معرفی و دانلود کتاب تولستوی و مبل بنفش

عکس جلد کتاب تولستوی و مبل بنفش
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تولستوی و مبل بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تولستوی و مبل بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تولستوی و مبل بنفش

نینا سنکویچ در کتاب تولستوی و مبل بنفش، از روزهاى سخت از دست دادن مى‌نویسد، از درد جانکاه فراق، از روزهایى که امید و یاس به هم گره خورده‌اند و زندگى بوى برگ‌هاى خشکیده را مى‌دهد.

کتاب حاضر، یادداشت‌های نینا سنکویچ از خاطرات «یک سال هر روز یک کتاب‌» اوست. این اثر در سال 2011 از طرف سایت گودریدز نامزد بهترین کتاب خاطرات و اتوبیوگرافی شد و قطعا هرکسی که به ادبیات پناه برده باشد، این کتاب را درک خواهد کرد...

زمانی که انسان کسی یا چیزی را از دست‌ می‌دهد، دچار اندوه می‌شود. این اندوه، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی هر انسانی در طول هر دوره از تاریخ است، اما نحوه رویایی با این اندوه یا غم جانکاه است که کیفیت زندگی هر آدمی را عمق می‌بخشد.

نینا سنکویچ (Nina Sankovitch) هم این اندوه تلخ را تجربه کرده و در بین روزمرگی و خو گرفتن به ملال و اندوه از دست‌ دادن شریک تجربه‌های کودکی‌اش، یعنی خواهر بزرگ‌ترش آن‌ ماری، راه و روشی خاص پیش می‌گیرد. تا بدین ترتیب در خلال آن به زندگی عادی خویش بازگردد و از اندوه و تلاش برای مواجه با آن، فرصت زیستن دوباره و امید به زندگی را برای خود و اطرافیانش که همچون او با غم‌ ازدست‌ دادن مواجه هستند، رقم بزند.

اما یک سال، هر روز یک کتاب! این نسخه‌ی به نظر پیچیده‌ که نینا برای خودش و برای تمام لحظه‌هایی که ناتوان از تحمل و صبوری در برابر رنج و اندوه است، پیچیده است، تا چه اندازه می‌تواند کارساز باشد؟ او برای کنار آمدن با غم، برای خودش فراموشی را تجویز نمی‌کند. او برای کنار آمدن با غم، مواجه با غم را تجویز می‌کند. برای همین است که به کتاب‌ها روی می‌آورد تا همچون راهنمایانی فانوس‌ به‌ دست، در غم او شریک باشند و همراه با شخصیت داستان‌ها، هزار زندگی نازیسته را زندگی کند و هزار غم تجربه‌ نکرده را به جان بخرد.

کتاب تولستوی و مبل بنفش (Tolstoy and the purple chair) بیشتر از اینکه روایت برنامه کتاب‌خوانی یک زن در دهه چهل یا پنجاه زندگی‌اش باشد، همانند رساله‌ای‌ست در باب اخلاق، مهربانی، انتخاب کتاب، ارزشمندی خانواده، تجربه اندوه و... آنگونه که نینا از روزهای کتاب‌خوانی و یادآوری خاطرات، توجه به جزئیات، نتیجه‌گیری‌ها و... در این اثر می‌گوید، این کتاب را به کتابی با روایتی داستانی تبدیل کرده که صرفاً حالتی گزارش‌‌گونه ندارد که مخاطب مشتاق را خسته و ناامید کند.

در این کتاب نینا علاوه‌ بر اینکه از برنامه کتاب‌خوانی‌اش روی مبل بنفش اتاق مطالعه‌اش می‌گوید، به کودکی‌اش سفر می‌کند، از رنج پدرش در زمان جنگ می‌گوید و تصویری دقیق از آن‌ماری، خواهری که مرگش برای او جانکاه است، ارائه می‌هد.

اما موضوع اصلی و درون مایه کتاب به چیزی جز کتاب و تأثیرات آن است. این کتاب برای آن‌هایی است که دل‌ سپرده کتاب‌اند و برای آن‌هایی‌ست که هنوز با اطمینان کامل قدم در راه خواندن و وقف خویش در ادبیات نگذاشته‌اند و هنوز تردید دارند که ادبیات می‌تواند آن‌ها را نجات بدهد یا نه؟!

