معرفی و دانلود کتاب فین تک به زبان ساده: آموزش مبانی فین تک برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای فناوری‌های مالی

برای دانلود قانونی کتاب فین تک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فین تک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فین تک به زبان ساده: آموزش مبانی فین تک برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای فناوری‌های مالی

حرکت صنعت مالی به سمت فناوری‌های روز و تلفیق با آن، باعث ظهور مفهومی به نام فناوری مالی یا اصطلاحاً فین تک شده است. کتاب فین تک به زبان ساده، از استیون اوهنلون و سوزان چیستی، از بهترین منابعی‌ست که می‌تواند هم راهنمای خوبی برای آنانی باشد که هنوز با فناوری مالی خو نگرفته‌اند، و هم راهگشای افرادی که خود را از پیشروهای فین تک می‌دانند، اما به دنبال یافتن مسیرهای جدیدتر و راهکارهای به‌روزتر هستند.

درباره‌ی کتاب فین تک به زبان ساده

تحولاتی که روز به روز دنیا را بیش از پیش درگیر خود می‌کنند، نوآوری‌هایی را در صنعت مالی نیز ایجاد کرده و باعث شده‌اند تا هم‌گام با باقی تغییرات، به‌روزرسانی شوند و امکانات و راهکارهای جدیدی را در این حوزه نیز به وجود آورده‌اند. تلفیق فناوری و صنعت مالی، فین تک را به وجود آورده که این روزها، طرفداران زیادی را برای خود پیدا کرده است. فین تک تنها به دنبال تحقق یک هدف است و این هدف، به‌روزرسانی صنعت مالی و ایجاد تحولات بنیادین در این حوزه است و در رابطه با فین تک، این هدف با استفاده از فناوری‌های مختلف روز دنبال می‌شود، تا بتوان با اتوماسیون، پاسخگوی نیازهای افراد و گروه‌ها و صنایع مختلف بود. اما با وجود اهمیت بالای این امر، بسیاری از افراد و مؤسسات از این تحولات اجتناب می‌کنند، در حالی که در آینده‌ی نزدیک، مجبور به وفق دادن خود با فین تک خواهند بود؛ و طبیعتاً در غیر این صورت، جایگاهی که در صنعت دارند را از دست خواهند داد. کتاب فین تک به زبان ساده (FinTech For Dummies)، از استیون اوهنلون (Steven O'Hanlon) و سوزان چیستی (Susanne Chishti)، راهنمایی دوجانبه است که هم برای مبتدیان و هم برای افرادی که در نیمه‌ی راه هستند، کاربردی خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب فین تک به زبان ساده

نویسندگان کوشیده‌اند تا در این اثر، بر خلاف اکثر آثاری که یا بیش از حد گسترده به موضوع فین تک پرداخته‌اند و یا خیلی جزئی‌نگرانه نگاشته شده‌اند، حد میانه را رعایت کنند و بیش از هر چیز، از ساختارشکنی‌ها و نوآوری‌هایی بگویند که فین تک ایجاد کرده است. به علاوه تمرکز کتاب، بر حوزه‌ی B2B است. فین تک به زبان ساده، تمام آن چیزی را که باید در رابطه با فین تک بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کتابی که پیش رو داریم، از آشنایی با مفاهیم اولیه و چشم‌انداز فین تک آغاز شده و از عواملی می‌گوید که در صنعت مالی نوآوری و ساختارشکنی را ایجاد کرده‌اند. سپس از قانون‌گذاری‌ها می‌گوید و در یک بخش مجزا، به تمام مفاهیم فناوری که برای آشنایی با فین تک به آن‌ها احتیاج دارید می‌پردازد. در ادامه، شما را به خوبی راهنمایی می‌کند تا در هر شرایطی که تصمیم به همکاری با شرکت‌های فین تک داشتید، دید خوبی نسبت به تمام جوانب این همکاری به دست آورید. در بخش‌های پایانی کتاب فین تک به زبان ساده نیز به نکات و ریزجزئیات این حوزه و همچنین گام‌های ایجاد یک شرکت فین تک، اشاره شده است.

این راهنمای جامع فناوری مالی، می‌تواند برای تمام متخصصان مالی که به دنبال ارتقای دانش خود در زمینه‌ی فین تک هستند، تمام شرکت‌های فین تک که در پی همکاری با موسسات مالی‌اند، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند نسبت به آینده‌ی بازار مالی آگاهی پیدا کنند و تمام افرادی که می‌خواهند با حضور فین تک، هنوز هم جایگاه شغلی خود را حفظ کنند و حتی آن را ارتقا دهند، کاربردی باشد. پس اگر به دنبال کسب دانش بیشتر در حوزه‌ی مالی و نیز حوزه‌ی فناوری هستید، مطالعه‌ی کتاب فین تک به زبان ساده را از دست ندهید.

