معرفی و دانلود کتاب برادر سیاهه

عکس جلد کتاب برادر سیاهه
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برادر سیاهه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برادر سیاهه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برادر سیاهه

جنبش مقابله با نژادپرستی در قرن حاضر گسترش جهانی پیدا کرده است؛ جوئل پارکر رودز نیز در کتاب برادر سیاهه، با این نهضت همراه می‌شود و از موقعیت تبعیض‌آمیز یک نوجوان سیاه‌پوست می‌گوید که برادری سفیدپوست دارد. دونته پسرک 12 ساله داستان که همیشه به خاطر رنگ پوستش تحقیر شده است، برای رهایی از این وضعیت ابتدا آرزو می‌کند نامرئی باشد اما سرانجام تصمیم مهمی می‌گیرد. این اثر نامزد دریافت جایزه NAACP Image در سال 2021 شده است.

درباره کتاب برادر سیاهه:

کتاب پیش‌رو داستان قهرمانی‌های یک نوجوان را به تصویر می‌کشد که پس از تحقیرها و شکست‌های فراوان، قدرت زندگی‌اش را در ورزش و مبارزه پیدا می‌کند.

شخصیت اصلی کتاب برادر سیاهه (Black Brother Black Brother)، تنها 12 سال دارد که با رفتاری اجتماعی، به نام تبعیض آشنا می‌شود. او با برادر خود در مدرسه‌ای درس می‌خواند که اکثریت بچه‌ها سفیدپوست هستند. برخلاف دونته، برادرش نیز پوست روشنی دارد. این دو برادر رابطه خیلی نزدیکی با یکدیگر دارند اما این همکلاسی‌ها و سایر افراد هستند که دونته را به خاطر رنگ پوستش مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند. او که خودش را در این موقعیت تنها می‌بیند، سرانجام تصمیم می‌گیرد راهی برای مقابله با نابرابری‌ها پیدا کند.

آلن یکی از بچه‌های مدرسه‌ میدلفیلد است که موجب رنجش دونته می‌شود. آلن علنا با او دشمنی دارد اما همین خصومت، انگیزه‌ای برای تلاش‌های دونته می‌‌شود و باعث می‌شود تا مبارزه کردن را یاد بگیرد.

کتاب برادر سیاهه به طور مشخص هدفی اجتماعی دارد و نژادپرستی را مورد نقد قرار می‌دهد. داستان کتاب مسیر رسیدن دونته از مدرسه به زندان و مبارزات ایدئولوژیک او را دنبال می‌کند و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش را به تصویر می‌کشد.

دونته راه سختی را برای عبور از کلیشه‌‌های تبعیض‌آمیز جامعه پیش‌رو دارد و در این گذار با خانواده، دوستان و اطرافیان خود مواجه می‌شود.

جوئل پارکر رودز، نویسنده کتاب، خودش رنگین‌پوست بوده و در جامعه‌ای سرشار از تبعیض بزرگ شده است. به همین دلیل قصد دارد حال و هوای یک نوجوان سیاهپوست را در موقعیت‌های مختلف اجتماعی به ‌تصویر بکشد.

نکوداشت‌های کتاب برادر سیاهه:

- یک اثر قدرتمند و ضروری برای همه کودکان و نوجوانان. (نقد ستاره‌دار)

- ساختار محکم این داستان هویت‌محور است و ما را با شخصیت‌هایی چند بعدی آشنا می‌سازد. همچنین قصد دارد تا خوانندگان درباره تأثیرات نژادپرستی آگاه شوند. (هفته نامه ناشران)

کتاب برادر سیاهه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اثر حاضر یک رمان اجتماعی و تامل‌برانگیز است و از این منظر علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگسالان هم به این کتاب علاقه زیادی پیدا خواهند کرد. برادر سیاهه به کسانی که می‌خواهند کتابخوانی را شروع کنند و به دنبال یک کتاب خوب می‌گردند یا آن‌هایی که از شخصیت‌های قهرمان داستان انگیزه و الهام می‌گیرند، توصیه می‌شود.

جوئل پارکر رودز را بهتر بشناسیم:

جول پارکر رودز (Jewell Parker Rhodes) نویسنده پر افتخار آمریکایی‌ست که جوایز زیادی را در بخش ادبیات کودک و نوجوان به‌دست آورده است. رمان‌های گروه سنی بزرگسال او نیز مورد استقبال و تقدیر مسابقات ادبی قرار گرفته‌اند. جول زمانی را برای بازدید مدارس اختصاص می‌دهد تا در مورد کتاب‌هایش صحبت کند. وی در دانشگاه ایالتی آریزونا به تدریس نویسندگی مشغول است.

در بخشی از کتاب برادر سیاهه می‌‌خوانیم:

برمی‌گردم، حس می‌کنم یک نفر من را دست می‌اندازد. خیابان آرام است. هیچ تنابنده‌ای یا کسی که سگش را برای پیاده‌روی آورده باشد، دیده نمی‌شود. روبه‌رو را نگاه می‌کنم.

برادرسیاهه! برادرسیاهه!

برادرسیاهه، تنها چیزی است که مدرسهٔ میدلفیلد می‌تواند ببیند. بعد نوبت به خودم می‌رسد. پوستِ رنگی‌ام تنها بخشی از من است. چمباتمه می‌زنم، درست داخل پیاده‌رو، احساس جنون و شکست‌خوردن دارم. فکرکردن به اینکه درونِ من برای آلن، بچه‌ای مثل خودم هیچ اهمیتی ندارد، آزاردهنده است. وحشت‌زده شده‌ام. باید از جایم بلند شوم. ممکن است یک نفر پلیس صدا بزند.

برادرسیاهه! باد، کلمات را با خود حمل می‌کند. هیچ‌کس جز من نمی‌تواند آن‌ها را بشنود. مغزم دارد می‌ترکد. آلن می‌خواست که بچه‌ها، فقط سیاه‌بودن من را ببینند. اینکه آن را مثل لکّهٔ ننگی ببینند. چهرهٔ کج‌وکوله و به‌وجدآمده‌اش را درحالی‌که کنار ماشین پلیس می‌دوید و فریاد می‌کشید، فراموش نمی‌کنم...

فهرست مطالب کتاب

برادر سیاهه
جُرم
پسر سیاهه
راه‌رفتن
زندان
نجات: به‌صورت سیاه و سفید
خانه
تعلیق از تحصیل
نقشه‌کشیدن
افشاگری
تحقیق
دوباره و دوباره تلاش کن
تمرین
نخستین ژست
نمی‌توانم حرکت کنم
بازگشت به مدرسه
آماده باش
میدان مبارزه
شناسایی
متأسّفم
حرکت دفاعی
کار گروهی
محاکمه
جشن
ضربهٔ متقابل
مسابقه راندی
خوشبختی
آدابِ بازی
مسابقات قهرمانی
پیامد
گفت‌وگو داخل خودرو
(چه کسی می‌دانست؟) دیدنِ من
آینه
مسابقات استعدادیابیِ جولای
BOOK SENSE
موفقیت
سربالا
پیروزی
بخش آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برادر سیاهه
نویسنده
مترجممرجان اندرودی، هیرش خیر
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-622-7459-83-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برادر سیاهه

رضا کشاورزی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
تعریف این کتابو خیلی شنیدم. ممنون از کتابراه که تخفیف گذاشتی ❤❤🌷
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برادر سیاهه

برای دریافت کتاب برادر سیاهه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.