معرفی و دانلود کتاب بره‌ای در پوست گرگ

عکس جلد کتاب بره‌ای در پوست گرگ
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بره‌ای در پوست گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بره‌ای در پوست گرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بره‌ای در پوست گرگ

کتاب بره‌ای در پوست گرگ، نوشته‌ی رفیق شامی، جلد دوازدهم از مجموعه کتاب‌های تجربه‌های کوتاه است. هیلو نام بره‌ای است که می‌خواهد به دیگران ثابت کند از آن‌ها بهتر است. همین اخلاق او باعث می‌شود تا وسوسه شده و در پوست گرگی مرده برود و گوسفندان را بترساند. اما ناغافل سر از گله‌ی گرگ‌ها درمی‌آورد و گرفتار اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشده می‌شود.

درباره‌ی کتاب بره‌ای در پوست گرگ

دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های تجربه‌های کوتاه به نوشته‌ای از رفیق شامی (Rafik Schami) اختصاص دارد. کتاب بره‌ای در پوست گرگ داستان بره‌ای به نام هیلو است. هیلوی بااستعداد و متوقع همیشه دنبال راهی‌ست تا ثابت کند از بقیه بهتر است. او حتی وقت حمله‌ی گرگ‌ها هم از جای خودش تکان نمی‌خورد و باقی گله را که فرار می‌کنند مسخره می‌کند.

روز به روز حمله‌ی گرگ‌ها شدت می‌گیرد و بره‌های بیشتری دریده می‌شوند. چوپان به فکر می‌افتد تا بالاخره راهی پیدا کند و گله‌ی خودش را نجات بدهد. تفنگی می‌خرد و کمین می‌کند. همین که دسته‌ی گرگ‌ها سر می‌رسد، چوپان با تفنگش به آن‌ها حمله و سردسته‌شان را شکار می‌کند. باقی گرگ‌ها نیز از ترس فرار می‌کنند.

چوپان پوست گرگ را می‌کَند و به نشانه‌ی شجاعت، به دیوار خانه‌اش آویزان می‌کند. هیلو که وسوسه شده، پوست را به تن خود می‌کشد تا کمی گوسفندان را بترساند، اما از گله جا می‌ماند و ناگهان خود را در میان گله‌ی گرگ‌ها می‌بیند. گرگ‌ها که از توانایی هیلو در تقلید صدای گوسفندان باخبر می‌شوند، از او می‌خواهند تا در شکار به آن‌ها کمک کند. هیلو به‌ناچار آنان را همراهی می‌کند، اما نمایش بره-گرگ بالاخره محکوم به پایان است... عاقبت طمع هلیو چه خواهد شد؟!

کتاب بره‌ای در پوست گرگ برگردان بیژن شکرریز است که نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تجربه‌های کوتاه

از چاپ مجموعه کتاب‌های تجربه‌های کوتاه زیر نظر حسن ملکی بیست سال می‌گذرد. این مجموعه با هدف کمک به علاقه‌مندان و مخاطبانی به انتشار رسید که برای مطالعه‌ی کتاب، زمان چندانی نداشتند. در کتاب‌های تجربه‌های کوتاه، فرصتی برای خوانندگان ایجاد می‌شود تا با ادبیات نمایشی و داستانی جهان بیشتر آشنا شده و میل به مطالعه در آنان افزایش پیدا کند. از جمله دیگر آثار این مجموعه می‌توان به نمایشنامه‌ی «آرامش از نوعی دیگر» نوشته‌ی تام اسپارد و برگردان هوشنگ حسامی و داستان «کالسکه» به قلم نیکلای گوگول و برگردان خشایار دیهیمی اشاره کرد. تجربه‌های کوتاه به‌تازگی با همت نشر چشمه دوباره به انتشار رسیده است.

کتاب بره‌ای در پوست گرگ برای چه کسانی مناسب است؟

مجموعه کتاب‌های تجربه‌های کوتاه آثار کوتاه ادبیات نمایشی و داستانی مشهور جهان را به افرادی عرضه می‌کند که فرصت اندکی برای مطالعه در اختیار دارند. این کتاب محدوده‌ی سنی خاصی ندارد و هر فردی می‌تواند لحظات دلنشینی را با مطالعه‌ی آن سپری کند.

در بخشی از کتاب بره‌ای در پوست گرگ می‌خوانیم

گرگ وسطى که مى‌خواست جانبِ هیلو را بگیرد گفت: «تو هم عجب احمقى هستى. معلومه دیگه، هر گرگِ باتجربه‌ای مى‌دونه که گرگ‌ها وقتى زیاد گوسفند دریده باشند، بوى گوسفند به پوستشون مى‌مونه.» گرگ جوان از خشم مى‌لرزید. هیلو کمى آرام گرفت و پیش خود گفت: «بد نیست کمى از من بترسند.» و دوباره احساس قدرت کرد.

روزها سپرى شدند و بره گرگ کاملاً ترسش از گرگ‌ها ریخت. با آن‌ها بازى مى‌کرد. مثلِ آن‌ها خیلى کم مى‌خوابید و روزبه‌روز زیباتر زوزه مى‌کشید. پوست طورى به تنش چسبیده بود که انگار راستى‌راستى پوستِ خودش بود. حتى شروع کرد به لیسیدنِ پوستش و از بقیه زیباتر به نظر مى‌رسید. فقط گه‌گاه مجبور مى‌شد یواشکى کمى گِل به پروپایش بمالد. اما گرگ‌ها اصلاً متوجه این قضیه نبودند، چون چنگال‌هاى خودشان هم همیشه کثیف بود. فقط یک کار را هیلو نمى‌توانست مثلِ گرگ‌ها انجام بدهد: دویدن. او نمى‌توانست مثل گرگ‌ها بدود و براى همین هم همه‌ى خرگوش‌ها از دستش در مى‌رفتند. سه تا گرگ، دیگر مثلِ گذشته دوروبرش را نمى‌گرفتند و حتى بعد از چند روز بدترین تکه‌ى شکار را برایش مى‌گذاشتند. اما بره گرگ به هرچه سهمش مى‌شد راضى بود.

گه‌گاه میل شدیدى به علف‌ها و گیاهان تروتازه و خوش‌بو پیدا مى‌کرد و وقتى گرگ‌ها متوجه نبودند، دلى از عزا در مى‌آورد. اما گرگ جوان که آخرین رتبه را در دسته‌ى گرگ‌ها داشت، روزبه‌روز بیش‌تر به هیلو فشار مى‌آورد؛ یک‌بار وقتى هیلو ازش خواهش کرد یک تکه از خرگوشى را که شکار شده بود به او بدهد، جواب داد: «خودت برو شکار کن.» هیلو مى‌خواست بهانه‌ای بیاورد، گفت: «بله. ولى‌.» و هم‌زمان نگاهى التماس‌آمیز به گرگِ پیر کرد. اما دید که او هم این‌بار نگاهى غریب به او مى‌اندازد. گرگ پیر گفت: «ولى نداره. درجه‌ها و مقام‌ها باید از نو داده بشند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بره‌ای در پوست گرگ
نویسنده
مترجمبیژن شکرریز
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات18
زبانفارسی
شابک978-600-229-592-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بره‌ای در پوست گرگ

عبدالکامل عبادی
۱۴۰۲/۹/۲۶
سلام! داستانک خوبی بود ویادآور ضرب المثلهایی چون: «چاه نکن بهر کسی، اول خودت آخر کسی» وهمچنین «پا را از گلیم درازتر کردن». باتشکر از مجموعه کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بره‌ای در پوست گرگ

برای دریافت کتاب بره‌ای در پوست گرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.