معرفی و دانلود کتاب بزن به جاده!

عکس جلد کتاب بزن به جاده!
قیمت:
34400 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزن به جاده! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزن به جاده! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزن به جاده!

یک چمدان، کتاب خاطرات و یک مادربزرگ مهربان همان چیزهایی هستند که برای سفری مهیج در کتاب بزن به جاده! به آن‌ها نیاز دارید. نیک استون قرار است در این کتاب، تصویری از تبعیض نژادی را در جنوب آمریکا به شما نشان بدهد. جایی که قهرمان داستان و «ماماجی» کمربندهایشان را می‌بندند و همراه شما، راهی جاده‌های پرپیچ‌و‌خم می‌شوند تا دنیای قشنگ‌تری را تجربه کنند. مخاطبان نوجوان حتماً دلبسته‌ی قهرمان یازده‌ساله‌ی این رمان خواهند شد. اثر پیش‌رو در سال 2020 به‌عنوان نامزدجایزه‌ی گودریدز معرفی شد.

درباره‌ی کتاب بزن به جاده!

رویارویی دو نسل و تصویری حقیقی از صحنه‌های تاریک تاریخ! «ویلیام» یا به قول ماماجی، «اسکوب» قهرمان یازده‌ساله‌ی داستان است که با پدر و مادربزرگش زندگی می‌کند. از آن‌جایی که ماماجی، یا همان مادربزرگ اسکوب، کارهای عجیب و غریب زیادی کرده، این‌بار هم یک تصمیم غیرمنتظره می‌گیرد. این مادربزرگ پرهیاهو به نوه‌اش پیشنهاد می‌دهد تا باهم راهی سفری پرهیجان بشوند. از طرف دیگر، اسکوب به‌تازگی مدرسه‌اش را تمام کرده و در روزهای تعطیلی کار دیگری برای انجام دادن ندارد. او که می‌بیند مسافرت رفتن و وقت گذراندن با مادربزرگ از بی‌کار بودن و سر رفتن حوصله‌اش بهتر است، با تصمیم ماماجی موافقت می‌کند.

نیک استون (Nic Stone) در خلال مکالمات این نوه و مادربزرگ در کتاب بزن به جاده! (Clean getaway)، از تبعیض نژادی و ستم‌هایی برایتان می‌گوید که علیه سیاه‌پوستان صورت می‌گرفته. وقایعی که شاید برای اسکوب چندان قابل‌درک نباشند اما برای ماماجی کاملاً ملموس هستند. آن‌ها که خود از نژاد سیاه‌پوستان محسوب می‌شوند گفت‌و‌گوهایی را پیش می‌گیرند که به خواننده نشان می‌دهد در دوران گذشته زندگی برای رنگین‌پوست‌ها تا چه حد دشوار بوده است.

به نظر می‌رسد مسافرت اسکوب و ماماجی حسابی دلنشین و لذت‌بخش باشد تا اینکه آن‌ها با خبری غافل‌گیر‌کننده در تلویزیون مواجه می‌شوند. طبق گزارش اخبار، یک آدم‌ربایی اتفاق افتاده و آن فرد ربوده‌شده کسی نیست جز اسکوب که به دست مادربزرگش دزدیده شده است!

نقاشی‌ها و تصاویر کتاب موجب می‌شوند با شخصیت‌ها و حتی مسیر سفر بیشتر آشنا شوید و همراهی با مسافران این قصه را بهتر تجربه کنید. البته این نکته را هم اضافه کنیم که لحن و زبان نیک استون در طول داستان گاه حالتی طنز به خود می‌گیرد. به طور مثال، کنایه‌‌ها و جملات طنزآمیزی که از زبان ماماجی بیان می‌شود هم شما را می‌خنداند و هم اسکوب را از خنده روده‌بر می‌کند.

ماماجی و اسکوب هر دو نماینده‌ی دو نسل متفاوت هستند با سرگذشت و حتی دیدگاه‌های متفاوت نسبت به زندگی. در کتاب بزن به جاده! می‌بینیم که این دو نسل با وجود تفاوت‌های بسیار، به‌خوبی باهم کنار آمده‌اند و حتی می‌توان گفت به یکدیگر عشق می‌ورزند. خواننده از همان نخستین صفحات کتاب متوجه این موضوع خواهد شد که نگاه مادربزرگ بیش از آنکه به آینده باشد، رو به گذشته است. این نوع طرز نگرش برای اسکوب قابل‌درک نیست اما به‌تدریج و در روند داستان، حقایق بسیاری را به او می‌آموزد. هر شیء یا رفتار ساده‌ای ماماجی را به یاد گذشته‌ها می‌اندازد تا خاطره‌ای را درمورد آن برای نوه‌اش تعریف کند. از لابه‌لای همین خاطرات است که دنیای مادربزرگ و سرگذشت او را درک می‌کنیم.

مطالعه‌ی کتاب بزن به جاده! به مخاطبان نوجوان این فرصت را می‌دهد که دیدگاه خود را نسبت به مادربزرگ و پدربزرگشان متحول کنند. شاید فاصله‌ی زمانی میان ایشان و نوه‌هایشان موجب شود در شناخت و درک نیازهای یکدیگر با مشکل مواجه شوند اما شناخت متقابل می‌تواند چنین مشکلاتی را حل کرده و صمیمیت را به رابطه‌ی آن‌ها بیاورد. دوستی نوه‌ها با مادربزرگ و پدربزرگشان یک دنیا تجربه و نکته‌های سودمند را به آن‌ها انتقال می‌دهد.

