معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان

عکس جلد کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان

کارول وردرمن در کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان تلاش می‌کند تا اصول کدنویسی به زبان پایتون را به کودکان آموزش دهد. این کتاب به‌صورت یک راهنمای تصویری، گام‌به‌گام کودک را با ابتدایی‌ترین اصول برنامه‌نویسی آشنا می‌سازد. شیوه‌ی ارائه‌ی مطالب این اثر به‌صورتی‌ست که برای افرادی که هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه‌نویسی ندارند نیز مناسب است.

درباره‌ی کتاب برنامه ‌نویسی با پایتون برای دانش ‌آموزان

پایتون در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان تبدیل شده است. با وجود این‌که پایتون قدرتی به‌مانند سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دارد، اما یادگیری آن ساده‌تر است. به همین دلیل، مورد مناسبی برای آموزش به کودکان محسوب می‌شود. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی جامع است؛ به این معنی که برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه‌ها، از جمله علم داده، نرم‌افزار و توسعه وب، اتوماسیون، و به طور کلی انجام کارها طراحی شده است. از بین سه زبان برنامه نویسی برتر، پایتون تنها زبان محاسباتی است که از سال 2019 به‌طورکلی محبوبیت خود را افزایش داده است. به همین منظور تلاش بر این است تا این زبان به صورت پایه‌ای به کودکان و دانش‌آموزان یاد داده شود.

کتاب برنامه‌ نویسی با پایتون برای دانش آموزان (Computer Coding Python Projects for Kids) توسط کارول وردرمن (Carol Vorderman) نوشته شده است. وردرمن در کتاب خود در تلاش است تا اصول پایتون را به کودکان یاد دهد تا کدنویسی را به صورت پایه‌ای یاد بگیرند. از منظر نویسنده، برنامه‌نویسی کار دشواری نیست و در دنیای امروز ضرورت دارد که دستِ‌کم اندکی از این دانش را بلد باشیم. روش آموزش نویسنده در این اثر، به‌صورت گام‌به‌گام و مرحله‌به‌مرحله است. کودکان با استفاده از این کتاب راهنما، تسلطی کافی بر برنامه‌نویسی پایتون پیدا خواهند کرد.

کارول وردرمن در کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش‌ آموزان، از چهار فصل برای ارائه‌ی معلومات خود استفاده می‌کند. فرض نویسنده، مخاطب خالی‌الذهنی است که هیچ اطلاعاتی درباره‌ی اصول برنامه‌نویسی ندارد. ازاین‌رو، در فصل اول به توضیحاتی مقدماتی همچون معرفی کدنویسی، برنامه‌نویسی و چیستی پایتون پرداخته می‌شود. فصل دوم به یادگیری مقدمات برنامه‌نویسی اختصاص دارد که این فصل اصلی‌ترین بخش این کتاب است. در فصل سوم برنامه‌نویسی گرافیکی آموزش داده می‌شود و فصل آخر نیز به ارائه‌ی چهار برنامه‌ی کاربردی اختصاص یافته است.

کارول وردرمن، این اثر را در سال 2017 میلادی روانه‌ی بازار کرد. در ایران، کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش‌آموزان، توسط محمود خاوریان ترجمه شد.

کتاب برنامه ‌نویسی با پایتون برای دانش ‌آموزان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی بسیار مناسب است. همچنین به معلمان و کادر آموزشی مدارس نیز پیشنهاد می‌شود.

با کارول وردرمن بیشتر آشنا شویم

کاول وردرمن، متولد بیست‌وچهارم دسامبر 1960، یک شخصیت رسانه‌ای بریتانیایی است که به عنوان ستون‌نویس روزنامه و نویسنده‌ی کتاب‌های آموزشی مختلف شناخته می‌شود. وردرمن عضو افتخاری دانشگاه بنگور انگلستان و دارای مدرک افتخاری کارشناسی‌ارشد MA از دانشگاه باث است. کتاب‌های «چگونه یک نامه‌ی عالی بنویسیم؟»، «ریاضیات چگونه کار می‌کند؟»، «راهنمای ریاضیات کارول وردرمن» و « رژیم سم‌زدایی کارول وردرمن» از جمله بهترین آثار کارول وردرمن است.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان می‌خوانیم

کتاب حاضر در قالب چهار فصل، زبان برنامه‌نویسی پایتون را به‌طور مقدماتی برای دانش‌آموزانی که به کامپیوتر و برنامه‌نویسی آن علاقه دارند، آموزش می‌دهد. کتاب این طور فرض می‌کند که مخاطبین آن هیچ دانش قبلی از علم برنامه‌نویسی کامپیوتر ندارند. قبل از شروع به کار عملی، در فصل اول با برنامه‌نویسی، پایتون، کاربردهای پایتون و نحوه‌ٔ نصب کردن آن آشنا می‌شوید.

