معرفی و دانلود کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: تکامل انسان

عکس جلد کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: تکامل انسان
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: تکامل انسان

کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ نوشته‌ی تد زروچا، ضمن اینکه شما را با فرایندهای تکاملی بدن انسان آشنا می‌کند، تلاش دارد تا میزان ظرافت و دقتی که در بسیاری از این فرایندها وجود دارد را به شما بشناساند. این اثر از مجموعه کتاب‌های بدن انسان به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

تکامل فرایندی است که طی آن یک سلول تبدیل به یک موجود زنده چندسلولی می‌شود. در انسان این فرایند تقریباً 264 روز یا 9 ماه طول می‌کشد. در طول این زمان، سلول‌ها به‌دفعات تقسیم می‌شوند تا میلیون‌ها سلول بدن انسان را تولید کنند. این تجمع سلولی می‌تواند منجر به وقایع بسیاری در سطح مولکولی و سلولی شود تا یک بدن کامل را ایجاد کند. در نتیجه‌ی فرایندی به نام تمایز، سلول‌ها اختصاصی می‌شوند؛ برای مثال بعضی به سلول‌های عصبی، بعضی به سلول‌های عضلانی و بعضی نیز به سلول‌های پوستی تبدیل می‌گردند.

طی شکل‌گیری این توده‌ی سلولی، سلول‌ها برای نشان دادن نقش احتمالی خود در بدن در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. سلول‌هایی که قرار است به عضله و روده تبدیل شوند در داخل رویان جای‌گیری می‌کنند، در حالی که سلول‌هایی که باید به پوست تبدیل شوند در بخش خارجی رویان جای می‌گیرند برای تعیین پشت و جلو، چپ و راست و بالا و پایین جنین در حال تکامل، محورها به وجود می‌آیند. ارگان‌های بدن شکل می‌گیرند و طی این فرایند، رویان و پس از آن جنین به رشد خود ادامه می‌دهد.

تکامل یکی از شگفت‌انگیزترین فرایندهای زندگی محسوب می‌شود. در عصر امروز زیست‌شناسی تکاملی در حال پیشرفت چشمگیر است. تد زروچا (Ted Zerucha) در کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ (Human Development) به شرح مفاهیم اولیه و فرایندهای مرتبط با تکامل انسان در دوران جنینی پرداخته است. هدف وی از تألیف این اثر، تشریح فرایندهای تکاملی مهمی‌ است که محققان تاکنون موفق به درک بهتر آن‌ها شده‌اند. همچنین در کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ بعضی از روش‌های تحقیقاتی معرفی شده‌اند که به درک مسیر تکامل انسان کمک کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بدن انسان

مجموعه کتاب‌های بدن انسان مفاهیم پایه‌ای ساختمان و عملکرد سیستم‌های مختلف بدن را با نگارشی روان، ساده و قابل‌فهم در اختیار خواننده قرار می‌دهند.
این کتاب‌ها مقدمه‌ی مناسبی برای آشنایی با اصول و چگونگی رویدادهای بدن انسان محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که خواننده را به‌سادگی برای مطالعات عمیق‌تر فرایندهای بدن آماده می‌کنند.

کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به دانشجویان و علاقمندان به علم پزشکی، زیست‌شناسی و تکامل انسان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: تکامل انسان می‌خوانیم

تکامل اندام حرکتی فرآیند پیچیده‌ای است که به مکانیسم‌هایی که به صورت هم زمان رخ می‌دهند وابسته است. رشد اندام حرکتی بدن در امتداد محور پروگزیمال - دیستال، به تعامل بین AER و ناحیه در حال پیشرفت وابسته است. به دلیل این که اندام‌ها عموما از بافت‌های متعددی تشکیل شده‌اند، تعامل بین اکتودرم (AER) و مزودرم (ناحیه در حال پیشرفت) مدلی بسیار عالی برای فهم ارگانوژنز است.

همان‌طور که طی الگودهی بدن دیده می‌شود الگودهی ابتدایی اندام حرکتی شامل ایجاد گسترده محورها مانند سیگنال‌های آزادشده به وسیله (ZPA) و سپس اصلاح این محورهاست. در واقع، در این فصل نشان داده شد که مکانیسم‌هایی که در طول تکامل تنه بدن به کار می‌روند، می‌توانند در زمینه دیگری استفاده شوند تا ابعاد دیگر تکامل، در اینجا اندام حرکتی را کنترل کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه مؤلف
تکامل چیست؟
تکامل به‌عنوان یک فرآیند
سلول: نقطه آغاز تکامل
اولین مراحل چند سلولی شدن
رویان در حال تکامل
تکامل سیستم عصبی مرکزی
ابجاد محورها
تکامل اندام‌های حرکتی
رویان ظریف
ضمیمه: نمودار تبدیلی
واژه‌نامه
نمایه
درباره مؤلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟: تکامل انسان
نویسنده
مترجممهدیه بهشادفر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-238-416-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

میثم چرمچی
۱۴۰۲/۹/۲
بچه‌ها تربیت بدنی باید بخونید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟

برای دریافت کتاب بدن انسان چگونه کار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.