معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری

عکس جلد کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری

تزویوان اس تی سا چائو در کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری یافته‌های بین‌المللی درباره‌ی جمعیت برخی شهرهای آسیایی را گردآوری کرده تا نشان دهد چگونه نوع برنامه‌ریزی و مدیریت شهرها با رشد سریع پیری جمعیت هماهنگی دارد. در این کتاب خواهید دید چطور می‌توان ناتوانی سالمندان را به‌تعویق انداخت تا این افراد با کیفیت بالاتری به زندگی خود ادامه دهند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که در آن اهمیت برنامه‌ریزی برای سنین پیری به منزله‌ی اهمیت قائل شدن برای آینده‌ای مشترک است که در انتظار همه‌ی ماست. در سال‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل متحد درباره‌ی روند پیری جمعیت جهان و تاثیرات احتمالی آن هشدار‌هایی داده است. امروزه می‌بینیم این روند سبب افزایش سریع تقاضای پزشکی و لزوم رفاه بیشتر در سراسر جهان شده که عدم تأمین این نیازها می‌تواند منجر به بحران شود.

ایده‌ی اصلی کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری (Planning for greying cities)، تألیف تزویوان اس تی سا چائو (Tzu Yuan Stessa Chao) این است که با اعمال سیاست‌های هدفمند و ایجاد خدمات مناسب می‌توان به افراد مسن کمک کرد تا توانمندی‌های خود را افزایش داده و سالم‌تر و مستقل‌تر به زندگی خود ادامه دهند.

گفتنی‌ست ملاک تعیین یک جامعه‌ی پیر بر اساس سرشماری محلی و جهانی تعیین می‌شود و هدف از تعیین شاخص‌های حمایت از جمعیت پیر این است که این افراد به‌عنوان مشارکت‌کنندگانی فعال در نظر گرفته شوند و خدمات مناسبی دریافت نمایند؛ چرا که در نهایت این برنامه‌ریزی راهبردی منجر به حرکت شهرها در مسیر توسعه‌ی پایدار خواهد شد.

کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری ترجمه‌ی سمیه رسول نازی است که انتشارات شهرسازی آن را در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده.

کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی جامعه‌شناسی، جمعیت‌شناسی، برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی می‌توانند از مطالعات علمی و مستند این کتاب استفاده کنند.

با تزویوان اس تی سا چائو بیشتر آشنا شویم

تزویوان اس تی سا چائو دانشیار دپارتمان برنامه‌ریزی شهری و پژوهشگر مرکز تحقیقات شهر سالم در دانشگاه ملی چنگ‌کونگ تایوان است. مطالعات او بر تغییرات جمعیتی و سیستم‌های برنامه‌ریزی شهری متمرکز بوده و اولین رهبر پروژه برنامه‌ی ملی «Age-Friendly Cities» (شهرهای دوستدار سن) محسوب می‌شود. او تاکنون در تایوان و آسیا در این زمینه مشارکت و پژوهش‌های گسترده‌ای داشته است.

در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری می‌خوانیم

مشاهدات جالب اما مهمی وجود دارد که من طی 6 سال گذشته در تحقیقات و پژوهش‌های شهرهای دوستدار سن انجام داده‌ام، بسیاری از اصول برنامه‌ریزی ارتدوکس که ما آن را بدیهی می‌دانستیم و به عنوان حقایقی جهانی در نظر می‌گرفتیم، در یک جامعه سالخورده واقعاً منطقی نیستند. به عنوان مثال، ما همیشه در نظر داریم که فضای زندگی مناسب برای هر فرد با سلامت جسمی و روانی افراد مسن ارتباط زیادی دارد، فضای زندگی بهتر با رفاه بهتر ارتباط مثبت دارد. ما حتی حداقل استاندارد فضای زندگی را برای اطمینان از کیفیت زندگی در مقررات برنامه‌ریزی خود در بسیاری از کشورها تنظیم کرده‌ایم. با این حال، در کمال تعجب، هنگ‌کنگ و توکیو دو شهر هستند که به دلیل تراکم بالای شهری و کوچک‌ترین میانگین فضای زندگی برای هر فرد معروف هستند، اما آن‌ها همچنین دو شهر برتر با طولانی‌ترین طول عمر در جهان هستند.

علاوه بر این، افراد مسن در این دو شهر به طور کلی از درجه‌ی رفاه بالا و احساس شادی زیادی برخوردارند. به علاوه، فضای سبز یک عنصر اساسی برای مکان‌سازی خوب محسوب می‌شود و متوسط فضای سبز به ازای هر نفر در یک شهر حتی در شاخص‌های اصلی شهرهای دوستدار سن سازمان بهداشت جهانی به عنوان مهم‌ترین شاخصه ویژگی‌های محیطی برای دوستی سن جمع‌آوری می‌شود. هنوز بحث‌برانگیز است که مکان‌یابی فضاهای سبز بیشتر منجر به افزایش استفاده یا فعالیت‌های فیزیکی ساکنان مسن می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیر شدن جمعیت در قرن 21، چالش‌ها و فرصت‌ها برای برنامه‌ریزان
فصل دوم: نیاز به محیطی مناسب سن و بازاندیشی در برنامه‌ریزی و طراحی شهری
فصل سوم: اهمیت مقیاس برنامه‌ریزی دوستدار سن دستور کار جدید مدیریت شهری
فصل چهارم: برنامه‌ریزی برای پیری، مطالعات موردی بین‌المللی محیط دوستدار سن
فصل پنجم: گوش دادن به سخنان بزرگان، نمونه موردی از پایین به بالا، ممیزی مکان حساس به زمینه در منطقه‌ی تای پو هنگ‌کنگ
فصل ششم: پیری و تحرک، به سوی حمل‌ونقل عمومی سازگار با سن در تایوان
فصل هفتم: جوامع دوستدار پیری و پیاده‌روی
فصل هشتم: از انزوا تا شمول
فصل نهم: جوامع مقاوم در برابر سالخوردگی و بلایا
فصل دهم: به سمت قرن 21‌ام نقره‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری
نویسنده
مترجمسمیه رسول نازی
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-98469-9-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری

برای دریافت کتاب برنامه‌ریزی در جوامع رو به پیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.