معرفی و دانلود کتاب برآورنده‌ی آرزو

عکس جلد کتاب برآورنده‌ی آرزو
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برآورنده‌ی آرزو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برآورنده‌ی آرزو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برآورنده‌ی آرزو

آرزوها بخش بزرگی از دل‌مشغولی ما در دوران کودکی هستند. کتاب برآورنده‌ی آرزو نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور، بیل بریتین نیز داستانی جادویی درباره‌ی آرزوهاست. در این کتاب، که از داستان‌های عامیانه الهام گرفته، کودکان یاد می‌گیرند درست آرزو کنند و در واقع درست فکر کنند. تم فانتزی کتاب، زبان شیرین و طنز آن و داستان‌های عجیبش، این کتاب را به افتخارات فراوانی رسانده است.

درباره‌ی کتاب برآورنده‌ی آرزو

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر همه آرزوهایتان برآورده می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ تا به حال آرزویی داشته‌اید که بعد از مدتی از برآورده نشدنش خدا را شکر کرده باشید؟ کتاب برآورنده‌ی آرزو (The Wish Giver: Three Tales of Coven Tree) نوشته‌ی بیل بریتین (Bill Brittain) نیز، با زبانی طنز در جهانی فانتزی به همین مضمون می‌پردازد. داستان برآورنده‌ی آرزو درباره‌ی دهکده‌ای است که مردمش با جادو و اهریمن‌ها بیگانه نیستند و حتی مدعی‌اند خود شیطان را بارها دیده‌اند. حالا مردی قدکوتاه شبیه بابانوئل که ریشش را تراشیده و لباس تابستانی پوشیده به بازارچه‌ی خیریه‌شان آمده است و ادعا می‌کند فقط به ازای 50 سنت، هر آرزویی داشته باشند برآورده می‌کند.

اما چه کسی به این مرد عجیب با چشم‌های غیرانسانی اعتماد می‌کند؟ شاید ساده‌ترین یا آرزومندترین افراد روستا. دختری که دوست دارد عشقش را برای خود نگه دارد، پسری که دوست دارد مزرعه‌ی بی‌آب پدرش آباد شود، دخترکی که آرزو دارد دیگران به او توجه کنند و... اما آیا مرد می‌تواند با کارت‌هایی جادویی که به آن‌ها می‌دهد، آرزوهایشان را برآورده کند؟ اگر بله، چطور؟ و آیا اصلاً برآورده شدن آرزوهای آن‌ها اتفاق خوبی است؟ آشوبی که در رمان نوجوان برآورنده‌ی آرزو، پس از برآورده شدن آرزوها اتفاق می‌افتد و تلاشی که مردم برای خنثی کردن این جادو می‌کنند، خواندن دارد.

نویسنده‌ی کتاب برآورنده‌ی آرزو، بیل بریتین، یکی از نویسندگان موفق و مورد توجه کتاب‌های کودک و نوجوان است که کتاب‌هایش بارها برنده‌ی جوایز متعدد شده‌ است و داستان‌هایش بارها مورد اقتباس قرار گرفته‌. او یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان چارلی می سایمون و... شده است. بیل بریتین کتاب برآورنده‌ی آرزو را بر اساس داستان‌های فولکلور آمریکایی، با لحنی عامیانه نوشته است. کتاب برای کودکان دبستانی و نوجوانانی که عاشق داستان‌های فانتزی و جادویی هستند، بسیار قابل توجه خواهد بود. بزرگسالان زیادی در سایت گودریدز، از تجربه‌ی خواندن این کتاب در دوران کودکی تعریف کرده‌اند و تاثیر عمیقی که کتاب توانسته‌ است بر ذهن‌های جوانشان بگذارد را قابل تحسین دانسته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب برآورنده‌ی آرزو

کتاب برآورنده‌ی آرزو، مصور است و نقاشی‌هایی دارد که می‌تواند کودکان را در خیال‌پردازی داستان یاری کند. تصویرگری کتاب را اندرو گلاس (Andrew Glass) انجام داده است. ناهید قهرمانی کتاب برآورنده‌ی آرزو را با همان شیرینی و شیطنت نثر نویسنده‌ی اصلی، ترجمه کرده است. کتاب چ، انتشارات مخصوص کودک و نوجوان نشر چشمه، این کتاب را در سال 1400 به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب برآورنده‌ی آرزو

  • نامزد جایزه‌ی نیوبری سال 1984
  • جزو کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • جزو کتاب‌های منتخب انجمن کتابداران آمریکا

نکوداشت‌های کتاب برآورنده‌ی آرزو

  • این داستان ترسناک و لذتبخش، مدار عاشقان ترسیدن را حسابی بالا و پایین می‌کند. این کتاب به معنای واقعی یک لذت وهم‌انگیز است. (نیویورک تایمز)
  • یک داستان ادبی عامیانه‌ی عالی و جذاب و سرگرم‌کننده. (کرکوس ریویوز)
  • بریتین قسمت‌های مختلف داستان خود را با مقدار بسیار زیادی تنش، نشاط و جادو ساخته است. (فهرست کتاب انجمن کتابداران آمریکا)
  • طرح داستان در فصل‌های کوتاه و پرتعلیق آن آشکار می‌شود. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

کتاب برآورنده‌ی آرزو مناسب چه کسانی است؟

کتاب برآورنده‌ی آرزو مناسب کودکان 8 تا 12 ساله است؛ البته کودکانی که با فضای فانتزی و کمی ترسناک کتاب مشکلی نداشته باشند.

در بخشی از کتاب برآورنده‌ی آرزو می‌خوانیم

روونا پرسید: «و قرار است این کارت‌ها آرزوهایمان را برآورده کنند؟ باورش خیلی مشکل است.»

بلین با کج‌خلقی گفت: «این کارت هر چیزی را که دل‌تان بخواهد به شما می‌دهد.»

راستش را بخواهید این موضوع که هیچ‌کدام‌مان حرفش را باور نمی‌کردیم و به او اطمینان نداشتیم، بیش‌تر از همه آن مرد کوچک‌اندام را عصبی می‌کرد. «ثروت... زیبایی، شهرت. فقط آرزو کنید تا آن را از آنِ خود کنید. اما هر کارت می‌تواند فقط یک آرزو را برآورده کند، بنابراین قبل از این‌که آرزویی بکنید خوب فکر کنید.»

پولی بی‌مقدمه شروع به حرف زدن کرد: «من نظرم را می‌گویم. به‌ نظرم فریب خوردیم، اگر تو می‌توانستی هر آرزویی را برآورده کنی، چرا این کارت‌ها را پنجاه سنت می‌فروشی؟ فقط کافی است برای خودت آرزو کنی تا...»

بلین جواب داد: «چون احتیاجی به پول ندارم. مگر در مواقعی که بخواهم به عنوان نشانه‌ای در پای‌بندی به قولم در مقابل مشتریان از آن کمک بگیرم. چیزی که من می‌خواهم... احترام... قدرشناسی... و سپاس‌گزاری است...»

فهرست مطالب کتاب

آغاز سخن: مرد کوچک‌اندامِ عجیب
قورقور... قورقور
مرد درختی
آب، همه‌جا آب
سخنِ آخر: در فروشگاه استومیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برآورنده‌ی آرزو
نویسنده
مترجمناهید قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-7776-53-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برآورنده‌ی آرزو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برآورنده‌ی آرزو

برای دریافت کتاب برآورنده‌ی آرزو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.