ما به کتاب‌هایی همانند کتاب تولستوی و مبل بنفش نیاز داریم که اثرشان بر ما مثل اثر یک فاجعه باشد؛ کتاب‌هایی که عمیقاً متأثر‌مان کنند؛ مثل تأثیر مرگ کسی که بیشتر از خودمان دوستش داشتیم؛ مثل تبعید شدن به جنگل‌هایی دور از همه؛ مثل یک خودکشی. کتاب باید همچون تیشه‌ای باشد برای شکستن دریای یخ‌ زدۀ درون‌مان. 

این کتاب برای همه است. برای آن‌ها که می‌خواهند با خواندن کتابی، درباره‌ی کتاب‌ها بدانند و با خواندن یک کتاب، در لذت خواندن چندین کتاب دیگر نیز شریک باشند.

نینا سنکویچ در اوانستون ایالت ایلینوی آمریکا در خانواده‌ای کتاب‌ دوست متولد شد. عشق به کتاب یکی از علاقه‌مندی‌های مشترک اعضای خانواده‌اش بود و بعد از مرگ خواهرش، آن‌ماری در چهل‌وشش سالگی، این علاقه انگیزه‌ای ‌شد برای اینکه تصمیم بگیرد برای تسکین و تسلی خود به دنیای نویسنده‌ها، کتاب‌ها و کلمه‌ها پناه ببرد.

او در دنیای کتاب‌ها به جست‌و‌جوی پاسخ سؤال‌هایش دربارۀ چرایی مرگ و معنای زندگی می‌پردازد و از تجربیات شخصیت‌های داستان‌های نویسندگانی چون: جورج ساندرس، جولین بارنز، آلیس مونرو، موریل باربری، کالم مک‌کان، پل استر و لئو تولستوی می‌آموزد که چطور اندوه و سوگ را تاب آورد. نینا در سال 2008 وب‌سایت «هر روز کتاب بخوان» را راه‌اندازی می‌کند که در آن نظرات و دریافت‌های خود را دربارۀ کتاب‌هایی که خوانده با کتاب‌ دوستان جهان به اشتراک می‌گذارد.

جملات برگزیده کتاب تولستوی و مبل بنفش:

- همه‌جا به جست‌و‌جوی آرامش برآمد‌م و آن را نیافتم، مگر نشسته در کنجی، تک‌ و تنها با کتابی کوچک.
- کلمه‌ها زنده‌اند و ادبیات یک گریز است؛ گریزی نه از زندگی‌، که به‌ سوی آن.
- دنیای عجیب به راه خود می‌رود.
- حال، با جای‌ گرفتن در جسم فردی زنده، توانستم هر ‌چیزی، هر‌ جایی و هر زمانی را به ‌خاطر آورم. انگار که داشتم باز‌ می‌گشتم؛ در سفر بازگشت.
- هنگامی که روی شانۀ کسی بنشیند، احساس گناه به راحتی قابل‌ چشم‌ پوشی نیست.
- زمانی که با ذهن و روح‌تان صاحب کتابی هستید، ثروتمندید. اما وقتی آن را به شخص دیگری بدهید، سه‌ برابر ثروتمندید.
- آیا تا به‌ حال قلبت به‌ خاطر تمام شدن کتابی به درد آمده است؟ آیا شده تا مدت‌ها بعد از تمام کردن کتابی نویسنده‌اش همچنان در گوشت نجوا کند؟

در بخشی از کتاب تولستوی و مبل بنفش می‌خوانیم:

مردم کتاب‌هایی را که دوست دارند به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها می‌خواهند حس خوبی که موقع خواندن کتاب‌ها احساس کرده‌اند یا ایده‌هایی را که در صفحات کتاب‌ها یافته‌اند، با دوستان و خانواده سهیم شوند. خوانندۀ کتاب با به ‌اشتراک گذاشتن یک کتاب محبوب سعی می‌کند همان شور، شادی، لذت و هیجانی را که خودش تجربه کرده است با دیگران سهیم شود. چرا؟ سهیم شدن عشق به کتاب‌ها و یک کتاب بخصوص با دیگران کار خوبی است.

اما از طرفی، برای هر دو طرف تمرین دشواری است. درست است که اهدا کنندۀ کتاب روحش را برای نگاهی رایگان آشکار نمی‌کند، اما وقتی کتابی را با این اعتراف که یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش است هدیه می‌کند، انگار که روحش را عریان کرده است. ما همان چیزی هستیم که دوست داریم بخوانیم. وقتی اعتراف می‌کنیم کتابی را دوست داریم، انگار داریم اعتراف می‌کنیم که آن کتاب جنبه‌هایی از وجودمان را به‌ خوبی نشان می‌دهد؛ حتی اگر آن جنبه‌ها معلوم کند که ما هلاک خواندن رمان‌های عاشقانه‌ایم، یا دلمان لک زده برای داستان‌های ماجراجویانه، یا اینکه در خفا عاشق کتاب‌های جنایی هستیم. 

