معرفی و دانلود کتاب بلاک چین برای کسب و کارها: چگونه در عصر دیجیتال، خلق ارزش کنیم

عکس جلد کتاب بلاک چین برای کسب و کارها: چگونه در عصر دیجیتال، خلق ارزش کنیم
قیمت:
32500 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلاک چین برای کسب و کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلاک چین برای کسب و کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلاک چین برای کسب و کارها: چگونه در عصر دیجیتال، خلق ارزش کنیم

دیوید فورلانگر و کریستوف اوزوریو در کتاب بلاک چین برای کسب و کارها، به شما می‌گویند که این فناوری دیجیتال چطور می‌تواند بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد. این اثر کمک‌تان می‌کند تا با پتانسیل‌های بالقوه‌ی بلاکچین آشنا شوید و راهکارهای استفاده از این فناوری را در تجارت‌تان بیاموزید.

درباره‌ی کتاب بلاک چین برای کسب و کارها:

کتاب پیش رو از این نظر اهمیت دارد که تلاش کرده برای فهم کاربردی بلاکچین یک مدل مفهومی و درست ارائه دهد. این کتاب به مدیران کمک می‌کند تا به چارچوب‌های بلاکچین تسلط پیدا کنند و در کسب‌وکارهایشان به درستی از آن بهره‌مند شوند.

این موضوع که میزان تجربه شما در کار با بلاکچین چقدر است، تفاوتی ندارد. در هر صورت باید بدانید این فناوری دیجیتال یک راه‌حل مفید برای کسب‌وکارها ارائه داده تا بدون واسطه با همه اشخاص و تمام چیزها در دنیا ارتباط برقرار کنند. مطابق با این وعده، افراد قادرند هر تراکنشی که می‌خواهند در هر سطح و میزان بدون احتیاج به واسطه انجام دهند.

پرسش مهم اما این نیست که آیا فناوری بلاکچین در آینده به این وعده پایبند خواهد بود یا نه. سؤال اساسی این است که این وعده چه زمانی عینیت می‌یابد و نقش ما در به دست آوردن اطمینان از تحقق این وعده چیست؟ همچنین رهبران کسب‌وکارها نیز باید این سؤال را از خود بپرسند که آیا برای پذیرفتن و به کار گرفتن تغییراتی که بلاکچین در شرکت‌شان به وجود می‌آورد، آماده هستند یا نه و آیا این تغییرات به قدری بازدهی دارند که ارزش این همه زحمت و صرف وقت و هزینه را داشته باشند؟

با به دست آوردن اطلاعات درست، اساسی و بدون هر گونه تعصب و کسب‌وکارمحور درباره‌ی چیستی بلاکچین و دلیل قدرت آن، به آسانی می‌توان به این سؤالات جواب داد. شما باید بدانید که بلاکچین از چه راهی قادر است سرعت تحول و پیشرفت دیجیتال شما را افزایش دهد، چطور می‌تواند با دیگر پلتفرم‌های فناورانه موجود در سازمان‌تان ارتباط ایجاد کند و به چه روشی می‌تواند بر ساختارهای سازمانی و اجتماعی شما اثرگذار باشد. از این رو شما به یک راهنما احتیاج دارید تا به کمک آن، فرایند تکاملی بلاکچین را پیگیری کرده و برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کنید.

هدف دیوید فورلانگر (David Furlonger) و کریستوف اوزوریو (Christophe Uzureau) از نگارش کتاب بلاک چین برای کسب و کارها (The real business of blockchain) آن است که اطلاعات فوق را با شما در میان بگذارند و درباره‌ی چگونگی استفاده از بلاکچین به شما توضیح دهند. در این اثر بلاکچین به کمک روشن‌ترین و واضح‌ترین اصطلاحات کسب‌وکاری ممکن تعریف شده است. به‌علاوه یاد می‌گیرید که به کمک این فناوری، چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید که هم‌اکنون قادر به انجام آن‌ها نیستید. در واقع دید کلی، ابزار و اعتمادبه‌نفس استراتژیک لازم به شما داده می‌شود تا بتوانید برای خودتان و شرکت‌تان تصمیم‌های درست و به‌جا بگیرید.

