معرفی و دانلود کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده

عکس جلد کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده
قیمت:
۸۴۵۰۰ 59150 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده

کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده نخستین مجلد از مجموعه رمان‌های فانتزیِ دنباله‌داری‌ست که به قلم احمدرضا صالحی، نویسنده‌ی خوش‌فکر ایرانی، به رشته‌ی تحریر درآمده است. این اثر آغازِ ماجراهای حیرت‌انگیز «آریا»ست؛ پسری کم‌سن‌وسال که طی اتفاقاتی مرموز، به هویت جادویی خویش پی می‌برد و این‌چنین، درگیر سلسله‌ای از وقایع خطیر و شگفت‌انگیز می‌شود. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

درباره کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده

ادبیات داستانی ایران، علی‌رغم غنای فکری، مضمونی و زبانی‌اش، هرگز روی خوشی به ژانرها نشان نداده است. در تاریخ این ادبیات، به ندرت اثر ارزشمندی را می‌یابیم که مطابق تعاریف پذیرفته‌شده، متعلق به یکی از ژانرهای به اصطلاح سرگرم‌کننده‌ی ادبی، از جمله ژانرهای جنایی، علمی - تخیلی، معمایی، ترسناک، گوتیک و... باشد. در همین راستا، باید اذعان داشت که ژانر فانتزی، در مقایسه با سایر ژانرهای یادشده، به طور خاص‌تری نادیده گرفته شده است! امری که با در نظر گرفتن مایه‌های خیالیِ نیرومند در سنتِ داستان‌گوییِ شفاهی ایران، نه فقط عجیب، بلکه تأسف‌بار می‌نماید.

بحث از دلایل ژانرگریزیِ داستان‌نویسان و خوانندگان ایرانی، مستلزم مجالی فراخ‌تر از این است. به هر رو، ما سطور پیش را تنها به این بهانه نوشتیم که یکی از معدود کتاب‌های ارزشمندِ ژانر فانتزی در زبان فارسی را خدمتتان معرفی کنیم: اثری از احمدرضا صالحی با عنوان میدگارد 1: دره طلسم شده.

داستانِ کتاب میدگارد (Midgard)، حول محور پسری به نام آریا می‌گردد. سلسله ماجراهای هیجان‌انگیز و شگفتی‌آوری که این پسر جوان در مقام قهرمان داستان پشت سر می‌گذارد، از زمانی آغاز می‌شود که او، طی رویدادی مرموز، به پری‌زادگیِ خود پی می‌برد! ماجرا از این قرار است که آریا، بر خلاف آنچه ظاهرش نشان می‌دهد، نه کاملاً انسان، بلکه پری - انسانی جادویی‌ست. واقعیتی که متأسفانه یا خوشبختانه، برای او ماجراهای خیالیِ فراوانی رقم خواهد زد. آخر، در عالم جن و پری، نادیده گرفتن «خون و اصالت»، امری ناممکن می‌نماید...

چنان‌که گفتیم، کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده، از معدود نمونه‌های ژانر فانتزی در ادبیات داستانی ماست. بنابراین، طبیعتاً اثری بی‌نقص و از هر جهت کامل، نیست. با این حال، گزافه نخواهد بود اگر بگوییم که میدگارد 1، از جنبه‌های بسیاری، چیزی کم از رمان‌های فانتزی مطرح در ادبیات جهان ندارد. در این میان، آنچه مهم و ضروری است، تصدیق جسارت احمدرضا صالحی در اقدام به خلق اثری این‌چنینی در زبان فارسی است. زیرا، همان‌گونه که شرح دادیم، آثاری با حال و هوای رمان میدگارد در ادبیات داستانی ما انگشت‌شمار و معدودند.

درباره مجموعه کتاب‌های میدگارد

«میدگارد» عنوان کلی رمان‌های فانتزیِ دنباله‌داری است که احمدرضا صالحی سیف آبادی به رشته‌ی تحریر درآورده است. خطوط کلی این مجموعه، شباهت‌هایی به پیرنگ مجموعه کتاب‌های هری پاتر دارد. اگرچه احمدرضا صالحی، همواره منکر اثرپذیری مستقیم خود از کار جی. کی. رولینگ شده است.

کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های فانتزی و علمی - تخیلی، مخاطبین اصلی رمان‌های چندجلدیِ میدگارد (Midgard) از احمدرضا صالحی‌اند.

با احمدرضا صالحی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی خلاق و نوگرای ایرانی به سال 1366، در شهر کرمان، دیده به جهان گشوده است. عمده‌ی شهرت صالحی به عنوان نویسنده، مرهون نگارش مجموعه‌ای از رمان‌های دنباله‌دار، با عنوانِ کلیِ «میدگارد» است.

در بخشی از کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده می‌شنویم

هر دو از ابتدای همان خیابان طولانی به طرف میدان وسط شهر حرکت کردند. چند دقیقه‌ی بعد، آن‌ها قطمیر را کمی جلوتر از محل کارش یافتند. او تازه کار روزانه‌اش را تمام کرده بود و تصمیم داشت به سارگن برود که آریا و تینا زحمت را برای او کم کردند. تینا با دیدن او فوراً به طرفش دوید و خودش را در آغوش او رها کرد و با ناز دخترانه‌ای گفت:

- دلم واسه‌تون تنگ شده بود.
قطمیر خنده‌ی شادی کرد و پاسخ داد:
- منم دلم واسه شماها تنگ شده بود، عزیزم.
آریا هم در حالی که کتاب‌ها را نگه داشته بود، جلو رفت و با لبخند سلام کرد.
قطمیر جواب سلام او را با شادمانی داد و رو به تینا گفت:
- معلومه حسابی خوش گذشته‌ها...
تینا در حالی که خودش را از قطمیر جدا می‌کرد گفت: خیلی...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
50 دقیقه
فصل اول: آریا پری
47 دقیقه
فصل دوم: خانواده زناهره
76 دقیقه
فصل سوم: کیک خداحافظی
38 دقیقه
فصل چهارم: سوسا
59 دقیقه
فصل پنجم: میدگارد
63 دقیقه
فصل ششم: سارگِن، دروازه جهنم
72 دقیقه
فصل هفتم: آرتوس، مدیر واقعی سارگِن
23 دقیقه
فصل هشتم: به سوی مرگ
21 دقیقه
فصل نهم: خداحافظی
8 دقیقه
فصل دهم: دست انسان
63 دقیقه
فصل یازدهم: دره‌‌ی طلسم‌شده
58 دقیقه
فصل دوازدهم: کمک
26 دقیقه
فصل سیزدهم: گنه‌کار
69 دقیقه
فصل چهاردهم: بهترین هدیه‌ی سال نو
47 دقیقه
فصل پانزدهم: ناامیدی
75 دقیقه
فصل شانزدهم: قاصد هفت وادی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده
نویسنده
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه مطهر
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۸۴۵۰۰ 59150 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده

Sema Rahi
۱۴۰۲/۵/۲۵
سلام، قبل گوش دادن کتاب از روی کنجکاوی که دوستان کتاب رو تقلید از هری پاتر و ارباب حلقه‌ها و... دانستن، شروع به گوش کردن کتاب کردم و الان تمام کردم، این موضوع صحت نداره، بلکه همه داستان‌ها در بستری از داشته‌های منطقی معمول، تخیل و حوادث و... صورت میگیره و میشه گفت، داستان سیر خودش رو با ایجاد فضا، اشخاص و... طی میکند. با اینکه احساس کردم شیب تحول و شخصیت سازی تا جاهایی سریع بود، ولی گفتم عجله نکنم و ارزش این رو داره که فرصت جا افتادن داستان رو به خودم و نویسنده بدم، میتوانست که موسیقی قوی تر و تعداد افراد گوینده بیشتری استفاده بشه و در کتاب‌های صوتی این موضوع کم اهمیت نیست، هر چند گوینده تلاش خودش رو کرده و ممنون از ایشون. بنده کتاب‌های سیلماریلیون، ارباب حلقه‌ها و اینها رو هم دارم و در مقام مقایسه فعلا قضاوت زود هست ولی پاسخ خودم رو که تقلید نیست گرفتم و کیفیت و توان واقعی نویسنده رو در جلد‌های بعد که تازه دوم و سوم و تا پایان داستان برام مشخص میشه. امیدوارم ماه آوا در کارهای بعدی از گویندگان بیشتری در کنار این گوینده استفاده کنه، چون اشخاص و بستر داستان بشکلی هست که افراد زیادند، از ابعاد مختلف گونه و نوع جاندار و حفظ هیجان و تنوع داستان میطلبه که گویندگان بیشتر باشند.
sanam kia
۱۴۰۲/۶/۹
این که داستان برگرفته از افسانه‌های بومی بود رو خیلی دوست داشتم و برام جذاب بود که باور‌های مختلف و افسانه‌های بومی توی این داستان با یسری جزییات بیان شدن. اما یجاهایی حس کردم که خط داستان ول میشه و نمی‌فهمیدم دقیقا که چیشد الان؟! یعنی یجاهایی توضیح کافی یا واضح نبود. علاوه بر اون سیر داستانی به که شکلیه من حس کردم خیلی از داستان هری پاتر الهام گرفته شده که خب این هم میتونه خیلی جذاب باشه و یجاهاییم این حس و میده که؛ حیف نیست یه همچین افسانه و داستانی بخواد مثل هری پاتر باشه؟ یعنی واقعا یجاهایی این شباهت‌ها آنقدر زیاد میشه که آدم حس میکنم داره ژانر دیگه‌ای از کتاب هری پاتر رو میخونه و انگار داستان اون پسر کپی شده یجاهاییش. خب من انتظار داشتم وقتی یه همچین افسانه بومی و جذاب و جدیدی هست، سیر داستانیش هم کاملا خاص و جدید و متفاوت باشه. و خب راستش چون من نسخه صوتی گوش دادم. صدای یسری از شخصیت‌ها بنظرم خوب درنیمده بود و خوب تفکیک نشده بود. و جاهایی که شخصیت‌ها گریه میکردم رو هم خیلی دوست نداشتم و معذب بودم یجورایی موقع گوش دادنش. ولی در کل انقدر داستانش جذاب بود برام که ایرادهاش کوچیکش که خب طبیعی هم هست به چشم نمیاد و واقعا پیشنهاد میکنم بخونین یا بشنوینش، مخصوصا اگر طرفدار این ژانر‌های فانتزی هستین. من خیلی وقت بود منتظر یه کتاب فانتزی جذاب و جدید تو این سبک بودم و خیلی خوشحالم که این کتاب نوشته شده.
علی فتاحی
۱۴۰۲/۱/۲۰
قبل از هر چیزی درود و تبریک میگم به اقای احمدرضا صالحی سیف ابادی بابت خلق این اثر اعجاب انگیز که در سبک خود (فانتزی و تخیلی) کم نظیره و با طنین و اوای دلنشین خانم پروین دشتی، همچنین تنظیم و موسیقی متن مناسب از ماه آوا، به یکی از فوق العاده‌ترین مجموعه‌ها و رمان‌های صوتی تبدیل شده است.
بخاطر ندارم
