معرفی و دانلود کتاب برهوت هرماس

عکس جلد کتاب برهوت هرماس
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برهوت هرماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برهوت هرماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برهوت هرماس

کتاب برهوت هرماس، نوشته‌ی سید مهدی مرسلی، داستان چهار سرزمین خیالی است که در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند تا اینکه روزی هرماس شرور، افسر سابق یکی از این سرزمین‌ها، به پادشاه خود خیانت می‌کند و حکومتی شیطانی را بنا می‌نهد. او می‌کوشد با حمله به سرزمین‌های دیگر حکومت خود را وسعت ببخشد... و اینچنین نبرد خیر و شر آغاز می‌شود.

درباره‌ی کتاب برهوت هرماس

در روزگاران کهن، ساحره‌ها چهار تخم فیروزه‌ای‌رنگ اژدها را می‌سازند که قدرتی جادویی دارند و سپس آن‌ها را در چهار سرزمین آوالون، پرشیا، اینفرنو و تارتاروس دفن می‌کنند. هر کسی که این تخم‌های چهارگانه را به دست آورد قدرت زیادی خواهد داشت و می‌تواند امپراتوری خود را برپا کند. قصه از جایی آغاز می‌شود که روهان، پادشاه سرزمین پرشیا به قصر متحد خود در سرزمین آوالون می‌رود. او در میانه‌ی راه، با کتابی برخورد کرده و آن را با خود به قصر آوالون می‌برد؛ غافل از اینکه این کتاب اهریمنی است و وقتی یکی از مفسران قصر درمورد آن صحبت می‌کند، همگی به قدرت مخرب کتاب پی می‌برند. هرماس شرور، یکی از فرماندهان آوالون، از کتاب سوء‌استفاده می‌کند و با احضار یک اژدها درصدد برپایی حکومت اهریمنی خود برمی‌آید. او می‌خواهد امپراتوری‌های پرشیا و آوالون را نابود سازد و تمام سرزمین‌ها را تحت سلطه‌ی خود درآورد.

کتاب برهوت هرماس، به قلم سید مهدی مرسلی، ماجرایی فانتزی و خیالی دارد. داستان او به‌شدت تحت تأثیر داستان‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت‌هاست و ارجاعات فراوانی به این قصه‌ها دارد. همان‌طور که در آن کتاب حلقه نقشی محوری داشت، در رمان برهوت هرماس، تخم اژدها قدرتی شگفت‌انگیز و جادویی دارد و در اختیار گرفتن آن می‌تواند باعث فرمانروایی بر کل سرزمین‌ها شود. شخصیت شرور داستان، یعنی هرماس، مانند سائورون می‌خواهد فرمانروای مطلق عالم باشد. کتاب گوشه‌چشمی هم به اساطیر و افسانه‌های ایرانی و غیرایرانی دارد و سعی می‌کند تا جای ممکن از عناصر خیالی گوناگون مانند اژدها و ساحره‌ها بهره ببرد.

در ادبیات ایران، داستان‌های فانتزی به شیوه‌ی مدرن، عمری کوتاه دارند و محصول چند سال اخیر هستند؛ گرچه ادبیات اساطیری ایران قدمتی بسیار طولانی دارد و در دنیا جزء اولین‌ها محسوب می‌شود. حدود صد سال پیش بود که رمان مدرن به ایران وارد شد، اما ژانر فانتزی و تخیلی به نسبت دیگر ژانرها دیرتر ظهور کرد. در چند سال اخیر، با ترجمه‌ی آثار بزرگ و مطرح دنیا، نویسندگان به این ژانر علاقه‌ی بیشتری نشان دادند و سعی کردند داستان‌های مشابهی خلق کنند. استفاده از اساطیر و فرهنگ باستانی ایران، نقش پررنگی در داستان‌های فانتزی ایرانی ایفا می‌کند و به آن‌ها عمق و غنای بیشتری داده است. کتاب برهوت هرماس، آن‌چنان‌ که سید مهدی مرسلی در مقدمه ذکر کرده، تلاشی است در جهت غنی‌سازی این ژانر و سعی کرده با کمک عناصر آشنای این گونه، داستانی مشابه نمونه‌های مطرح غربی خلق کند.

کتاب برهوت هرماس، اولین داستان نویسنده‌ی آن محسوب می‌شود. این اثر را انتشارات آپریس به چاپ رسانده است.

کتاب برهوت هرماس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران رمان‌های فارسی و علاقه‌مندان داستان‌های فانتزی و تخیلی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب برهوت هرماس می‌خوانیم

هرماس با تعجب‌، نظاره‌گر این شیء نایاب بود. پرنده نگونبخت که گمان می‌کرد کار اژدها تمام است، به او نزدیک می‌شد، اما اژدها ناگهان آتش خود را به سمت پرنده برافروخت و حتی خاکستری هم از پرنده باقی نماند. با دیدن این صحنه‌، دیوها که ترس در وجودشان رخنه کرده بود، بار دیگر مجال شادی و پایکوبی یافتند. لبخند پلیدانه به چهره هرماس بازگشت.

شادی اهریمن، پدیدار بود، ولی پایدار نبود، شگفتی دیگر به وقوع پیوست. در کمال تعجب از آتشی که هنوز در حال سوختن بود و زبانه می‌کشید، پرنده دوباره زاده شد و بال‌های خود را شکوهمندانه باز کرد و فریاد گوشخراش خود را بار دیگر بر فضای جنگ حکمفرما کرد. با دیدن این صحنه، دبورا متوجه شد که تخمی که از جنگل دزدیده بود و قصد داشت بعد از پیروزی در جنگ برای رهایی از زیبایی جذب‌کننده آن، آن را به‌عنوان یک وعده غذایی میل کند، تخم پرنده افسانه‌ای فونیکس (ققنوس) است. پرنده‌ای که طبق داستان‌ها، به زاده شدن از آتش مشهور است.

ققنوس بعد از دریدن اژدها و کشتن آن، به سمت دیوها حمله کرد و با مشاهده این صحنه، پرالونی‌ها هم بار دیگر حمله‌ور شدند و دیو‌های وحشت‌زده را تارومار کردند. بعد از کشتن تمامی دیوها، ققنوسِ خشمگین که یک‌تنه تمام دیوها را از میان برده بود، به سمت جنگل دوباره پرواز کرد و جاشوا هم که دیگر توانی برای مبارزه نداشت، به اسارت پرالون درآمد. با کشته شدن تمام دیوها، فرمانده‌ها و سربازان به سمت کاخ اینفرنو حرکت کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش فصل
فصل اول: محابای ظلمت
بخش اول: زوال دیار
بخش دوم: ارتیاب عزیمت
بخش سوم: ظهور شهامت
فصل دوم: اعاده اقلیم
بخش اول: در معبر ویندسور
بخش دوم: مهلکه اهریمن سیاه
بخش سوم: سرمای مورگوت
فصل سوم: تجمع اضداد
بخش اول: صدای جنگل را بشنو!
بخش دوم: اختتام التهاب
گفتار پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برهوت هرماس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-622-7430-40-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برهوت هرماس

davood r21
۱۴۰۲/۱/۲۹
کتاب بیشتر شبیه گزارش جنگ هست و خبری از جزئیات و احوالات بازیگران داستان نیست. کششی نداره و هیچگونه حسی رو در خواننده ایجاد نمیکنه. قیمت کتاب هم در مقایسه با محتوای کتاب زیاد بود. در کل من راضی نبودم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برهوت هرماس

برای دریافت کتاب برهوت هرماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.