معرفی و دانلود کتاب بایگانی همیشگی

عکس جلد کتاب بایگانی همیشگی
قیمت:
137000 تومان - 14.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بایگانی همیشگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بایگانی همیشگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بایگانی همیشگی

کتاب بایگانی همیشگی حاوی نوشته‌های محرمانه و سری ادوارد اسنودن است. او که چندین سال به عنوان جاسوس برای سازمان جاسوسی آمریکا کار کرده، خاطرات خود را از حضور در این نهاد و افشاگری‌هایش بازگو می‌کند.

چه چیز موجب شد تا ادوارد اسنودن (Edward Snowden) اطلاعات محرمانه کشورش را فاش و خانه و وطنش را ترک کند؟ او خطرات این راه را چگونه پذیرفت و در یک مسیر بی‌برگشت قدم گذاشت؟ پاسخ این سؤال‌ها را در کتاب بایگانی همیشگی (Permanent record) خواهید یافت.

ادوارد اسنودن که در زمینه کامپیوتر تخصص دارد، جاسوس سابق سیا بوده است. او به مدت 7 سال برای سازمان جاسوسی آمریکا به فعالیت پرداخت تا بتواند از منظر فنی و تکنیکی ارتباطات دیجیتال همه دنیا را بشنود، جمع‌آوری و ذخیره کند و در صورتی که لازم باشد در این حجم انبوه جست‌وجو کند.

در سال 2013 اسنودن که 29 ساله بود زمانی که ارتباطش را با سازمان سیا قطع کرد، دنیا را دچار شوک عظیمی نمود و بیان داشت که آمریکا به صورت مخفیانه هر تماس تلفنی، پیام متنی و ایمیل را در بسیاری از کشورهای جهان و از مردم عادی جمع‌آوری می‌کند. این موضوع می‌توانست یک سیستم بی‌سایقه برای نظارت با وسعت زیاد باشد.

شش سال پس از آن، اسنودن برای نخستین بار فاش کرد که چطور در ساخت این سیستم به سازمان کمک کرده و به چه دلیل تصمیم به افشای آن گرفته است.

او در کتاب بایگانی همیشگی اعترافات خود را نیز ثبت کرده است. اسنودن می‌گوید از کار کردن برای سازمان جاسوسی و آژانس امنیت ملی آمریکا بسیار پشیمان و شرمگین است و اکنون تمام وقتش را صرف این می‌کند که مردم را از گزند آدمی که خود قبلاً بوده محفوظ نگه دارد.

اسنودن در سال‌هایی که برای این سازمان مشغول به کار بوده تصور می‌کرده که برای داشتن دنیایی بهتر همه تلاش خود را می‌کند اما امروز فکرش کاملاً تغییر کرده است. او خاطراتش را در سه بخش نوشته و در آن اطلاعات محرمانه بسیاری را در مورد روش عملکردش در سازمان سیا و تفکراتش درباره خدمت به مردم و کشورش افشا کرده است.

نکوداشت‌های کتاب بایگانی همیشگی:

- اکونومیست: روایتی دقیق از جنایتی سازمان‌یافته به دست نهادهای اطلاعاتی آمریکا که خواندنش دل آدمی را به درد می‌آورد.

- نیویورکر: داستان اینترنت، معشوق و کعبه‌ی آمال پسری که همه‌ی آزادی‌ها را در آن می‌دیده و در بزرگسالی ناگاه دیده که این آزادی در دستان دولتمردان به یغما می‌رود.

- واشنگتن‌پست: کتابی دقیق که با زبانی کوبنده و محکم نوشته شده و جزئیات مهمی از زندگی اسنودن را پیش چشم ما می‌گذارد.

با ادوراد اسنودن بیشتر آشنا شویم:

ادوارد جوزف اسنودن متولد 21 ژوئن 1983، کارمند سابق سازمان سیا در آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی و افشاگر کنونی است. او پسری نه چندان معمولی از خانواده‌ای نظامی است. ادوارد ابتدا به ارتش وارد و از خدمت معاف شد. سپس به سازمان سیا راه پیدا کرد و پس از مدتی به دلیل توانایی و تخصص بسیارش در زمینه اینترنت و کامپیوتر به یکی از معروف‌ترین هکرهای تاریخ تبدیل شد.

افشاگری‌های اسنودن از عملیات بزرگ جاسوسی و مراقبت در سطح دنیا سبب شد تا به یک مهره تحت تعقیب توسط همه نهادهای اطلاعاتی آمریکا تبدیل شود.

مدارک اسنودن نشان می‌دهند که برنامه‌های جاسوسی آمریکا، جاسوسی از مردم عادی و شخصیت‌ها، مکالمات تلفنی، ایمیل‌ها و موتور جست‌وجوی اینترنت در همه کشورها بوده است. او هم‌اکنون در روسیه زندگی می‌کند.

