معرفی و دانلود کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته

برای دانلود قانونی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته

مطالعه‌ی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته و بهره‌گیری از راهنمایی‌های سودمند سوبرامانیان پازهانی در این اثر، به مخاطبانی که در زمینه‌ی تولید کالاها و محصولات یا به‌طور کلی، در صنعت تولید فعالیت دارند، کمک می‌کند تا محصولات برگشتی و ضایعات تولید خود را مجدداً مورد استفاده قرار بدهند. کاهش هزینه‌های تولید و جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست، پیامدهای ارزشمند مطالعه‌ی این کتاب کاربردی خواهند بود.

درباره‌ی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته

زنجیره‌ی تأمین حلقه‌ی بسته به این معناست که در کارخانجات و مراکزی که کالا و محصولات مختلفی را تولید می‌کنند، بتوان از ضایعات یا کالاهای برگشت‌داده‌شده، مجدداً استفاده کرد. چنین فرایندی هم موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های تولیدکنندگان خواهد شد و هم باعث می‌گردد آلودگی کمتری به محیط‌زیست وارد شود. زنجیره‌‌ی تأمین حلقه‌ی بسته به چرخه‌ای بی‌پایان شباهت دارد که طی آن، تمام مواد و انرژی مصرفی، بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این چرخه، هیچ‌چیزی برای دور ریختن وجود ندارد. برای آشنایی بیشتر با این مبحث و کاربرد آن در صنعت تولید، پیشنهاد می‌کنیم با کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته (Design and analysis of closed-loop supply chain networks) همراه شده و مراحل این فرایند را با توضیحات سوبرامانیان پازهانی (Subramanian Pazhani) بیاموزید.

نویسنده پیش از ورود به مباحث اصلی، ابتدا مقدمه‌ای از چگونگی زنجیره‌‌ی تأمین حلقه‌ی بسته ارائه نموده و مخاطبان را برای آشنایی با مطالب جزئی‌تر و تخصصی‌تر آماده می‌سازد. سپس انواع بازیابی محصولات را برای خوانندگان شرح می‌دهد. در ادامه، به مخاطبان آموزش داده می‌شود که چطور شبکه‌هایی از زنجیره‌ی تأمین را به نحوی که با برگشت محصول همراه باشد، طراحی کنند. در مرحله‌ی بعد نیز، مشخصه‌های محصولات و کالاهایی که امکان برگشت آن‌ها وجود دارد، به بحث گذاشته می‌شود.

‌سوبرامانیان پازهانی، در ادامه‌ی مباحث کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان شبکه‌‌هایی را طراحی نمود که کیفیت محصول برگشتی و رفتار پذیرش مشتری نیز در آن در نظر گرفته شده باشد. طراحی و تنظیم شبکه‌‌ای که پارامترهای تقاضا و محصول برگشتی نیز در آن لحاظ شده باشد، موضوع مبحث بعدی کتاب حاضر به شمار می‌آید.

چنان‌چه در حوزه‌ی مدیریت تولید فعالیت دارید یا به‌عنوان تولیدکننده‌ی کالاها و محصولات گوناگون مشغول به کار هستید، مطالعه‌ی کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته می‌تواند به بهبود اوضاع کسب‌و‌کارتان کمک شایانی بکند. نسخه‌ی فارسی این کتاب تحسین‌شده، با برگردان یونس کریمی و هادی صاحبی شاهم آبادی به بازار کتاب عرضه شده. انتشارات نمای علم، وظیفه‌ی چاپ و انتشار آن را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته

  • به باور من، کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته مقدمه‌ای برای آگاهی در زمینه‌ی شبکه‌های زنجیره‌ای تأمین حلقه‌ی بسته است. مفاهیم آن به‌روشنی شرح داده شده‌اند و برای خوانندگان کم‌تجربه بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر مدل‌های مطرح‌شده در آن، به‌حدی پیشرفته‌اند که برای خوانندگان متخصص و باتجربه نیز آموزه‌های تازه‌ای را به همراه دارند. تمرکز بر دو مفهوم بازیافت و بازسازی که در این کتاب دیده می‌شود، در بسیاری از کتاب‌های مربوط به طراحی و تجزیه و تحلیل شبکه‌ی زنجیره‌ای تأمین نادیده گرفته می‌شود. این موضوعات در عصر کنونی که با تغییرات جدی آب‌و‌هوایی همراه است، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. اثر حاضر از نمونه‌ها و مثال‌هایی استفاده کرده که به‌خوبی نشان می‌دهند چگونه بازیافت و بازسازی می‌توانند منجر به افزایش سود شوند و وضعیت حال حاضر را به‌صورت برد-برد دربیاورند. (میشل اوپ، مؤسسه‌ی SAS)

  • کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته این مزیت را برای مخاطبان دارد که مفاهیم مربوط به CLSC را در کمترین زمان و به‌طور منظم آموزش می‌دهد. کتاب پیش‌رو در بخش کلیات، مخاطبان را به درکی کلی از اهمیت تجزیه و تحلیل جریان‌های بازگشتی می‌رساند. همچنین نشان می‌دهد که چطور یک شبکه‌ی CLSC را می‌توان به‌صورت ریاضی‌وار مدل‌سازی نمود. کتاب همین‌طور دو عنصر کلیدی را شناسایی و بررسی می‌نماید که لازم است در مدل‌سازی CLSC، در زمینه‌ی بازده تجاری در نظر گرفته شوند و در مورد کیفیت محصولات برگشتی و پذیرش مشتری نسبت به محصول جدید، مورد تحلیل قرار بگیرند. در ادامه نیز، برای گسترش استفاده از مدل‌های پیشنهادی این اثر، نویسنده مدلی را ارائه می‌کند که به مخاطبان این فرصت را می‌دهد تا شبکه‌های قوی CLSC را طراحی نمایند. شبکه‌هایی که شامل عدم قطعیت در پارامترهای تقاضا و بازگشت محصولات هستند. مؤلف در عین حال، تحلیلی برای درک تأثیرات متغیرها و پیامدهای مدیریتی آن‌ها ارائه داده است. باور دارم که کتاب برای مخاطبان دانشگاهی، یعنی افرادی که قصد دارند پیرامون شبکه‌های زنجیر‌ه‌ای تأمین به کاوش بیشتری بپردازند، راه‌گشا خواهد بود. کتابی که دنبال ارائه‌ی راه‌حلی است برای طراحی زنجیره‌های تأمین، آن‌ هم از نوع سودآور و پایدار. (آبراهام مندوزا، معاون تحقیقات و استاد دانشگاه پان‌امریکانا)

  • پازهانی موارد کاربرد زنجیره‌ی تأمین حلقه‌ی بسته یا CLSS را به‌خوبی شرح می‌دهد و توصیف می‌کند. همچنین مشکلات محدودکننده‌ی آن را به‌طور واقع‌گرایانه بیان می‌کند. نویسنده که سال‌ها در این زمینه تحقیق کرده و به فعالیت آکادمیک پرداخته، در طرح مباحث و ارائه‌ی مدل‌ها، انبوهی از دانش خود را به مخاطبان عرضه می‌نماید. (ناتالیا سامرویل، مؤسسه‌ی SAS)

کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه خواهان مطالعه و افزایش اطلاعات خود در زمینه‌ی صنعت تولید هستید، می‌توانید به کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه بسته مراجعه نمایید.

در بخشی از کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته می‌خوانیم

یک موضوع استراتژیک در مدیریت زنجیره تأمین، پیکربندی شبکه زنجیره تأمین است که به نظر می‌رسد تأثیر قابل توجهی بر شاخص‌های عملکرد زنجیره تأمین دارد (پیشوایی و همکاران، 2009). پیچیدگی طراحی شبکه در زنجیره تأمین به دلیل اضافه شدن نهادها، محصولات برگشتی و عدم قطعیت‌های مرتبط با آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با توجه به اینکه مرجوع محصول اجتناب‌ناپذیر است، یک طراحی شبکه زنجیره تأمین کارآمد (یا زیرساخت شبکه) باید برای عملیات تجاری سودآور وجود داشته باشد. برخلاف بازگشت‌های پایان مصرف و پایان عمر، مرجوع محصول در مدت زمان کوتاهی از خرید اولیه اتفاق می‌افتد.