فصل دوم به یادگیری مقدمات برنامه‌نویسی اختصاص دارد و در این فصل، متغیرها، لیست‌ها، ساختارهای تصمیم‌گیری و حلقه‌های تکرار در قالب مثال عملی آموزش داده می‌شود. همچنین سه مینی پروژه (پروژه کوچک) موجود در این فصل، مخاطبین کتاب را با کاربرد مفاهیمی که آموزش دیده‌اند، آشنا می‌کند.

در فصل سوم، یعنی برنامه‌نویسی گرافیکی، نحوهٔ ساخت چهار برنامه گرافیکی توضیح داده می‌شود تا مخاطبین کتاب با این عنصر جذاب در برنامه‌نویسی نیز آشنا شوند.

و در فصل چهارم که عنوان آن برنامه‌های کاربردی است، از مباحث آموزش‌داده‌شده در فصل‌های قبل، به‌طور پروژه‌محور برای ساخت چهار برنامهٔ کاربردی استفاده می‌شود. امید است دانش آموزان و مخاطبین این کتاب بتوانند با یادگیری مطالب گفته‌شده، از آن‌ها برای ساخت و طراحی برنامه‌های متنوع و خلاقانه استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: معرفی پایتون و نصب آن
کدنویسی چیست؟
زبان‌های برنامه‌نویسی
نکاتی درباره برنامه‌نویسی
پایتون چیست؟
چرا پایتون؟
چند مورد از از دلایل مفید بودن پایتون
کاربردهای پایتون
مفسّر چیست؟
نصب کردن پایتون
فصل دوم: یادگیری مقدمات برنامه‌نویسی
متغیرها
قوانین نامگذاری متغیرها
متغیرهای عددی صحیح و اعشاری
استفاده از اعداد
رشته‌های متنی
الحاق (اتصال و ترکیب) رشته‌ها
لیست‌ها
تصمیم‌گیری
مقادیر منطقی
عملگرهای مقایسه‌ای
آناناس‌ها و گورخرها
عملگرهای منطقی
ساختارهای تصمیم‌گیری
انواع ساختارهای تصمیم‌گیری
حلقه‌های تکرار
انواع حلقه‌های تکرار
حلقه‌های تکرار for
حلقه‌های تکرار While
حلقه‌های بی‌نهایت
حلقه‌های تودرتو (حلقه‌های متداخل)
مینی پروژه اول: آزمون شهرها
توابع
متدها و نحوه فراخوانی کردن آنها
تعریف کردن توابع سفارشی
انواع خطاهای برنامه‌نویسی و نحوه برطرف کردن آنها
مینی پروژه دوم: تولید کلمه عبور امن و قوی
ماژول‌ها
مینی پروژه سوم: بازی حدس رنگ
فصل سوم: برنامه‌نویسی گرافیکی
اولین برنامه گرافیکی: ساخت ربات
تنظیم جهت ترسیم در ماژول turtle
دومین برنامه گرافیکی: دایره‌های رنگی
سومین برنامه گرافیکی: شب پُر ستاره
چهارمین برنامه گرافیکی: خطوط رنگی
فصل چهارم: برنامه‌های کاربردی
اولین برنامه کاربردی: برنامه Countdown Calendar
دومین برنامه کاربردی: برنامه Ask the Expert
سومین برنامه کاربردی: برنامه Secret Messages
چهارمین برنامه کاربردی: برنامه Screen Pet

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان
نویسنده
مترجممحمود خاوریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان

ahmad rashidi
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب برنامه نویسی پایتون برای دانش آموزان همچون دیگر ترجمه‌های آقای خاوری عالی است، از پایه شروع کرده و به زبان ساده بسیاری از مطالب مربوط به برنامه نویسی از جمله حلقه‌ها و شرط ها را توضیح می‌دهد، در مورد لیست ها و انواع خطاها در پایتون توضیحات ساده و کاربردی است، و ساخت چند برنامه‌ی کاربردی به شده خوبی توضیح داده است، با توجه به قیمت کتاب فوق العاده‌ای است برای شروع برنامه نویسی پایتون و من برای تدریس به دانش آموزان از این کتاب استفاده می‌کنم البته برای شروع مناسب است از آقای خاوری و کتابراه سپاسگزارم. در پناه حضرت حق باشید.
نبی الله حیدری
۱۴۰۲/۱/۳۰
سلام بسیار ممنون از این کتاب مفید و با ارزش
نرگس جلیلی
۱۴۰۲/۱۲/۷
برای ابتدای کار بسیار عالی و روان است.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان

برای دریافت کتاب برنامه نویسی با پایتون برای دانش آموزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.