این کتاب آموزشی جذاب و کاربردی، توسط حسن موحد و مرتضی حمزه سرکانی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات راه پرداخت، به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب فین تک به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر ارزشمند در حوزه‌ی فناوری مالی را به تمام فعالان صنعت مالی و تمام افرادی که به دنبال پیشرفت کسب‌وکار خود با تکیه بر فین تک هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فین تک به زبان ساده: آموزش مبانی فین تک برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای فناوری‌های مالی می‌خوانیم

دیجیتالی‌سازی حجم عظیمی از داده‌ها را ایجاد کرده است که شرکت‌های فین‌تک‌ سریع‌تر از آن بهره‌برداری می‌کنند. فیدهای جدید داده‌ها و دانش و مهارت در حال تکامل در حوزه هوش مصنوعی، فرآیندهای کاری را که به نیروی کار زیادی نیاز دارند، کارآمدتر کرده و بینش جدیدی در مورد اپلیکیشن‌ها و محصولات خدمات مالی ایجاد کرده است. فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای نقش‌آفرینان کوچک و بزرگ در اکوسیستم در حال رشد فین‌تک، حیاتی هستند. این فناوری‌ها امکان استخراج بینش منحصربه‌فرد و نسبی از داده‌ها را فراهم می‌کند و شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری کنند، در سال‌های پیش رو می‌توانند از قابلیت‌های این بینش بهره ببرند.

درهرحال، هوش مصنوعی بدون اشکال نیست. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از کارشناسان صنعت گفته‌اند که مدیریت ریسک امنیتی سیستم‌های هوش مصنوعی یک چالش است. به‌علاوه، توسعه ابزارهای هوش مصنوعی که بتوانند فرآیند تصمیم‌گیری را بهبود ببخشند و درعین‌حال، نحوه عملکردشان نیز برای کاربر شفاف باشد، ممکن است مانعی بالقوه برای توسعه فناوری باشد، به‌خصوص اگر کاربران احساس کنند مراحل تصمیم‌گیری را واضح و شفاف توضیح نمی‌دهند.

اعمال برخی قوانین اضافی در مورد حریم خصوصی داده‌ها، درحالی‌که به کاربران امکان انتخاب می‌دهد تا تعیین کنند کدام داده‌های آنها به اشتراک گذاشته شود، می‌تواند تجزیه‌وتحلیل کارآمد هوش مصنوعی و محصولات جدید ایجادشده از طریق آن را افزایش دهد. این امر تضمین می‌کند که مشتریان مجموعه داده‌هایی را که قرار است استفاده شوند تعیین می‌کنند و سرویس‌دهندگان نیز برای بهبود محصولات خود داده‌های کافی دارند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آشنایی با فین‌تک
فصل اول: پیمایش در چشم‌انداز فین‌تک
فصل دوم: آشنایی با عوامل ساختارشکن صنعت مالی (و دلایل آن)
فصل سوم: نقش قانون‌گذاری در فین‌تک
بخش دوم: آشنایی با فناوری
فصل چهارم: تعریف فناوری زیربنایی فین‌تک
فصل پنجم: مواجه شدن با مسئله پیچیده محاسبه
فصل ششم: فراخوانی ابر
فصل هفتم: آشنایی با بلاک‌چین فراتر از بیت‌کوین
فصل هشتم: مأنوس شدن با ذهنیت اَپ
فصل نهم: تقسیم‌بندی ابزارهای هوش تجاری
فصل دهم: بررسی نقش متن‌باز
فصل یازدهم: شناخت مبانی مدیریت داده
فصل دوازدهم: سازگارشدن برای فناوری‌های آینده
بخش سوم: همکاری با شرکت‌های فین‌تک
فصل سیزدهم: تصمیم‌گیری در مورد ساخت، خرید یا مشارکت
فصل چهاردهم: مدیریت ادغام با سیستم‌های موروثی
فصل پانزدهم: آماده‌سازی تیم برای یک پروژه موفق
فصل شانزدهم: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فین‌تک
فصل هفدهم: تصور پایان کار فین‌تک
بخش چهارم: نقش این 10 مورد
فصل هجدهم: 10 نشانه فناوری موروثی بیمار
فصل نوزدهم: 10 سوال برای تصمیم‌گیری در مورد ساخت یا خرید
فصل بیستم: 10 نکته مهم هنگام استفاده از فناوری متن‌باز
پیوست: ایجاد شرکت فین‌تک از ابتدا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فین تک به زبان ساده: آموزش مبانی فین تک برای فعالیت حرفه‌ای در دنیای فناوری‌های مالی
نویسنده،
مترجمحسن موحد، مرتضی حمزه سرکانی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-622-7702-17-0
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فین تک به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فین تک به زبان ساده

برای دریافت کتاب فین تک به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.