اگرچه جنبه‌های مدیریت CLSC در ادبیات مورد توجه قرار گرفته است، هیچ بینشی در مورد ترکیب دو ویژگی کلیدی برگشت محصول وجود ندارد: کیفیت محصولات بازسازی‌شده و پذیرش مشتری نسبت به محصولات بازسازی‌شده. با توجه به ماهیت استراتژیک مشکل، نادیده گرفتن این جنبه‌های مهم بازگشت، به ویژه برای برگشت محصول، منجر به ناکارآمدی کل عملیات زنجیره تأمین می‌شود، زیرا مستقیماً بر انتخاب انبار، برنامه شبکه توزیع برای محصولات برگشتی و تصمیمات انتخاب تأمین‌کننده تأثیر می‌گذارد.

هدف این کتاب ارائه بینشی برای شرکت‌ها برای طراحی شبکه زنجیره تأمین خود با درک و گنجاندن این پارامترهای کلیدی بازگشت محصول در طراحی آن‌ها است که مستقیماً بر سودآوری زنجیره تأمین تأثیر می‌گذارد. فصل‌های آینده در این کتاب به برنامه‌ریزی CLSC‌ها می‌پردازد و مدل‌های ریاضی و روش‌شناسی راه‌حل برای طراحی شبکه‌های CLSC را با ادغام زنجیره‌های تأمین پیشرو و معکوس توسعه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه‌ای بر طراحی زنجیره تأمین حلقه بسته
مقدمه
جریان محصول در زنجیره تأمین حلقه بسته
انواع بازگرداندن و بازیابی محصول
محصول برگشتی
طراحی زنجیره تأمین حلقه بسته
REFERENCES
طراحی شبکه‌های زنجیره تأمین همراه با برگشت محصول
مقدمه
بیان مسأله و ملاحظات
و R محل انتخاب مرکز بازیابی R است
مدل برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح مختلط (مدل پایه)
تجزیه و تحلیل مثال گویا
تأثیر پارامترهای بازگشتی بر طراحی زنجیره تأمین و سودآوری
تأثیر متغیر نرخ برگشت محصول و نرخ پذیرش مشتری بر سود کل
تنوع در طراحی شبکه با نرخ برگشت محصول و نرخ پذیرش متفاوت
انتخاب تأمین‌کننده
مطالعه موردی
پیامدهای مدیریتی
اهداف چندگانه
REFERENCES
ویژگی‌های محصولات برگشتی
معرفی
هزینه بازسازی مدل
دسته‌بندی مشتریان و برداشت آن‌ها نسبت به محصولات تعمیر شده
مدل‌سازی نرخ پذیرش مشتری رده پایین
مدل‌سازی نرخ پذیرش مشتری رده بالا
REFERENCES
طراحی شبکه شامل کیفیت محصول برگشتی و رفتار پذیرش مشتری
مقدمه
مدل برنامه‌نویسی خطی مختلط (مدل توسعه یافته)
مثال گویا: مدل توسعه یافته
مقایسه بین راه حل‌های مدل پایه و مدل توسعه یافته
تجزیه و تحلیل حساسیت: مدل توسعه یافته
کیفیت محصولات بازسازی شده در بازار و تخفیف‌های ارائه شده
تغییرات در نرخ تخفیف بهینه به دلیل تغییرات کیفیت محصول برگشتی در بازار
تغییرات در طراحی شبکه بهینه به دلیل تغییرات کیفیت محصول برگشتی در بازار
پیامدهای مدیریتی
REFERENCES
طراحی شبکه استوار همراه با عدم قطعیت در پارامترهای تقاضا و محصول برگشتی
مقدمه‌ای بر مدل‌های بهینه‌سازی استوار
بیان مسأله و چارچوب مدل
مدل
تجزیه و تحلیل مثال گویا
طراحی سناریوها برای مثال گویا
سناریوهای مورد استفاده در مثال گویا
راه حل بهینه‌سازی استوار
تجزیه و تحلیل راه حل بهینه‌سازی استوار
تجزیه و تحلیل راه حل طراحی قطعی
مقایسه طرح‌های قطعی و استوار (سناریوهای 1 و 2)
مزایای بهینه‌سازی استوار
سناریویی با تقاضای "خوب" - افزایش نرخ برگشت محصول و نرخ پذیرش
سناریویی با نرخ برگشت و نرخ پذیرش متوسط - افزایش تقاضا
تخفیف بهینه برای مدل استوار
مقایسه بین طرح‌های قطعی و استوار (تخفیف بهینه)
REFERENCES

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته
نویسنده
مترجمیونس کریمی، هادی صاحبی شاهم آبادی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-8005-05-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته

برای دریافت کتاب بررسی و مدل سازی شبکه‌های زنجیره تامین حلقه بسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.