نکوداشت‌های کتاب بلاک چین برای کسب و کارها:

- برای من مهم نیست که شما چه کسی هستید، شما به سادگی نمی‌توانید بدون خواندن این کتاب، تمام پتانسیل بلاک چین را درک کنید. نویسندگان شما را به یک سفر آموزشی می‌برند. (John Geyer)

- این کتاب، به رهبران کسب‌وکار یک ارزیابی عمل‌گرایانه و روشنگرانه ارائه می‌کند که چگونه می‌توان دارایی‌های دیجیتال را برای مزایای سازمانی و بازار گسترده‌تر کنترل کرد. خواندن آن برای دست‌اندرکاران صنعت ضروری است. (Pete Cherecwich)

- بلاک چین اینجاست، با وعده تغییر زنجیره‌های کسب‌وکار همراه با انتظارات مشتری از ایمنی، شفافیت و هزینه. فراتر از برجسته کردن دستاوردهای بهره‌وری، نویسندگان یک نقشه راه روشن برای رهبران ارائه می‌کنند تا کسب و کار خود را در آینده اثبات کنند. (Julia Anderson)

- پس از خواندن این کتاب، مدیران نمی‌توانند که چگونگی ایجاد تحول بلاک چین در شرکت‌ها و صنایع آن‌ها را نادیده بگیرند. بینش نویسندگان، رهبران کسب و کار را برای آینده دیجیتالی جدید آماده می‌کند. (Henry Chen)

کتاب بلاک چین برای کسب و کارها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این اثر به مدیران اجرایی کسب‌وکارها و سیاست‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان بلاک چین برای کسب و کارها بیشتر آشنا شویم:

دیوید فورلانگر معاون رئیس‌جمهور و پژوهشگر مستقر در آمریکای شمالی است. آقای فورلانگر عمدتاً با مدیرعاملان، هیئت‌مدیره و دیگر رهبران ارشد کار می‌کند. او یک آینده‌پژوه است و تحلیل می‌کند که چگونه روندهای بلندمدت تجارت و فناوری به طور استراتژیک بر جوامع، صنایع، دولت‌ها و سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد. وی یک سخنران برجسته و باتجربه بین‌المللی است. فورلانگر در سال 2007 مؤسسه تحقیقاتی گارتنر را در مورد آینده پول و بلاک‌چین تأسیس کرد.

کریستوف اوزوریو معاون مؤسسه گارتنر مستقر در APAC است. او نیز بیشتر با مدیران ارشد دیجیتال و رهبران ارشد تجارت همکاری می‌کند. تحقیقات او بر این تمرکز دارد که چگونه بلاک‌چین و دیگر دارایی‌ها، به محصولات و خدمات جدید این توانایی را می‌دهد تا برای مصرف‌کننده ارزش تجاری خلق کنند. او تکامل کسب و کار دیجیتال را با در نظر گرفتن فناوری‌های نوظهور و نوآوری‌های تجاری و همچنین تأثیر آن‌ها بر رفتار مشتریان بررسی می‌کند. اوزوریو تجربه زیادی در بخش خدمات مالی دارد.

