معرفی و دانلود کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری)

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری)

کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری) نوشته مجتبی سلیمانی سه‌دهی و نادر غفاری‌نسب، ابتدا مقدمه‌ای از این نوع مدیریت را بیان می‌کند و سپس به معرفی دو مدل فرایندی می‌پردازد و راه‌حل‌های نرم‌افزاری مدیریت زنجیره تأمین را ارائه می‌کند.

بیشتر از سه دهه است که مسئله زنجیره تأمین بیان شده و طبق آمار و ارقام موجود، کشورها و سازمان‌هایی که از این علم استفاده می‌کنند پیشرفت‌های فراوانی در زمینه‌های مربوطه داشته‌اند و سود بسیار و صرفه‌جویی‌های بزرگ مالی به دلیل به کارگیری این طرز نگرش عایدشان شده است.

با توجه به منافع بسیاری که به دلیل استفاده از مدیریت زنجیره تأمین به دست آمده، امروزه این طرح در میان سازمان‌ها و کشورهای مختلف مورد پذیرش بسیاری قرار گرفته و روزانه به طرفداران آن اضافه می‌شود. همچنین در سه دهه گذشته دیدگاه آکادمیک به مسئله مدیریت زنجیره تأمین بسیار مثبت بوده و کتاب‌ها و مقالات بسیاری در این حوزه نوشته شده است.

در ایران نیز بحث مدیریت زنجیره تأمین در دو دهه اخیر رشد فوق‌العاده و وصف ناشدنی به خصوص در فضای دانشگاهی داشته است. بدون تردید می‌توان گفت که در سال‌های گذشته مدیریت زنجیره تأمین یکی از موضوعات پرکاربرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی صنایع و مدیریت جهت نوشتن پایان‌نامه بوده است.

در این کتاب، مدیریت زنجیره تأمین با دیدگاه فرایندی معرفی شده است. آن‌طور که تجربه نشان می‌دهد، استفاده علمی از مدیریت زنجیره تأمین زمانی امکان‌پذیر است که همراه با نگاه فرایندی باشد. هم‌اکنون مدل‌های فرایندی مشهوری هستند که در جهان و به وسیله شرکت‌های پیشرو استفاده می‌شوند.

در فصل اول کتاب مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management) کلیاتی از مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک مطرح شده است. در فصل دوم مدل فرایندی SCOR که بدون تردید مشهورترین مدل مرجع کنونی مدیریت زنجیره تأمین است، معرفی شده است. فصل سوم به معرفی مدل فرایندی GSCF که به وسیله انجمن جهانی زنجیره تأمین توسعه پیدا کرده، می‌پردازد.

در این دو فصل علاوه بر معرفی این دو مدل و رابطه میان آ‌ن‌ها شاخص‌های عملکردی مدیریت زنجیره تأمین از منظر این دو مدل نیز معرفی می‌شود. در فصل آخر مهم‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای مدیریت زنجیره تأمین ارائه شده است.

خواندن کتاب مدیریت زنجیره تأمین به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته مهندسی صنایع بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت زنجیره تأمین می‌خوانیم:

فروشندگان، سازمان‌ها یا شرکت‌هایی هستند که محصولات تولید شده در زنجیره تأمین را انبار کرده و به مشتری می‌فروشند. فروشندگان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

عمده‌فروشان و خرده‌فروشان. عمده‌فروشان معمولاً سازمانی هستند که مالکیت محصولات دریافتی از تولیدکنندگان را جهت فروش به مشتریان در اختیار دارد. در بعضی از زنجیره‌های تأمین ممکن است عمده‌فروشان با توزیع‌کنندگان زنجیره، یکی بوده و مستقل از یکدیگر نباشند. خرده‌فروشان، محصول را نگهداری کرده و آن را در مقادیر کوچک به عامه مردم می‌فروشند. هر خرده‌فروش معمولاً با ارائه ترکیباتی از قیمت، تنوع محصول، خدمات و تسهیلات به تبلیغ پرداخته و سعی کند مشتری بیشتری جذب کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر مدیریت زنجیره تأمین
فصل دوم: معرفی مدل فرایندی SCOR
فصل سوم: معرفی مدل فرایندی GSCF
فصل چهارم: معرفی راه‌حل‌های نرم‌افزاری مدیریت زنجیره تأمین
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات335
زبانفارسی
شابک978-964-469-404-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
91000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری)

برای دریافت کتاب مدیریت زنجیره تامین (مدل‌های مرجع فرایندی، شاخص‌های عملکردی و نرم افزاری) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.