معرفی و دانلود کتاب برم؟! نرم؟!: دستورالعمل رفع اضطراب ایجاد ارتباط

عکس جلد کتاب برم؟! نرم؟!: دستورالعمل رفع اضطراب ایجاد ارتباط
قیمت:
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برم؟! نرم؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برم؟! نرم؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برم؟! نرم؟!: دستورالعمل رفع اضطراب ایجاد ارتباط

کتاب برم؟! نرم؟! نوشته محمد قنبری، دستورالعمل‌‌هایی را برای رفع اضطراب و تشویشِ شروع یک رابطه جدید به شما ارائه می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا ارتباط خود را با اطرافیان‌تان بهبود ببخشید و ترس و خجالت را کنار بگذارید تا بتوانید با افراد موردعلاقه‌تان وارد رابطه دوستانه شوید.

درباره کتاب برم؟! نرم؟!

می‌توان گفت مشکل‌ترین نوع ایجاد یک ارتباط تازه، موارد عاطفی باشد؛ زمانی که به فردی علاقه‌مند هستید و با همه وجود قصد دارید خودتان را به او نزدیک کنید و با وی وارد رابطه شوید تا در کنار یکدیگر شادی و لذت را احساس کنید. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک ارتباط عاطفی خوب، چاره‌ای جز آغاز آن ندارید! باید پیش‌قدم شوید و شروع سخن را به دست بگیرید. با این حال در این‌گونه موقعیت‌ها دست‌ها و صدایتان دچار لرزش و ضربان قلب‌تان به 1000 نزدیک می‌شود و نفس‌هایتان به شماره می‌افتد.

شاید از ثانیه‌ای که شما فرد موردعلاقه‌تان را دیدار می‌کنید تا زمانی که جلو بروید و با او سخن بگویید و یا برعکس، این کار را انجام ندهید تا فرد موردنظر از آن مکان خارج شود، 4 یا 5 دقیقه بیشتر زمان نبرد. اما در این دقایق کوتاه دقیقاً چه اتفاقی برای شما رخ می‌دهد؟ چه افکاری شما را وامی‌دارد که عقب بایستید و جلو نروید؟ چه چیزی ضربان قلب‌تان را افزایش می‌دهد؟ آیا باید تا ابد روی دل‌تان پا بگذارید و خواسته خود را نادیده بگیرید؟

اینجاست که‌ این پرسش مهم به وجود می‌آید: با وجود اهمیت مسئله ارتباطات و داشتن رابطه احساسی سالم، چقدر برای چنین موضوعی آموزش دیده‌اید؟ والدین شما چقدر برایتان نحوه صحیح رابطه با جنس مخالف را شرح داده‌اند؟ چند ترم دانشگاهی درباره این رفتار و سنت بشری گذرانده‌اید؟ با نگاهی خیلی کوتاه به اطراف (و حتی خودتان) و دیدن افراد تنها و کسانی که در رابطه یا ازدواجشان موفق نبوده‌اند و تأثیر بد ناشی از این ناکامی در زندگی‌شان، درمی‌یابید که وقت یک آموزش جدی و کاربردی (نه شعار و حرف‌های ‌قشنگ) رسیده است.

این کتاب به بررسی همین مسئله می‌پردازد و در هر بخش به یکی از موانع ایجاد ارتباط پرداخته و راهکاری عملی ارائه می‌دهد. مطمئن باشید با به‌کارگیری آموزه‌های ‌این کتاب، یکی از مشکلات بزرگ اجتماعی احساسی شما رفع خواهد شد. البته شاید بخش اعظم این کتاب به مشکلات آقایان در این زمینه پرداخته باشد؛ زیرا هنوز در اغلب موارد این آقایان هستند که برای ایجاد ارتباط پا پیش می‌گذارند.

با مطالعه این کتاب شما در درجه اول می‌فهمید که اضطراب ایجاد ارتباط دقیقاً چیست و چرا به آن دچار می‌شوید. در مرحله بعد باورها و افکار اشتباه را با جزئیات کامل شرح می‌دهد. سپس به توضیح و رفع این باورهای غلط می‌پردازد و اعتماد به نفس شما را ارتقا می‌دهد. در پایان کار، بایدها و نبایدهای ایجاد ارتباط را شرح می‌دهد و شما را برای ایجاد یک ارتباط سالم و شاد راهی دنیای واقعی می‌کند. شما حق دارید از لحاظ احساسی در فضایی امن و سالم عمر گرانقدر خود را طی کنید. پس با آموختن این نکات، پیش بروید و حقتان را از زندگی بگیرید.

کتاب برم؟! نرم؟! به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای شروع یک ارتباط جدید، دچار اضطراب و ترس می‌شوید، این کتاب را بخوانید تا دیگر این احساسات را تجربه نکنید.

جملات برگزیده کتاب برم؟! نرم؟!

- اگر می‌خواهید موفق باشید، باید به این قانون احترام بگذارید: هرگز به خود دروغ نگویید.
- تنها تمرینِ بی‌نقص است که عادت بی‌نقص به وجود می‌آورد.
- انسان شجاع کسی نیست که نگرانی نداشته باشد، بلکه کسی است که نگرانی‌ها و ترس‌هایش را شکست می‌دهد.
- هیچ راهی جز پیش رفتن نیست؛ تنها گزینه، اقدام است.
- ترس انسان را بیمار می‌کند؛ باید بر آن چیره شوید. سختی آن را تحمل و سعی کنید از آدرنالین برای اقدام کردن استفاده کنید.
- ترست را به کار بگیر؛ می‌تواند تو را به جایی ببرد که شجاعتت را در آن جا انبار کرده‌ای.
- همۀ اضطراب‌های ‌عصبی، از خودخواهی ناشی می‌شود.