خواندن کتاب بایگانی همیشگی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به زندگی‌نامه‌های سیاسی و تاریخی واقعی علاقه‌مندید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بایگانی همیشگی می‌خوانیم:

البته که گردش و رویکرد سازمان سیا به جاسوسی سایبری ابداً به این معنا نبود که آن‌ها از حجم و گستردگی برنامه‌های جاسوسی میدانی‌شان بکاهند و دست‌کم بعد از جنگ جهانی دوم هیچ‌گاه از اهمیت این شکل جاسوسی کاسته نشد. حتی من هم مدتی به این کار پرداختم هرچند بزرگ‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین مأموریتم شکست مفتضحانه‌ای در پی داشت.

در ژنو برای نخستین و آخرین بار در دوران کارم به‌عنوان مأمور اطلاعاتی، با یک مورد هدف تماس گرفتم و همین شد آخرین باری که واقعاً همان کسی را که هدف تخلیۀ اطلاعاتی‌ام بود از نزدیک می‌دیدم و می‌توانستم لمس‌اش کنم. البته تجربۀ مهوع و غم‌انگیزی هم بود.

اینکه یک‌جا بنشینی و طرح هک‌کردن یک مرکز مرتبط با سازمان ملل را بریزی، کاری است که از نظر روانی بار آن‌چنانی ندارد ولی برخورد رودررو کاری بود که با پیامدهای ناگهانی و پیش‌بینی‌نشده سروکار داشت و دست‌کم ما که بخش کامپیوتر بودیم، آمادگی چنین کارهایی را هرگز نداشتیم. ما به وجود فاصلۀ بین خودمان و کارها عادت داشتیم و همیشه مونیتور کامپیوتر سپر دفاعی‌مان بود. همین فاصله بود که ما را از گزند پیامدهای کارها در امان می‌داشت و چنان پنجره‌ای به میانۀ چیزی باز می‌شد که هر زمان دلمان می‌خواست می‌توانستیم از آن بگریزیم.

قرار بود یک آدمی را در مهمانی سفارت ببینم؛ از آن مهمانی‌های پرشماری که سفارت‌ها می‌گیرند و مأموران ویژه‌ نیز همیشه در آن‌ها شرکت می‌کنند. در هیاهوی همین مهمانی‌ها و توی سالن‌های سیگاری‌ها و پای میزهای مشروب بود که اهداف آینده نشان می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
بخش اول
نگاهی از ورای پنجره
دیوار نامرئی
بچۀ کمربندی
آمریکای آنلاین
هک ‌کردن
ناقص
9/11
9/12
اشعۀ ایکس
بخش دوم
سیستم
تک قراردادی
تلقین
کنت کنگره
ژنو
توکیو
وطنم در فضای ابری
روی راحتی
بخش سوم
تونل
ضربان
افشاگری
رکن چهارم
خواندن، نوشتن، اجرا
رمزگذاری
پسرک
هنگ‌ کنگ
مسکو
از دفتر خاطرات لیندزی میلز
عشق و تبعید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بایگانی همیشگی
نویسنده
مترجمعلی مجتهد زاده
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-600-2535-52-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
137000 ت - 14.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بایگانی همیشگی

Ehsan Farahpoor
۱۳۹۹/۴/۱۲
همش برای توجیح کردن برای خیانتش بوده از نظر حکومت‌ها اطلاعات فردی اطلاعات بی اهمیتی هست و فقط زمانی که یک فرد امنیت میلیونها نفر رو به خطر بندازه کسانی که امنیت مردم را تامین میکنند نیاز دارن بدونن کیه و چطور باید جلو اون شخص رو گرفت و در این دوره از تاریخ که ما کار بانکی داریم و در فضای مجازی در و اطلاعاتمون ارگان‌های مختلف وجود داره ثبت احوال بانک ادارات مختلف سیم کارت لبتاپ‌ها موبایل‌ها بی معنی فکر کنیم که از این اطلاعات استفاده‌ای نمیکنند خیلی‌ها با این قضیه اگر امنیت کشورشون رو تامین کنه مشکلی ندارن مثل من
نیما موسوی
۱۴۰۰/۸/۱۸
خیلی کتاب خوبی بود، ترجمه هم روان و خوانا بود. با تشکر از ناشر، مترجم، کتابراه و البته ادی اسنودن عزیز، نویسنده کتاب.
ز س سیدی
۱۳۹۹/۴/۱۶
کتاب بسیار جالبی است دیدگاه امریکا نسبت به سایر کشور‌ها رو نشون میده
Mohammad Amin bajelani
۱۳۹۹/۴/۱۴
سلام
پیشنهاد میکنم به دوستان، فیلم سینمایی اسنودن را هم ببینند.
موفق باشید
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بایگانی همیشگی

برای دریافت کتاب بایگانی همیشگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.