معرفی و دانلود کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک): براساس استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری

عکس جلد کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک): براساس استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری
قیمت:
۱۷۵۰۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک): براساس استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری

کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد، به مباحث تخصصی و فنی سیستم برق ماشین می‌پردازد و شیوه‌های عیب‌یابی و رفع عیب این سیستم را توضیح می‌دهد. این کتاب کاربردی و راهنما، کمک می‌کند درک بهتری از مدارها و نقشه‌های الکتریکی خودرو به دست آورید و بتوانید خیلی سریع مشکلات برقی آن را شناسایی و برطرف نمایید.

درباره‌ی کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک)

سیستم برق از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های خودرو است. این سیستم با موتور و دیگر اجزای ماشین در ارتباط بوده و بدون آن خودرو عملاً از کار می‌افتد. شاید تصور شود که موتور و سوخت اصلی‌ترین قسمت‌های خودرو هستند، اما درواقع این برق است که باعث استارت، اشتعال و حرکت ماشین می‌شود و بدون آن موتور کارایی‌ خود را از دست خواهد داد. در سیستم برق خودرو، قطعاتی هستند که وظیفه‌ی تأمین برق را بر عهده دارند که اصطلاحاً به آن‌ها برق‌رسان گفته می‌شود؛ مانند باطری، شمع، دلکو، دینام، کوئل، فیوز، مدار و... . وجود همه‌ی این قطعات برای تولید و انتقال برق حیاتی است و نقص و خرابی هرکدام، می‌تواند فرایند عادی ماشین را دچار اختلال کند.

با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی و ظهور خودروهای مدرن، سیستم برق ماشین هم پیشرفت نموده و به مراتب پیچیده‌تر شده. شناخت عیوب مربوط به این سیستم نیاز به تخصص و مهارت دارد و نمی‌توان بدون آشنایی کامل با آن، مشکل را پیدا و رفع کرد. یکی از کتاب‌های جامع در این زمینه، کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد است که تلاش می‌کند کلیات و مباحث تخصصی و فنی این سیستم را مرور کرده و شیوه‌های مؤثر عیب‌یابی و رفع عیوب را توضیح دهد.

قطعات دیگری هم در ماشین‌ها هستند که مصرف‌کننده‌ی برق محسوب می‌شوند. گرچه این‌ها نقشی در تأمین برق ندارند، اما وجودشان حیاتی است؛ مثل انژکتور یا کامپیوتر. نقص برقی بر عملکرد این بخش‌ها تأثیر می‌گذارد و فعالیت آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. می‌توان گفت، برق شریان حیاتی خودرو به حساب می‌آید و اگر لحظه‌ای قطع شود، ماشین از کار می‌افتد. نسل جدید ماشین‌ها هوشمندتر هستند و قطعات الکترونیکی‌ آن‌ها افزایش پیدا کرده. این بدین معناست که خودروهای نسل جدید بیش از خودروهای قدیمی به برق وابسته‌اند. بسیاری از مکانیک‌ها ممکن است با سیستم‌های برقی خودروهای مدرن چندان آشنا نبوده و از آخرین تحولات آن اطلاعات زیادی نداشته باشند. کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) با هدف افزایش مهارت شغلی این افراد نوشته‌ شده. داریوش فریدونی برزآباد در این کتاب، ﺗﺤﻮﻻت ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژی روز ﺧﻮدرو را بررسی کرده و مدارها و نقشه‌های الکتریکی خودروهای جدید را تشریح می‌کند. او به مخاطبش می‌آموزد که چطور با کمک این نقشه‌ها، نقص‌ها را بیابد و برطرف سازد.

کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به دانش‌آموزان هنرستان، اساتید، مربیان و کارآموزان رشته‌ی مکانیک خودرو و همه‌ی مخاطبانی که به مباحث فنی ماشین علاقه دارند، توصیه می‌شود.

با داریوش فریدونی برزآباد بیشتر آشنا شویم

داریوش فریدونی برزآباد (متولد 1357) مدرس و مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است. او در زمینه‌ی مکانیک خودرو تخصص دارد و کتاب‌های بسیاری در این حوزه به چاپ رسانده. «تعمیر موتور خودرو بنزینی»، «تعمیرکار اتومبیل گازسوز» و «امدادگر امداد خودرو - درجه دو» از جمله کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک): براساس استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری می‌خوانیم

در گذشته، استفاده از سیستم تولید در کارخانه‌ها، محدود به استفاده از سیستم‌های CAD و CNC بود. شرکت‌هایی که به سمت اطلاعات جامع تولید حرکت کرده‌اند، جریان اطلاعات و جریان فیزیکی مواد را به هم مرتبط ساخته‌اند. مرحله کنترل و برنامه‌ریزی: در حالت عادی، استفاده از سیستم برنامه‌ریزی و کنترل تولید، مربوط به استفاده از ابزار JIT و MRPII بوده است. سیستم یکپارچه از آمیختن و یکپارچه‌سازی این دو ابزار برنامه‌ریزی و تولید کارآمدتر بهره برده است. کنترل کیفیت: سیستم اطلاعات جامع تولید اگر به‌نحوی مناسب و صحیح پیاده شده باشد، باعث کاهش نیاز به تغییرات، ضایعات و دوباره‌کاری‌ها خواهد شد. نیت به کار بستن این نوع سیستم‌ها تولید محصول دارای کیفیت با قیمتی رقابتی خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
فصل اول: نقشه‌خوانی
فصل دوم: به‌کارگیری متون فنی و تخصصی زبان انگلیسی
فصل سوم: جمع‌آوری و مطالعه فرآیند تحولات
فصل چهارم: تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی ایجاد تعمیرگاه
فصل پنجم: عیب‌یابی و رفع مدار شارژ راه‌انداز
فصل ششم: عیب‌یابی و رفع عیب انواع نشان‌دهنده‌های داشبورد
فصل هفتم: سیم‌کشی کلیه مدارات اکتریکی و الکترونیکی خودرو
فصل هشتم: عیب‌یابی و رفع عیب سیستم کولر خودرو
فصل نهم: کار با سیستم سوخت‌رسانی انژکتور
فصل دهم: طراحی و اجرای مدارات اکترونیکی خودرو
فصل یازدهم: عیب‌یابی و رفع عیب شبکه ارتباطی خودرو (مالتی پلکس)
فصل دوازدهم: مدیریت کارگاهی
فصل سیزدهم: توانایی کار با رایانه
فصل چهاردهم: کارورزی
فصل پانزدهم: فناوری خودرو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک): براساس استاندارد بین‌المللی مهارت و فناوری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات425
زبانفارسی
شابک978-600-124-464-3
موضوع کتابکتاب‌های خودرو، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰۰ ۱۵۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک)

برای دریافت کتاب تعمیر برق خودرو (درجه یک) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.