنش درگیر بود و احساس می‌کرد در مسیر اشتباهی قرار دارد. اما نمی‌توانست جلوی خودش را هم بگیرد. از طرفی تمام انرژی‌اش را برای برنامه‌ریزی این سفر با یکی از دوستانش گذاشته بود. مطمئن بود که سفر خیلی خوبی خواهد شد و نمی‌توانست به‌راحتی در برنامه‌اش تغییری ایجاد کند، از طرف دیگر هنوز از جدایی‌اش از ایوان آن‌قدر رنج می‌کشید که توانایی رویارویی با خانواده‌اش را نداشت.

باربارا و‌ عمه لی‌لی با حوصله به حرف‌هایش گوش می‌دادند. هیچ تعجبی نداشت که آنها نه می‌دانستند این کشورها کجاست و نه از سیاست، تاریخ و ‌فرهنگ‌شان چیزی می‌دانستند. قضیۀ مردی را که تنها پسرش کشته شده بود برایشان تعریف کرد. این‌که چطور با نفرت از زنده‌ماندن دختر «بی‌ارزشش» سخن می‌گفته است. برایشان توضیح داد که در فرهنگ آنها زنان موجودی بی‌ارزش هستند. در حقیقت این مسأله‌ای‌ست که مابین یونانی‌ها، ترک‌ها و قبرسی‌ها مشترک است در‌حالی‌که در بقیۀ موارد با هم اختلاف عقیده دارند. رزا گفت: «مرده دائم می‌گفت که یک مرد باید پسران زیادی داشته باشه! هر بار که این مسأله رو عنوان می‌کرد، همسرش احساس گناه می‌کرد.»

عمه لی‌لی گفت: «زمانی که مادرم فوت کرد آخرش هم این من بودم که پدرم رو پیش خودم آوردم. اما به او گفتم که در خونۀ من سیگارکشیدن و نوشیدن الکل ممنوع! کارت‌بازی، سروصدا و غرغر هم قدغنه. نمی‌خوام اعتراضی هم بشنوم!»

فهرست مطالب کتاب

همسان اثر آلس واکر
شیر‌قهوه اثر استوارت دایبک
زنان دیوانه اثر جرج جانسون
خنداننده اثر جان ال. هیورکس
پیشکش‌ها اثر جویس آر. کورنبلت
کرانه‌ی کاستابراوا، 1959 اثر وارد جاست
داستان‌های براتای بزرگ اثر بابی آن ماسون
باور نمی‌کنم! اثر مریل جوآن گربر
گزیده‌ای از دریاچه‌ی قو اثر پیتر کامرون
سگ ‌مالی اثر آلیس آدامز
مراودات بین‌المللی اثر دبورا ایزنبرگ
باغ رستگاری اثر آنتونی دی‌فرانکو
عمو‌زاده‌ها اثر الیزابت اسپنسر
نژاد برتر اثر جویس کارول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باغ رستگاری: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1986
نویسنده
مترجمزهره یاری
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-208-832-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باغ رستگاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باغ رستگاری

برای دریافت کتاب باغ رستگاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.