معرفی و دانلود کتاب باغ زمرد

عکس جلد کتاب باغ زمرد
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باغ زمرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باغ زمرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باغ زمرد

کتاب باغ زمرد رمانی عاشقانه از بهاره غفرانی، نویسنده‌ی جوان ایرانی، است. در این اثر مخاطب سرگذشت کاراکتری به نام دیبا خواهید بود؛ زنی جوان که برای فرار از کمند عشقی مهلک، تصمیمی غریب با عواقبی ناگوار اتخاذ می‌کند...

درباره کتاب باغ زمرد

می‌گویند عشق همیشه سرزده از راه می‌رسد؛ و زمانی که از راه می‌رسد، تمام جان آدمی را تحت سیطره‌ی خود درمی‌آورد. آیا به راستی چنین است؟ اگر پاسخ «آری» باشد، نباید گفت که عشق، بیشتر به نفرینی شبیه است، تا ودیعه‌ای الهی؟ باری، اگر عشق نفرین هم باشد، نفرین خوشایندی است. گواهْ آن‌که هر که بدان دچار شده، خود را خوشبخت و ظفرمند انگاشته. گویی عشق همان همای جاودانی سعادت بوده که بر شانه‌هایش آرمیده. اما این تناقض هنوز پابرجاست: همای سعادتِ عشق، اغلب آدمی را به ناسعادت‌بارترین سرنوشت رهنمون می‌گردد...

در کتاب باغ زمرد مخاطب داستانی عاشقانه خواهید بود، که به زبانی ساده و لحنی صمیمی روایت شده. نویسنده‌ی این اثر، بهاره غفرانی نام دارد. او که پیش از این با رمان «به وقت عقرب» توانایی خود را در نقلِ داستان‌های ملودرام به اثبات رسانیده بود، در اثر پیش رو بار دیگر در قالب عاشقانه‌نویسی زبده قامت علم کرده است.

شخصیت اصلی کتاب باغ زمرد زنی جوان به نام دیباست. دیبا گوینده‌ی مشهور رادیو و تلویزیون است. زندگی او به ظاهر به‌سامان و غبطه‌برانگیز می‌نماید، اما به واقع رنجی عمیق هست که روان وی را آزار می‌دهد. این رنج همانا رنج عشق است. قصه از این قرار است که دیبا در دام عشق شروین افتاده؛ مردی که برای او بیش‌وکم حکم برادر را دارد. از سویی دیگر، شروین به زنی به نام گیسو علاقه دارد. این رابطه‌ی سه‌جانبه چنان برای دیبا دردآور است که او را به سمت مردی دیگر به نام نیکان سوق می‌دهد. اما ناگفته پیداست که نیکان نیز در برآوردن آرزوی آرامش و سعادت برای دیبا، ناکام می‌مانَد...

لازم به ذکر است که کتاب باغ زمرد توسط انتشارات آئی‌سا روانه‌ی بازار شده است.

کتاب باغ زمرد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های عاشقانه و مخاطبین ادبیات روز ایران، بیش از همه از مطالعه‌‌ی کتاب باغ زمرد، اثر بهاره غفرانی، لذت خواهند برد.

با بهاره غفرانی بیشتر آشنا شویم

بهاره غفرانی داستان‌نویس جوانی ایرانی‌ست که در سال 1370 دیده به جهان گشوده است. تحصیلات آکادمیک غفرانی در رشته‌ی مدیریت صنعتی پی گرفته شده. این نویسنده جز داستان‌نویسی در زمینه‌های ویراستاری و فیلمنامه‌نویسی نیز فعالیت دارد. آغاز کار بهاره غفرانی به عنوان نویسنده به سال 1393 بازمی‌گردد. موسیقی، معماری و نقاشی، مهم‌ترین حوزه‌های مورد علاقه‌ی غفرانی در کنار ادبیات‌اند.

از میان آثار منتشرشده از این نویسنده می‌توان به عناوینی چون «به وقت عقرب»، «باغ زمرد»، «مرگ رنگ»، «جهان آلوده‌ی خواب» و «آبنوس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب باغ زمرد می‌خوانیم

به فرودگاه رسیدیم و داخل شدیم. دیار به دنبال دنیا گشت و من روی صندلی‌های نزدیک به در نشستم تا پیدای‌شان شود. دلم برای شنیدن صدای شروین تنگ شده بود؛ صدای مخملی جذاب و مست‌کننده‌اش. هندزفری‌ام را وصل موبایلم کردم و داخل گوش‌هایم گذاشتم. این آخرین کتاب صوتی‌اش را قریب به بیست بار گوش داده بودم. بیست بار دل‌تنگی و بیست بار پس‌زده‌شدن از جانب او. از کتاب‌های قبلی نمی‌گویم که دیگر تک‌تک جمله‌ها را از بر شده بودم. صدایش پیچید و پیچید و تمام چم‌وخم مغزم را پر کرد.

آخرین باری که با او تماس گرفته بودم، دیروز بود. گفت زنگ می‌زند، اما نزد. سرش با گیسویش گرم بود؛ گیسوی زیبا و دل‌ربا و مهربانش. من در برابر آن دختر همه‌چیزتمام چه بودم؟ او حتی دشمنانش را هم دوست داشت. آن‌قدر مهربان بود و دل‌رحم که حدی نداشت. من چه بودم؟ یک مفلوک بدبخت که چشم دیدن آدمی به آن خوبی را نداشتم. یک خاک‌برسر احمق بودم که می‌دید معشوقش به او خواهر می‌گوید و باز هم عاشق او شد. کاش مادرم هیچ‌وقت نفهمد که این‌قدر بی‌شعورم، حتی بی‌شعورتر از دنیا.

گوشی‌ام زنگ خورد و صدای شروین قطع شد. چشم در کاسه چرخاندم و نگاهی به شماره انداختم. اولش خوشحال شدم، ولی دلم نمی‌خواست پاسخش را بدهم. غرورم شکسته و احساساتم جریحه‌دار شده بود. انگار در دلم مین کار گذاشته بود که با هر بوق، هی می‌ترکید و ترکش می‌زد به چشمانم. خیالم راحت بود که کسی در آن شلوغی با چشمان اشکی من کاری ندارد. مفم را بالا کشیدم و بعد از چند بوق، عاقبت تسلیم شدم و تماس را وصل کردم. او عاشق من نبود. من که بودم. سنگین و دل‌خور پاسخ دادم، هرچند می‌دانستم اهمیتی برایش ندارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باغ زمرد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات594
زبانفارسی
شابک978-622-6462-97-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باغ زمرد

آری
۱۴۰۱/۱۲/۷
کتابی نیست که بخوای براش ۹۰ هزارتومن هزینه کنی، کتابهای با قیمت‌های خیلی کمتر از این و داستان عالی توی کتابراه وجود داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب باغ زمرد

برای دریافت کتاب باغ زمرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.