در بخشی از کتاب بلاک چین برای کسب و کارها می‌خوانیم:

تمام پلتفرم‌های دیجیتال متمرکز، داده‌ای را که از آن‌ها عبور می‌کند، کنترل می‌کنند. این امر بدین معناست که راهکارهای الهام‌گرفته از بلاکچین نیز درست مثل پلتفرم‌های دیجیتال، داده‌ها را به شکلی متمرکز، کنترل می‌کنند. نکته دیگر آن است که راهکارهای الهام‌گرفته از بلاکچین، طوری طراحی نشده‌اند که غیرمتمرکز عمل کنند، به همین دلیل، سطحی از هماهنگی و نظارت مرکزی بر شبکه، در آن‌ها دیده می‌شود. تمرکز، زمانی ایجاد می‌شود که در معماری اطلاعات، جنبه‌هایی از مکانیسم‌های مدیریت پایگاه داده، لحاظ شود. مکانیسم‌های پایگاه داده مشخص می‌کنند که کدام نهاد کار اصالت‌سنجی و اعتبارسنجی یک تراکنش را انجام می‌دهد و می‌تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی در دفترکل نوشته شود. پیش‌تر توضیح دادیم که بلاکچین یک پایگاه داده نیست و مرجع قانونی مرکزی ندارد، اما در استراتژی‌های الهام‌گرفته از بلاکچین، این مرزها چندان رعایت نمی‌شوند. برخی افراد چنین استدلال می‌کنند که «بلاکچین متمرکز» با چارچوب‌های مفهوم بلاکچین در تناقض است و بلاکچینی که پایگاه داده داشته باشد، اساساً بلاکچین نیست. ما از استدلال‌های معنایی مذکور چشم می‌پوشیم و راهکارهایی را الهام‌گرفته از بلاکچین می‌نامیم که در آن‌ها از فناوری پایگاه داده استفاده شده باشد.

نکته‌ای که از همه مهم‌تر است، اینکه یک راهکار متمرکز، مرجع قانونی واحدی دارد و برای اعتبارسنجی هویت اعضا و اصالت‌سنجی تراکنش‌ها، از الگوریتم غیرمتمرکز اجماع استفاده نمی‌کند. همچنین یک معماری متمرکز که مرجع قانونی واحدی دارد، باعث می‌شود روی شبکه، تک‌نقطه شکست ایجاد شود. به عبارت ساده، تمام وعده‌هایی که در مورد امن‌بودن و قابل اعتماد بودن بلاکچین در مقایسه با معماری‌های سنتی داده شنیده‌اید، در صورت متمرکز بودن طراحی، عملی نخواهند شد. موضوع تنها در امنیت خلاصه نمی‌شود. یک راهکار الهام‌گرفته از بلاکچین، در غیاب توکنیزاسیون و اجماع غیرمتمرکز، نمی‌تواند به اعضا امکان بدهد که بدون شناخت همدیگر و بدون نیاز به اعتبارسنجی از سوی شخص ثالث، به مبادله ارزش بپردازند.

فهرست مطالب کتاب

[یادداشت ناشر]
پیش‌گفتار
فصل اول: کسب‌وکار اصلی بلاکچین
فصل دوم: در جست‌وجوی ارزش
فصل سوم: تشکیل کنسرسیوم با دشمن
فصل چهارم: بازی توکنیزاسیون آغاز می‌شود
فصل پنجم: پذیرش اجماع از طریق غیرمتمرکزسازی
فصل ششم: مشارکت و دسترسی به بازار
فصل هفتم: متجلی‌شدن قدرت اشیای هوشمند
فصل هشتم: سازمان بلاکچین
فصل نهم: جامعه بلاکچینی
جمع‌بندی: به‌دنبال بلاکچین خودتان بروید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلاک چین برای کسب و کارها: چگونه در عصر دیجیتال، خلق ارزش کنیم
نویسنده،
مترجمثنا جهاندار
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-622-97369-7-5
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
32500 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلاک چین برای کسب و کارها

محمدرضا شیخ الاسلامی
۱۴۰۰/۱۲/۸
بلاکچین آینده دنیاست، درسته که الان کلاهبرداری‌های زیادی هم داره به اسم بلاکچین اتفاق میوفته، اما مثل الان که اینترنت بلدین، ده سال دیگه باید بلاکچین رو بلد باشین، پس جا نمونید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بلاک چین برای کسب و کارها

برای دریافت کتاب بلاک چین برای کسب و کارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.