آن طرف قضیۀ پیشنهاد کتاب، گیرندۀ آن است. اگر آدم حساسی باشد، می‌داند که روح آن دوستی که کتاب را پیشنهاد کرده کاملاً گشوده شده است و او، گیرندۀ کتاب، بهتر است روح دوستش را نرنجاند. باور کنید اصلاً غلو نمی‌کنم. شانزده سال پیش، دوستی در محل کارم کتاب پل‌های مدیسون کانتی، نوشتۀ رابرت جیمز والر را به من امانت داد. کتاب را یک‌شبه خواندم و وقتی درباره‌اش با دوستم، مری، صحبت کردم گفتم که از نظر من آن کتاب غیر‌واقعی و عوام‌فریبانه است. 

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز: روی صخره
عبور از پُل
بازگشت به کتابخانۀ سیار
زیبایی‌های دنیا
در جست‌وجوی کتاب‌ها و زمان
تغییر برنامه
یگانه مرهم اندوه
جست‌وجوی ستاره
شانسی دیگر
خوشامد گویی به فضول معرکه
شنیدن کلماتی که قبلاً نشنیده بودم
جایی که گرما پیدا شد
کتاب‌ها تجربه‌اند
پیوند با دنیا
مرد خواب‌های من
چشم‌انداز بهتر
شب‌تاب‌ها روی چمن می‌رقصند
حکمت رمان‌های معمایی
هدف مهربانی
پیاده شدن از موتورسیکلتِ لولو
تولستوی روی مبل بنفش من

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تولستوی و مبل بنفش
نویسنده
مترجملیلا کرد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-461-075-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تولستوی و مبل بنفش