کتابی در سبک و سیاق امروزی و نوین با توصیف و تمثیل اساطیری، باستانی، افسانه‌ای دیده باشم که در عین حال هم یادآور ارق میهن پرستانه تقریبا فراموش شده باشد و هم فرهنگ و خاطرات اجداد پیشینمان را از اعماق قلب بیرون کشد. ژرفای ذهن نویسنده، با پیکره‌ای زنده و پویا منعکس کننده هنر، تاریخ، ادبیات پربار ایرانی همراه است.
بنظرم تنها یکسری نکات انگشت شماریست که میتوان از ان خرده گرفت.
ظرافت نویسنده در توصیف و شخصیت پردازی و بخصوص انتخاب اسامی برای شخصیت‌های داستان کمی ضعیف یا بهتر بگم نامتعارف بود.
موضوع بعدی افراط در اطلاق صفات مثبت در شخصیت اصلی داستان، اریاست. محور داستان حایل بر اتفاقات در حال وقوع برای کاراکتر اصلی می‌چرخد. اما با کمال بخشیدن بسیار به اریا متاسفانه او از خیلی نقص‌ها دور می‌شود و قدرت تخیل یا تجسم خواننده یا شنونده رو کاهش می‌دهد.
نوع ماجراجویی‌ها و وقایع داستان شباهت بسیاری با هری پاتر دارد. کاش کمی خلاقیت بیشتری بکار می‌بردند.
موسیقی مجموعه فیلم‌های هری پاتر در بعضی قسمت‌ها پلی و پخش شد که از بنده دلنشین هم بود اما خب باز این نقصی به کتاب و نویسنده وارد نمیکنه
اگر هم انتقادی باشد به گروه تنظیم ماه اواست. با اینحال خانم دشتی با ندای طنین انداز خود به تمام نقدهای وارده مهر بطلان زدند
قربانعلی خدایاری
۱۴۰۲/۱/۷
گویندگی عالی کتاب صوتی باعث شد تا بتوانم داستان تقریبا کپی شده از هری پاتر را تا به انتها دنبال کنم. داستان با مرگ والدین آریا و بزرگ شدن او تا نوجوانی در بی خبری از گذشته و اهمیت وجودی خودش آغاز می‌شود او توانایی‌هایی دارد که دیگر بچه‌ها ندارند و او را آزار می‌دهند. به صورت اتفاقی متوجه می‌شود که انسان معمولی نیست و یک روز اتفاقی سر راه پدربزرگ پری و دختر عموی پری خود قرار می‌گیرد. او دورگه با پدر پری و مار انسان است و در سرنوشتش نجات جهان از دست خفقان (لرد ولدمورت) و مبارزه با خائنین (جوفا و... ) کپی برداری از هری پاتر واضح است. رفتن به مدرسه جادوگری با دخترعمویش و روابطش با اساتید مدرسه و سرکشی هایش از قوانین و شخصیت خودمقصرپندار آریا یادآور هاگوارتز و اتفاقات آن است. نامگذاری‌های شخصیت‌ها دارای روند پایدار نیست و التقاطی از اسامی افسانه‌ای ایرانی و انگلیسی است. نویسنده سعی دارد با ترکیب ناموزون افسانه‌های ایرانی با داستان هری پاتر نامی برای خود دست و پا کند. روند حوادث یکدست نیست مثلا پدربزرگش در ابتدا وقتی با علامت روی سینه آریا مواجه می‌شود رفتاری غیرعادی بروز می‌دهد و او را از خود می‌راند ولی بعدا به سادگی او را می‌پذیرد و کتابی به او می‌دهد تا با گذشته‌اش آشنا شود به جای آنکه خودش به آریا توضیح دهد. روابط آریا با استاد سوده و رفتار سوده پس از گم شدن (مرگ آریا) و اینکه بی خبر از بقیه به دره طلسم شده می‌رود و هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارد تا شاید برای کمک بیایند هیچ منطقی ندارد. اتفاقات دره طلسم شده روند هیجانی زیادی دارد مثلا حمله به سوده توسط گرگ‌ها، ورود مار طلایی غول آسا به مغاک و مار سیاه که از ناکجا به کمک آریا می‌آید همه و همه آب بستن به داستان است.
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۷