نشر پرتقال این رمان ماجراجویانه را با برگردان رژینا قوامی در اختیار نوجوانان فارسی‌زبان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب بزن به جاده!

  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان ربکا کادلی در سال 2022
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب بزن به جاده!

  • این رمان را می‌توان آغازگر صحنه‌ها و مضامین مهم جنبش حقوق مدنی دانست. یک هشیاری تلخ! (وال‌استریت ژورنال)

  • یک ماجراجویی دلگرم‌کننده و خانواده‌محور که خوانندگان را به خود جذب می‌کند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • غنی از تاریخ و سرگرم‌کننده برای نوجوانان... یک سفر به‌یادماندنی! (نقد کتاب کرکس)

  • نیک استون یک درس تاریخی را به صورت سفری در جاده به شما ارائه می‌کند... یک اثر خوب برای کتابخانه‌های مدارسی که به دنبال رویکردی مناسب نسبت به علم تاریخ هستند. (اسکول لایبرری)

  • دردناک و عمیقاً تکان‌دهنده. (جودی پیکولت)

  • کاملاً باورکردنی، صادقانه و دلخراش. باید آن را بخوانید. (انجی توماس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب بزن به جاده! برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال و همچنین نوجوانانی که به داستان‌های ماجراجویانه و رمان‌هایی با تم تاریخی و اجتماعی علاقه‌مند هستند، مجذوب کتاب بزن به جاده! خواهند شد.

با نیک استون بیشتر آشنا شویم

آندره نیکول لیوینگستون، مشهور به نیک استون، نویسنده‌ی آمریکایی‌ست که در دهم ژوئن 1985 به دنیا آمده. او که از داستان‌نویسان موفق ادبیات نوجوان به شمار می‌رود، توانسته عنوان نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز را نیز از آن خود کند.

این نویسنده در جورجیانا متولد و بزرگ شده، همچنین مدرک کارشناسی روانشناسی خود را از کالج اسپلمن اخذ کرده. نیک استون را می‌توان نویسنده‌ای آفریقایی-آمریکایی دانست که با آثار ادبی خود به هنرمندی نام‌آشنا بدل شده. کتاب‌های او تاکنون به شش زبان ترجمه شده‌اند. اثر پیش‌رو اولین کتاب اوست که در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب بزن به جاده! می‌خوانیم

راستش مشکل از شش ماه پیش شروع شد؛ توی همان سه هفته‌ی عجیبی که مدرسه در زمان بین جشن شکرگزاری و تعطیلات زمستانه باز بود. در طول آن مدت برایس بِنِدیکت به دلایلی نامعلوم دِریک، برادر کوچک شنیس را اذیت می‌کرد. برایس دوست سابق اسکوب بود (ماماجی همیشه می‌گفت: «تا وقتی با هم دوست بودین که برایس رفت تو خط فوتی‌بال و یهو احساس کرد از دماغ فیل افتاده.»)
دریک صَرع دارد؛ البته بیماری‌اش تا قبل از مسخره‌بازی‌های برایس، خیلی اهمیت نداشت.

اوایل، مسئله خیلی هم جدی نبود؛ مثلاً چند دفعه وقتی اسکوب، شنیس و دریک توی کافه‌تریا سرِ میز نشسته بودند، برایس راهش را طوری کج کرد که از بغل آن‌ها رد شود. بعد آرام زد پس کله‌ی دریک و عربده کشید: «چه خبرها دِری‌جون؟» جوری که کل کافه‌تریا صدایش را شنیدند. چند روز این کار را تکرار کرد؛ بعدش این ضربه‌های آرام تبدیل شد به هُل دادن و بعد هم سیلی زدن. یک بار برایس آن‌قدر محکم دریک را زد که او از درد فریاد کشید.

یکی از معلم‌ها نزدیکشان بود؛ ولی حواسش به آن‌ها نبود. (اگر حواسش بود که به احتمال زیاد برایس اصلاً این کار را انجام نمی‌داد.) بعد که معلم برگشت ببیند چه اتفاقی افتاده، برایس غیبش زده و دریک هم هیچی نگفته بود. در نتیجه بقیه هم هیچی نگفتند. روز بعد، برایس دریک را توی راهرو گیر انداخت که دوباره اذیتش کند. اسکوب درست زمانی به آن‌ها رسید که بازوهای دریک به طور غیرارادی به لرزش افتاده و باعث شده بود همه‌ی همه‌ی کتاب‌هایی که دستش بود، بیفتند زمین.

فهرست مطالب کتاب

مسیر 1: هنوز یه عالمه راه مونده
مسیر 2: پولش رو حساب کن
مسیر 3: تاحالا ندیده
مسیر 4: آلودگی زندگی
مسیر 5: فرار
مسیر 6: جالب
مسیر 7: ادامه
مسیر 8: به پیش
مسیر 9: کلی کار داریم
مسیر 10: خودت رو خیس نکنی
مسیر 11: یک حس (نا) خوب
مسیر 12: زندگی مُدرن
مسیر 13: شگون نداره
مسیر 14: حسابی دور از خونه
مسیر 15: برگرد بخواب
مسیر 16: پیش به‌سوی مکزیک
مسیر 17: بهترین روز
مسیر 18: حین ارتکاب جرم
مسیر 19: راحت
مسیر 20: خانه
مسیر 21: بیشتر
مسیر 22: خوب
مسیر 23: سواری
مسیر 24: بزن به جاده!
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزن به جاده!
نویسنده
مترجمرژینا قوامی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-462-994-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
34400 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزن به جاده!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بزن به جاده!

برای دریافت کتاب بزن به جاده! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.