کاربر ت
۱۴۰۰/۱/۱۴
به پیشنهاد یکی از دوستانم این کتاب رو خوندم.
جملات زیادیش قابل تامل بود.
مرگ یک فرد عزیز و نزدیک‌ در زندگی می‌تونه کل زندگی آدم رو مختل کنه. باید راهش رو پیدا کنیم که چجوری و تا کی و چقدر عذا داری کنیم، چطوری به زندگی ادامه بدیم، چه خاطراتی رو مرور کنیم و در نهایت به زندگی ادامه بدیم.
نویسنده
کتاب تصمیم می‌گیره برای نظم دادن و برگرداندن زندگیش به روال قبل از فوت خواهرش، هر روز یک کتاب بخونه و کتاب‌ها رو نقد کنه. چقدر چیزای مختلف هست تو کتاب‌هایی که می‌خونیم و چقدر باید یاد بگیریم.
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۵/۳۰
خطرِ اسپویل!
"آن ماری، فوت کرد"؛ واکنش نینا:
1) غم، آه، اشک، ناامیدی، افسردگی و... ❌
2) غم، آه، اشک، تصمیم درست، خواندن 365 کتاب، نوشتن 365 نقدِ کتاب، فعالیت در سایت و پیدا کردن دوستان کتابخوان، نوشتنِ کتابِ "تولستوی و مبل بنفش"، نامزدی کتابش در سایت گودریدز، یاری رساندن به افراد دیگر برای با
کنار آمدن غم از دست دادن عزیزان با نوشتن این کتاب، تلاش برای جاودانه کردن نامِ آن ماری
و در نهایت حالِ خوبِ خودش... ✔
مهشاد قدسی
۱۳۹۸/۱۲/۹
یه کتابه تو ستایش کتاب... بعد خوندن این کتاب خیلی به کتاب خوندن تشویق میشی و تا یه مدت شایدم بیشتر جوگیری و هی کتاب میخونی... از کتاب به عنوان یه موجود آرامش بخش یاد میکنه... من این کتابو به کسایی توصیه میکنم که یه غم بزرگ تو زنگیشون دارن و میخوان ازش رها بشن همون جوری که نینا راوی داستان غمگینه و از کتاب برای فرار از غم و اندوهش استفاده میکنه
Sahar Behzad Asiri
۱۴۰۲/۱/۲۳
برای من عالی بود…من این کتاب را دو بار خوندم، سه سال پیش وقتی ناگهانی برادر عزیز و‌جوونم را از دست دادم مشاورم به من این کتاب را پیشنهاد کرد، و واقعا محشر بود. احساس‌هایی را که داشتم و خودم جمله‌ای را راهی برای بیانشون نداشتم نویسنده خیلی قشنگ بیان میکرد، خودم تازه میتونستم بفهمم چی در درون من میگذره، من در داشتن این احساس‌ها تنها نیستم و چه کمکی باید به خودم بکنم.
محسن غضنفری
۱۳۹۷/۸/۵
عالیه این کتاب، من میفهمم راوی چی میگه، بعد از فوت دوتا از بهترین دوستام در آذر نود و چهار نود و پنچ، هیچ کاری دیگه‌ای برای آروم شدن بلد نبودم جز پناه بردن به کتاب.
عسل اعرابی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
از اون دسته‌ کتاب‌هایی است چند بار میخونمش
کتاب دیدگاه جالبی رو راجع به جریان زندگی و مرگ بیان میکنه
و در عین حال کتابای خوبیم معرفی میکنه
از یه موضوع کتاب خیلی خوشم اومد
و اون هم مصمم بودن نویسنده به قراری که با خودش گذاشته
مبینا شاطریان
۱۳۹۹/۱/۲۹
وقتی این کتاب و میخونین انگار چندین کتاب رو هم زمان خوندین در این کتاب ده‌ها کتاب دیگر معرفی شده. فوق العاده اس مخصوصا اگر کسی رو از دست دادین یا میخواین مفهموم مرگ و زندگی بازماندگان بعداز مرگ بدونین
Zahra Hasanabadi
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کتاب فوق العاده‌ای بود... من به شدت باهاش ارتباط برقرار کردم و ازش یاد گرفتم... پیشنهاد میکنم حتما بخونید و از بردن زیاد اسم کتاب‌ها خسته نشین و پیام اصلی پشت این نام بردن‌ها رو بشنوین
Zahra Zare
۱۳۹۹/۱/۲۳
با خوندن این کتاب با یه تیر چند نشون میزنید، چون در این کتاب نویسنده به مدت یکسال هر روز یک کتاب جدید میخونه و الهاماتی که از اون کتابها بدست آورده رو تو این کتاب به اشتراک میذاره.
شمس صباح
۱۳۹۸/۲/۱۲
کتاب خوبیه، ولی موقعی که با نویسنده همراه میشی واز خودش و خانوادش میگه مسیر وعوض میکنه وازکتاب ونویسنده‌ای دیگه میگه. یابلعکس واسه همین یکم گیج کننده و از اون حسه همراه بودن بانویسنده کاسته میشه.
آنه شرلی
۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کتاب در مورد فردی هست که بنا به دلایلی هر روز یک کتاب می‌خواند و در روند داستان کتابهای خوانده شده را به شما در یکی دو خط معرفی می‌کند من نمونه رو که خوندم مشتاق شدم اما در کل توقع بیشتری داشتم
Elnaz Shahinmehr
۱۴۰۲/۵/۳۱
من زیاد خوشم نیومد کتاب فقط راجب کتابهایی بود که نویسنده خونده و نقل قول‌های مختصری از کتاب‌های مختلف حقیقتش من به زور تمومش کردم واقعا از دید من خسته کننده بود
sahereh sadeghi
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتابی برای کشف زندگی، برای کشف رابطه‌های عمیق و صمیمی، برای درک مهر و مهربانی، برای مواجه با اندوه و غم، برای پذیرش مرگ و جدایی، کتابی عالی برای خواندن و درک شگفتی ها
ر راقب
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
کتاب خوبی بود، اما متعجبم این خانم متاهل با وجود چهار پسر کم سن چه طور میتونه هر روز یک کتاب حدود دویست صفحه رو بخونه تازه نقدم براش بنویسه و روی سایت هم قرار بده
لیلی شیرمرد
۱۴۰۰/۶/۲۳
خیلی این رمان رو دوست داشتم، راه جدیدی برای سوگواری ارائه میده و دقت در تجربه‌هایی که از طریق ادبیات به دست میاریم منو متوجه حجم اطلاعاتم کرد که دوست دارم ادامه پیدا کنه.
مشاهده همه نظرات 45

راهنمای مطالعه کتاب تولستوی و مبل بنفش

برای دریافت کتاب تولستوی و مبل بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.