نقد کتاب فراتر از یک رمان یک رمان معروف و به شدت گیرا این رمان گیرا و پر کشش میتواند همه جوره انتظارات شما را از یک رمان جذاب و عالی بر آورده کندرمان ابتدا با فضایی وهم آلودی برجسته سازی میشود و همینطور که پیش میرود اتفاقات و به همراه آن شخصیت‌های متفاوتی را دوره هم می‌اورد. در اواسط رمان نویسنده و مشغول دورخیز میشود تا در فواصل پایانی شمارا به طور کل مات مبهوت خودش کند. اواخر کتاب آنچنان رمان جذاب میشود که کنار گذاشتن آن کار آسانی برایتان تلقی نمیشود. یکی از نقاط قوت این داستان زیبا، خط سیر داستانی بسیار جذابش است و همین طور شخصیت‌های شرور و قهرمان که به خوبی در کنار هم تعاملاتی بر قرار میکنند. توصیه میکنم حتما فیلمش رو هم نگاه کنید نقاط قوت نگارش عالی داستان فضا سازی عالی و وهم انگیز شخصیت پردازی معرکه نقاط ضعف شاید میتواند گفت که بعضا دچار تناقض میشدیم اما به ندرت پیش می‌امد
علی غلامی
۱۴۰۲/۲/۴
درودومهردارم خدمت دوستان. به نظربنده این کتاب بسیار کتاب ضعیفی از بسیاری جهات است. نویسنده در۲ سطر اول بسیار ضعیف عمل کرده و داستان را با جزبه آغاز نمیکند. هر چند در سطور بعدی این امر را جبران میکند. بنده که حداقل۱۰۰رمان را مطالعه کردم و زیر و بم داستان را اندکی به آن وقوف دارم این ارض را خدمت شما دارم. در اول داستان ماری در زمستان در روی برفهامیلولد هر چند این یک امر واقع است که مار وجود دارد اما واقعیت امر نیست امر واقع و واقعیت امر پهلو پدیده همند اما یکسان نیستند. واقعیت امر این است که هیچ ماری در زمستان به خاطر خون سرد بودن از لانه خود بیرون نمی آید تصویرسازی در حد صفر است. مکالمات کودکانه به نظر کمی بزرگسالانه می آید. کتاب بسیارحوصله براست. عناصر داستان اصلا رعایت نشده. گره هائی که باید در داستان ایجاد شوند حضوری کم رنگ دارند تخیل ژرفا ندارد.. و اما صداگذاری. باتوجه به محدودیتهای مالی از نظر تعداد افراد گوینده در کتابهای صوتی افرادی که گوینده هستند نمیتوانند درست به جای چند نفر صحبت کنند ( (هرچندشخصیت های اصلی داستان بسیارکمند) ) موقعی که گوینده صدای خود را عوض میکند که جای شخصیت دیگر داستان صحبت کند انگار دوباره همان شخص قبلی است که ناشیانه صدای خود را زیریابم کرده. این کتاب ارزش وقت گذاری ندارد
❤M❤
۱۴۰۲/۱/۲۶
این رمان که اکثریت اتفاقها و موجوداتش کپی برداری ضعیف از داستانهای هری پاتر و چند تا داستان خارجی دیگه بود مخصوص رده نونهالان هستش و از لحاظ حرفه‌ای در سطح خیلی پایینی هستش به چند تا از اشکالات داستان اشاره می‌کنم اولین اشکال به سایه آریا مربوط می‌شه آریا بعد از چندین بار ملاقات با تینا و بعد چند و روز زندگی با اونها چطور سایشو تینا متوجه نشده بود تا زمانیکه قطمیر به اون اشاره کرد چطور ممکنه تو یه خونه با یکی زندگی کنی متوجه سایه اون فرد نشی مورد دیگه اسب آریا بود که چهار تا پا و دو تا بال بزرگ داشت این که دقیقا اسب هری پاتر در فیلمش میشه مورد بعدی هم مربوط به سقوط به اون دره و کشتن کراسوس میشه که از نظر من شبیه داستان جادوگر شهر از بود که با شکستن شیشه عمرش نابود میشه من چیز خاصی تو این داستان ندیدم میشه گفت اکثر اتفاقها و دیالوگهاش کپی برداری ضعیف از داستانهای خارجی بود تا خلاقیت خود نویسنده
.
۱۴۰۲/۲/۲۸
من از خوندن این کتاب بسیار لذت بردم. و این لذت بردنم به چند دلیل بود:
1. کتاب صوتی بود. من کتاب‌های صوتی رو بسیار دوست دارم و به نظرم کتاب‌های الکترونیک بهتر است صوتی باشند. زیرا به طور کلی شنیدن راحت تر از خواندن است و کار آدم را راحت میکنند.
2. کتاب چند جلدی است.
