معرفی و دانلود کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده

عکس جلد کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده

هدف از کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده نوشته علی حمزه ای سزاوار، آشنایی با خودرو در راستای کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی‌های محیط زیست و افزایش کارایی خودرو است.

گسترش زندگی شهری بهره‌گیری از خودرو را افزایش داده است. خودرو یکی از نیازهای اساسی زندگی امروزی بوده که بدون به کار‌گیری از آن انجام کارهای روزمره امکان‌پذیر نیست. اما استفاده از خودرو با مشکلات زیادی رو به رو شده که اغلب این مشکلات در ارتباط با سوخت خودرو است. بهای بالای سوخت‌های سنتی بنزین و گازوئیل و به ویژه آلودگی بالای این سوخت‌ها، سازندگان خودرو در سراسر جهان را بر آن داشته تا با تحقیقات و آزمایشات متعدد گامی مؤثر در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف سوخت خودرو بردارند. امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جهان این است که چگونه انرژی را به دست آورند که برای تولید آن کمترین هزینه را صرف کنند، در عین حال مداوم و طولانی مدت باشد و نیز کم‌ترین آسیب را برای محیط زیست و موجودات زنده داشته باشد. شایان ذکر است که 70٪ وجود گاز سمی مونوکسید کربن در محیط زیست به خاطر وجود وسائط نقلیه موتوری است.

در کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده، ابتدا به روش‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت خودرو و شناخت عوامل افزایش دهندۀ آن و اجتناب از آن‌ها می‌پردازیم. در این مورد به بررسی عواملی می‌پردازیم که در هنگام رانندگی وجود دارند و ما ناخودآگاه پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهیم که سبب افزایش تزریق سوخت بیشتر درون سیلندر می‌شود یا این که چگونه به درستی از خودروی خود استفاده کنیم که علاوه بر کاهش مصرف سوخت و انرژی، آلودگی کمتری برای محیط زیست و موجودات زنده فراهم شود و نیز عمر خودرو افزایش یابد. برای دست یافتن به این مهم، مستلزم وجود موتوری استاندارد بوده که قلب تپنده خودرو است. موتور مجموعه‌ای‌ است متشکل از اجزای مختلف که انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی حرارتی و نهایتا به کار مکانیکی تبدیل کرده که باعث حرکت خودرو می‌شود.

در بخشی از کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده می‌خوانید:

وظیفۀ سیستم خنک‌کاری در موتور اتومبیل آن است که از بالا رفتن درجۀ حرارت موتور و ایجاد آسیب در اجزاء داخلی آن جلوگیری نماید. در اثر احتراق، دمای موتور رو به افزایش بوده، از این رو نیاز به سیستمی جهت خنک نمودن موتور داریم که به دو دسته کلی هوا خنک و آب خنک تقسیم می‌گردد. عامل جذب حرارت در موتور اتومبیل آب می‌باشد، به همین منظور به آن آب خنک گفته می‌شود. حال اگر به موتورسیکلت توجه کنید به صورت پره‌ پره ساخته شده که نحوۀ خنک شدن آن در هنگام حرکت موتورسیکلت از طریق عبور جریان هوا از لابلای پره‌ها صورت می‌گیرد که به نام هوا خنک مشهور هستند، که در این بخش در مورد سیستم آب خنک بحث می‌شود.

ترموستات:
ترموستات شیری‌ مکانیکی است که دمای آب موتور را در حد نرمال ثابت نگه می‌دارد. محل قرار گرفتن ترموستات بر روی سرسیلندر و سر راه آب گرم خروجی از موتور می‌باشد. تا زمانی‌ که موتور سرد بوده اجازه خروج آب از موتور را نداده و به محض رسیدن دمای آب به حد نرمال (دمای عملکرد بهینه) اجازه خروج آب داغ از موتور به رادیاتور جهت خنک شدن آب داغ و جایگزین شدن آب سردتر درون رادیاتور به داخل موتور، طوری که بتواند دمای موتور را یکنواخت و در حد نرمال ثابت نگه دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: روش‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت خودرو
فصل دوم: آشنایی با سیستم روغن‌کا‌ری موتور خودرو
فصل سوم: آشنایی با سیستم خنک‌کاری موتور خودرو
فصل چهارم: آشنایی با لوازم مصرفی خودرو
فصل پنجم: آشنایی با باطری خودرو
فصل ششم: آشنایی با برخی از ادوات و تجهیزات خودرو
فصل هفتم: نحوه تعویض چرخ زاپاس خودرو و نصب زنجیر چرخ
فصل هشتم: عیبیابی خودرو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آفتاب گیتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-6155-38-0
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده

Sajad Jadidi
۱۴۰۰/۶/۱۰
کتاب نسبتا کاملی هست.
نکته‌های خوبی گفته شده
البته واسه تازه کارها.
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید کتاب رو
خیلی چیزها یاد گرفتنم. 💕💕
medi rangbaran
۱۳۹۹/۲/۲
این کتاب برای مبتدی‌هایی مثل من نوشته شده و مطالبش خیلی مفیده. اگر اطلاعاتتان از خودرو زیاد نیست برای خواندنش شک نکنید
یاس
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب خوبی هست بخصوص برای افراد مبتدی در رانندگی و خانمها بسیار مفید و سودمند است
محمد میرزایی
۱۴۰۱/۲/۱۱
یسری نکات که رعایت میکنیم میتونه جونمون رو نجات بده و این کتاب سرشار از نکات عالی
Reza Jafari
۱۳۹۸/۴/۲۷
خیلی خوب و روان مفاهیم مهمی که یک راننده باید بداند رو توضیح داده
سهیل کربلایی
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
واقعا این اطلاعات ساده برای رانندگان تازه کار لازمه. خصوصا خانمهای جوان
سوگند شابیگ
۱۴۰۲/۶/۸
خیلی دقیق توضیح میده درباره جزئیات ماشین
خیلی کتاب خوبیه
Nessaea
۱۴۰۰/۳/۱۷
کتاب خوبیه و کامله تقریبا
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده

برای دریافت کتاب بدانیم و برانیم به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.