معرفی و دانلود کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟

عکس جلد کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟

کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ مجموعه‌ای از قطعه‌های ادبی عرفان نظرآهاری است که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده. این اثر هم‌اکنون به چاپ هجدهم رسیده که نشان از توجه مخاطبان نسبت به آن دارد. نویسنده در این کتاب موفق به وارد کردن مفاهیم عرفانی به آثار ادبی کودک و نوجوان شده که اتفاقی نو در ادبیات ایران به حساب می‌آید و او را به یکی از نویسندگان مطرح دهه‌های اخیر بدل کرده است.

درباره‌ی کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟

کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ همان‌طور که از عنوان آن استنباط می‌شود، یک سفر رنگارنگ به دنیای فانتزی کودکانه است. جایی که پرنده‌ها آواز خوش سر می‌دهند و ترانه تبدیل به جان جهان می‌شود. این سفر رنگارنگ، قدرت برقراری ارتباط با پدیده‌های خرد و کلان را دارد؛ به شکلی که کودکان از ظاهر جذاب و زیبای متن‌ها لذت می‌برند اما بزرگسالان نیز می‌توانند لایه‌هایی عمیق‌تر مطالب را بیابند که معانی گسترده‌تری در آن‌ها نهفته.

تعابیر فانتزی از اصلی‌ترین بخش‌های آثار عرفان نظرآهاری است. تعابیری که قوه‌ی تخیل مخاطب را تقویت کرده و به کمک آن تصاویری جذاب خلق می‌شوند. نویسنده هنگام آفرینش چنین جهانی در پی به تصویر کشیدن خالقی مهربان است که در واقع منشأ همه‌ی این زیبایی‌ها خود اوست. هنر اصلی نظرآهاری در خلق دنیایی بوده که وجود خداوندی مهربان در آن ملموس باشد و همه‌ی مخاطبین با سنین مختلف موفق به کشف آن شوند.

برای کودکان که نگاهی ساده‌تر به دنیا دارند و به دنبال زیبایی و تخیل هستند، کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ یک اثر فوق‌العاده خواهد بود که آن‌ها را از سنین کم با مفاهیمی پیچیده‌ مانند ایمان، خالق و زندگی معنوی آشنا می‌کند. این مفاهیم در بسیاری از منابع و حتی در کتب درسی با نگاهی متفاوت ارائه می‌شوند که قطعاً جذابیت زیادی برای مخاطبین کم‌سن‌و‌سال ندارند. به همین دلیل، کتاب حاضر می‌تواند به‌عنوان یک منبع اصلی برای شناخت اولیه‌ی مباحث معنوی به کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

اما وجه دیگر کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ مفاهیم عمیق‌تری است که یقیناً مناسب بزرگسالان هستند. مانند تشبیه ایمان انسان به ترانه‌ی پرنده که گویا باید همان قدر زیبا و هنرمندانه باشد تا معنا پیدا کند. یا اینکه ایمان برای انسان چنان نقش مهمی دارد که باید مانند ترانه برای پرنده، بخشی جداناپذیر از وجودش باشد.

عرفان نظرآهاری دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی دکتری زبان و ادبیات فارسی است و به همین علت با ساختار تاریخی زبان فارسی و شیوه‌ی نگارش آن نیز آشنایی کامل دارد. او از این ساختار در نوشته‌های خود نیز استفاده کرده که به آن جنبه‌ای تاریخی بخشیده و به زیبایی آن نیز افزوده است.

کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ مناسب چه کسانی است؟

کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ برداشتی زیبا از هستی ارائه می‌دهد که به کمک قریحه‌ی سطح‌بالای عرفان نظرآهاری در نگارش، امید و احساسی مثبت را در خواننده ایجاد می‌کند. این اثر برای کودکان نگاشته شده اما یک مجموعه‌ی ناب و جذاب همراه با مفاهیم معنوی را نیز برای ارائه به نوجوانان و بزرگسالان در خود جای داده.

با عرفان نظرآهاری بیشتر آشنا شویم

عرفان نظرآهاری یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و شاعران دهه‌های اخیر در ایران است که به واسطه‌ی دیدگاه خاص و مثبت‌گرایانه به هستی و ارتباط با خدا در آثار خود مورد توجه مخاطبین قرار گرفته. وی متولد سال 1353 در تهران است و موفق به کسب درجه‌ی دکتری در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی شده. کتاب‌های عرفان نظرآهاری به 10 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند و از معروف‌ترین کارهای او می‌توان به همکاری مشترک در نوشتن کتاب «داستان صلح» اشاره کرد که در کشور کره‌ی جنوبی و با همکاری نویسندگانی از سراسر دنیا منتشر شده است. او همچنین کسب جایزه‌ی ادبی پروین اعتصامی را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

در بخشی از کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ می‌خوانیم

شیطان، مسئول فاصله‌هاست

گفت: «کسى دوستم ندارد. مى‌دانى چه‌قدر سخت است، این‌که کسى دوستت نداشته باشد؟ تو براى دوست داشتن بود که جهان را ساختى. حتى تو هم بدون دوست داشتن...!»

خدا هیچ نگفت.

گفت: «به پاهایم نگاه کن! ببین چه‌قدر چندش‌آور است. چشم‌ها را آزار مى‌دهم. دنیا را کثیف مى‌کنم. آدم‌هایت از من مى‌ترسند. مرا مى‌کُشند. براى این‌که زشتم. زشتى جُرم من است.»

خدا هیچ نگفت.

گفت: «این دنیا فقط مال قشنگ‌هاست. مال گل‌ها و پروانه‌ها. مال قاصدک‌ها. مال من نیست.»

خدا گفت: «چرا، مال تو هم هست.»

خدا گفت: «دوست داشتنِ یک گُل، دوست داشتنِ یک پروانه یا قاصدک کار چندان سختى نیست. اما دوست داشتن یک سوسک، دوست داشتن «تو» کارى دشوار است.

دوست داشتن، کارى‌ست آموختنى؛ و همه کس، رنج آموختن را نمى‌برد.

فهرست مطالب کتاب

ایمان، ترانه آدمی
پرنده‌ای به رسالت مبعوث شد
خدا چراغی به او داد
سیاه کوچکم! بخوان
نسیم، نفس خداست
شیطان، مسئول فاصله‌هاست
هر بار که می‌روی، رسیده‌ای
بهشت برپا شد
دیگر بار به دنیا آمد
خدا فرشته‌های امید را فرستاد
کمک به عشق، کمک به خدا
قلب جغد پیر شکست
بال‌هایت را کجا گذاشتی؟
سوگند به اسب و زیتون و ماه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-964-369-200-0
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟

مریم م
۱۴۰۲/۱۱/۱
این کتاب قلبم رو گرم می‌کنه هر گاه یاس و نا امیدی در بند بند وجودم خونه می‌کنه
هانیه
۱۴۰۲/۹/۱۰
قلمی رسا و شگفت انگیز دارید اقای نظراهاری🌿✨️ سپاس از غرق لذت شدنمان از این قلم
طیبه حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۲
مثل همه اشعار عرفان نظرآهاری زیبا و دوست‌داشتنی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟

برای دریافت کتاب بال‌هایت را کجا جا گذاشتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.