3. داستان هیجانی و ماجرایی
داشت و من به کسانی که این نوع داستان دوست دارند پیشنهاد میکنم حتما بخونن.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم نویسنده ایرانی این کتاب خوب است و من افتخار میکنم که نویسنده‌های ایرانی همچین کتاب خوبی میتوانند بنویسند.
در آخر از نویسنده محترم بسیار تشکر میکنم چرا که نویسندگی کار بسیار سختی است و ایشان به بهترین نحو این کتاب را نوشته‌اند.
از انتشارات اندیشه مطهر که بهترین انتشارات است و بهترین کتاب‌ها را منتشر میکند بسیار ممنونم.
A.asgari
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتاب میدگار کتابی تخیلی از یک پریزاد بود که پدر پری و مادر انسان بود شب سال نو خدمتکار پرورشگاه پسر رو پیدا میکنه که یه سوختگی رویه سینه ش داشته و اسمش آریا بوده
پسر شباهتی به بقیه نداشته و همیشه متفاوت بوده و خودش هم میدونسته و حضور افرادی و تویه جنگل میدیده ولی بقیه نمیدیدن و اونو دیوانه خطاب و
میکردن
و داستان ادمه داره تا پسر میره به شهر پریان و...
داستان تخیلی ولی جالب بود صدایه صدا پیشه خوب بود هر شخصیت و یه جوری ادا میکرد
کتاب یه جاهایی خیلی قوووی نوشته شده بود ولی یه جاهای خیلی ضعیف بود مثلا اینکه اریا باید حتما دختر عمو خودشو میدید و قطمیر انتخابش میکرد وبعد میفهمید نوه خودشه
ولی جاهای که تویه مدرسه درس میدادن اتفاقات و درباره‌ی انسان جن و پری صحبت میکرد
اینکه گرگ‌ها دشمنان پری و جن‌ها بودن
برام جالب بود
ممنونم از کتابراه عزیز
وحید شریفی
۱۴۰۲/۳/۲
ورود به دنیای داستان از هری پاتر الهام گرفته شده، کلیات داستان هم همین طور حداقل تا اواخر کتاب اول اما جزییات داستان متفاوت و جذاب است در کل کتاب جذابی هست و کشش دارد و هم بستگی متن و مفاهیم قابل درک ان در همه جای کتاب حس میشودورژن ایرانی و ضعیف تر هری پاتر است که خب قطعا حدس زدن یک سری نسبت‌های در فامیلی همان ابتدای کتاب کار اسانی است اما جذاب است و به نسبت داستان‌های دیگر ارزش گوش کردن دارداما شخصیت‌ها اونقدر دقیق و با جزییات توضیح داده نشده که مثلا من دقیقا تو ذهنم بتونم تصور کنم تینا چه شکلیه قدش و هیکلش و لباساش چجوریهو از همه بدتر موسیقی هری پاتر در کتاب صوتی میدگارد: |
از اواخر کتاب اول سیر داستان عوض میشود و کاملا از هری پاتر جدا میشود و داستان چیز دیگری است
داستان خوبی هست توصیه میشود
میلاد غلام زاده بایگی
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب خوب و روان.
مناسب برای افرادی که به کتاب‌های تخیلی علاقه دارن.
داستان دارای بعضی از کلیشه‌های فانتزی است که ممکن است برخی از خوانندگان را از خود خسته و خارج کند
دنیای خیالی و فانتزی ساخته شده توسط نویسنده بسیار جذاب و جالب است. مخلوطی از اساطیر، افسانه‌های قدیمی و مفاهیم مدرن است که به را
خواننده این اجازه می‌دهد تا در داستان فرو رفته و لذت ببرد.
شخصیت‌های اصلی داستان، ریشارد و کالدین، شخصیت‌هایی است که خوانندگان به سادگی در میان آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و این امر باعث می‌شود که بتوانند به دنبال ماجراهای آن‌ها بروند.
میدگارد 1 به خوبی تلاش کرده است تا بین مفاهیم مختلف ایجاد شده در داستان، ارتباطاتی را بیان کند که به شناخت بهتر دنیایی که خلق شده کمک می‌کند
نیما امیدفر