در بخشی از کتاب برم؟! نرم؟! می‌خوانیم:

ما معمولاً با بهانه‌ها راحت هستیم. ما آن‌ها را می‌سازیم و اغلب بی‌ضرر هستند؛ مثل وقتی که می‌خواهیم یک روز از سر کار رفتن فرار کنیم، از یک میهمانی خسته‌کننده خارج شویم و... اما بعضی اوقات بهانه را برای انجام ندادن یک کار مهم در زندگی و درواقع فرار از ریسک کردن می‌سازیم؛ مثل عوض کردن شغل یا اتمام یک رابطۀ ناسالم. بهانه‌ها کمک می‌کنند تا خود را متقاعد کنیم که انجام ندادن این کار‌های ‌مهم به‌ نفع ماست؛ دقیقاً شبیه آدرنالین. ما تسلیم چیزی می‌شویم که از قرار معلوم قصدش حمایت کردن از ماست، اما دروغ، موضوع متفاوتی است. دروغ‌ها برای فریفتن با برنامۀ قبلی ساخته می‌شوند. آدم‌ها را با دروغ گول می‌زنیم، از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنیم و کلاً به‌خاطر دلایل بد دروغ می‌گوییم، اما گاهی برای رعایت نزاکت یا برای آرامش خود و دیگران این کار را می‌کنیم. همۀ ما به‌نحوی دروغ‌هایی گفته‌ایم و وقتش که برسد، کار خود را خوب بلدیم، اما یک نفر هست که هرگز نمی‌توانید به‌راحتی به او دروغ بگویید؛ «خودتان.»

دروغ گفتن به خودتان به شکل مضطرب‌کننده‌ای زشت و ناراحت‌کننده است، چون هیچ‌کس از آن نفعی نمی‌برد. شاید فکر کنید خب همه این کار را می‌کنند، بله شاید؛ ممکن است حتی کسی را دیده باشید که با کسی دوست شده یا ازدواج کرده، اما همه می‌دانند که انتخاب اشتباهی انجام داده. آن‌ها به دروغ به خود قبولانده‌اند که خوشبخت هستند و آنقدر این دروغ را تکرار کرده‌اند که تبدیل به یک نوع واقعیت شده، اما همین که اتفاقی جدی در زندگی‌شان می‌افتد و آن‌ها را به خود می‌آورد، تازه همان چیزی را می‌بینند که دیگران دیده بودند. اینجاست که دیگر دروغ گفتن به خود کار ساده‌ای نیست و دردناک بودن دروغ گفتن به خود را حس می‌کنند و راهی جز تغییر شرایط برایشان باقی نمی‌ماند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمۀ نویسنده
فصل اول: داستان من
فصل دوم: تسلیم ترس نشوید
فصل سوم: اضطراب پا پیش گذاشتن در ایجاد ارتباط چیست و چگونه می‌توان از آن ر‌هایی یافت؟
فصل چهارم: عکس‌العمل شیمیایی
فصل پنجم: مبارزه یا فرار
فصل ششم: اهرم رنج و لذت
فصل هفتم: آدرنالین مثبت در مقابل آدرنالین منفی
فصل هشتم: تعریف دوبارۀ اپا (اضطراب پا پیش گذاشتن در ایجاد ارتباط)
فصل نهم: گرفتن و بخشیدن
فصل دهم: بهانه‌ها و دروغ‌ها
فصل یازدهم: چطور مسخره و ضایع به نظر نرسیم
فصل دوازدهم: توصیه‌هایی برای جوان‌های رو به میانسالی
فصل سیزدهم: ایجاد ارتباط در موقعیت‌های صمیمی، جمع‌های ‌دوستانه و میهمانی‌ها
فصل چهاردهم: عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس داشته باشید
فصل پانزدهم: حالا چی بگم؟
فصل شانزدهم: اقدامات کوچک
فصل هفدهم: اقدامات انفجاری
فصل هجدهم: تکنیک‌ها و راهنمایی‌های ‌اضافی
فصل نوزدهم: خانم‌ها علاقۀ خود را چگونه نشان بدهند
فصل بیستم: اضطراب ایجاد ارتباط و اضطراب اجتماعی
فصل بیست‌و‌یکم: خلاصه‌ای از آنچه در این کتاب گفته شد
فصل بیست‌و‌دوم: سخن پایانی و قدم بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برم؟! نرم؟!: دستورالعمل رفع اضطراب ایجاد ارتباط
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-220-678-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برم؟! نرم؟!

علی جلیلی
۱۴۰۰/۴/۴
با خوندن داستان این نویسنده و مطالبی و مسائلی که توی کتابش توضیح داده بود، یهو یاد خودم افتادم که انگار خود من این کتاب رو نوشتم. تیپ شخصیتیم کاملا با نویسنده یکی بود… چقدر این کتاب فوق العادست برای رهایی از رنج‌هایی که هر جوانی (مخصوصاً آقایون) توی هر دوره‌ای دچارش می‌شن… بشدت پیشنهاد میشه.
es jam
۱۴۰۰/۵/۱۶
خیلی جالب بود. واسه همیشه یه مشکل رو حل می‌کنه. به شدت پیشنهاد میشه.
علیرضا احمدی
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب خوبی بود ذهن رو باز میکنه
حمیدرضا رفیعی پور
۱۴۰۰/۵/۵
کتاب مناسبی بود. حداقل میشه یک بار خوند
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب برم؟! نرم؟!

برای دریافت کتاب برم؟! نرم؟! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.