۱۴۰۲/۴/۲۵
میدگارد از افسانه‌های نورس، اروپای شمالی گرفته شده که این کتاب هیچ ارتباطی با تاریخ اساطیری، ناحیه، دنیا‌ی آن و فرهنگ آن ندارد، در افسانه‌های نورس خدای خدایان اودین آلفادر است و نویسنده گویی که اثر رئال باشد چندین بار پشت سر هم از مخلوقات خداوند از زبان پری صحبت میکند، گویی که واقعا آفریده خداوند و هستند، در صورتی که در ادبیات تخیلی بهتر است این چنین جمله بندی‌هایی استفاده نشود. مسئله دیگر این هست که نویسنده میتواند به جای اینکه بنویسد: با رعایت فاصله روی تخت کنار هم نشستند بگوید روی دو صندلی کنار هم نشستند که نیاز نباشد از عبارت رعایت فاصله استفاده کند. کتاب در حد اثر بین المللی نیست ویژگی‌های ادبی ادبیات فیکشن و تخیلی و اساطیری رو ندارد.
کاوه ربیعی
۱۴۰۳/۱/۲۸
ممنونم از نویسنده، گوینده و ناشر کتاب که برای نگارش و انتشارش زحمت کشیدن در کل بن مایه و ایده کلی کتاب جالبه و شخصا از این جور داستانا خوشم میاد که ترکیب اساطیری و ماورایی و این جور چیزاست و این ایده جالب بود که داستان پری ها بین المللی هستش و از کشورای مختلفی وارد داستان میشن ولی همه یک زبان واحد دارن دلیل اینکه چرا جادوگران خبیث همیشه پیرزن هایی یک شکل هستن خیلی جالب بوده اما درکل بعضی جاها فضا سازی های داستان جای کار داره و گاهی نمیتونستم فضای کار رو متصور بشم مثلا دره طلسم شده متوجه نشدم دقیقا چه شکلی میتونه باشه و اگر برش ها و پرش های داستان کمی به هم مرتبط تر باشن به نظرم جذابیت داستان رو چند برابر میکنه
عاطفه خدیر
۱۴۰۱/۶/۲۹
کتاب بسیار خوب و جذاب و همچنین شیرین است. افتخار میکنم از اینکه نویسنده این کتاب یک ایرانی است و خیلی هم خوش ذوق هستندو همچنین قدرت تخیل قوی‌ای دارن. ممنون از خانم پروین دشتی با صدای زیبا و دلنشینشون. قصه گوی ماهری هستند. بسیار عالی جای شخصیت‌های داستان صحبت میکردند. من فکرمیکنم ساختن سریال از این کتاب جذاب بسیار عالی میشود. در کل کتاب هیجان انگیزی هست و مشتاق هستم تا فصل‌های بعدی این کتاب را هم با همون قصه گویی و صدای زیبای خانم پروین دشتی بشنوم. البته به همه پیشنهاد میکنم که نسخه صوتی این کتاب را حتما گوش بدهند. ممنون از ماه آوا.
شاد و پیروز باشید🙂🌷
علیمحمد فخریاسری
۱۴۰۱/۵/۱۸
#کتاب #میدگارد
اثر آقای احمدرضا صالحی
با صدای خانم پروین دشتی
داستان فاتنزی ایرانی از پری زادی است که در دنیای انسانها به دنیا می‌آید. او بعد از مدتی میفهمد که پریزاد است و وارد دنیای جن و پری‌ها میشود و اتفاقات جالبی برای او می‌افتد. در ابتدا فکر میکردم داستان کپی ماجراهای هری پاتر است ولی کتاب
به طرز زیبایی بدون کپی برداری و شاید با الهام گرفتن از آن داستان نوشته شده. المان‌های ایرانی زیادی دارد و نام‌های فارسی زیادی دارد. و به نظرم من پتانسیل خوبی برای جهانی شدن و فیلم شدن دارد. البته این انتقاد هست که جای ایده‌های اسلامی در ان خالی است. ولی در مقایسه با آثار مشابه فاتتزی جزییات بیشتری دارد. بخصوص مواجهه شخصیت‌ها و جنگ‌ها را با جزییات بیشتری روایت میکند. و بسیار خواندنی است. خوندش توصیه میشود.
#هر_هفته_یک_کتاب
مشاهده همه نظرات 239

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده

برای دریافت کتاب صوتی میدگارد 1: دره طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.