معرفی و دانلود کتاب بلوغ پسران

عکس جلد کتاب بلوغ پسران
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلوغ پسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلوغ پسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلوغ پسران

کتاب بلوغ پسران راهنمای خوبی برای گذار از دوران بلوغ به حساب می‌آید. امی میدلمن و کیت گران والد در این کتاب تمام جنبه‌های این دوران را به‌ دقت بررسی کرده‌اند و با دیدگاهی علمی و بدون قضاوت، پسران نوجوان را به آگاهی نسبت به بدن و ذهنشان رهنمون ساخته‌اند.

درباره‌ی کتاب بلوغ پسران

شاید بتوان گفت انسان در هیچ دوره‌ی دیگری در زندگی‌اش، به اندازه‌ی دوران بلوغ، تغییر را تجربه نمی‌کند. بلوغ پلی است میان کودکی و بزرگ‌سالی. سردرگمی‌ها و سوالات زیادی برای نوجوانی که برای اولین بار تغییرات جسمی و ذهنی را تجربه می‌کند، وجود دارد؛ چه اتفاقی برای بدنم افتاده است؟ آیا هنوز نزد دوستان و خانواده مورد پذیرش واقع می‌شوم؟ دیگران در موردم چه فکری می‌کنند؟ کتاب بلوغ پسران (Boy's Guide to Becoming a Teen) نوشته‌ی امی میدلمن (Amy B. Middleman) و کیت گران والد (Kate Gruenwald Pfeifer) این اطمینان را به پسران نوجوان می‌دهد که همه‌چیز طبیعی‌ست، فقط باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا نگرانی‌شان کاهش یابد.

تبدیل شدن به یک نوجوان نقطه‌عطف مهمی در زندگی هر پسری به حساب می‌آید؛ در این دوران نیازهای عاطفی، جسمی و روحی تغییر پیدا می‌کند و نوجوان نیاز دارد سوالات خود را با یک فرد مورد اعتماد در میان بگذارد. درحالی‌که ممکن است نوجوانان از سوال پرسیدن شرم کنند، کتابْ منبعی امن و قابل اطمینان محسوب می‌شود. امی میدلمن و کیت گران والد سعی کرده‌اند در کتاب بلوغ پسران، مسائل مختلفی را مثل ورزش و تغذیه‌ی مناسب، سلامت پوست، مو و دندان، احساسات، رابطه با جنس مخالف، نعوظ و ... روشن‌سازی کنند.

معرفی و دانلود کتاب بلوغ پسران

نویسندگان علت علمیِ تغییر رفتار و خلق‌وخو در دوران بلوغ را برای نوجوان تشریح می‌کنند و راهکارهایی برای کنار آمدن با چالش‌ها و گذر از احساسات منفی ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین نکاتی درباره‌ی تغییر صدا و تناسب اندام در اختیار پسران قرار می‌دهند. برخی پسران دوست دارند سریع‌تر هیکلی درشت و عضلانی پیدا کنند، درصورتی‌که بعضی‌ها اندام لاغر و کشیده را ترجیح می‌دهند. امی میدلمن و کیت گران والد توصیه‌هایی دارند که به حفظ سلامتی و پرورش بدنی سالم کمک می‌کند.

کتاب بلوغ پسران بدون اتخاذ موضعی سفت‌وسخت، درباره‌ی همه‌چیز با پسران نوجوان صحبت می‌کند، به‌طوری‌که مخاطب هیچ‌گاه حس نمی‌کند فردی از موضع بالا به او امرونهی می‌کند. ارائه‌ی فکت‌های علمی و نتایج آزمایشات در کنار توصیه‌های کتاب، سبب می‌شود نوجوان راحت‌تر آن‌ها را بپذیرد. خواننده در طول مطالعه‌ی این کتاب همچنین با استروئیدها، کارکردها و خطرات آن‌ها آشنا می‌شود. ممکن است پسران در این دوران برای رسیدن به شکل بدن دل‌خواهشان وسوسه شده باشند از استروئیدها استفاده کنند، اما از عواقب آن آگاه نباشند. کتاب بلوغ پسران بی‌طرفانه مزایا و معایب این هورمون رشد را پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

محبوبه رمضان‌زاده این کتاب را به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب‌درمانی آن را به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب بلوغ پسران

  • راهنمایی روشن، در دسترس و بدون پیش‌داوری که هرآنچه را پسران نیاز دارند در مورد بلوغ بدانند، در خود گنجانده است. (بوک لیست)

کتاب بلوغ پسران برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که در دوران بلوغ به سر می‌برند، با خواندن این کتاب جنبه‌های مختلف این دوران برایشان روشن خواهد شد.

در بخشی از کتاب بلوغ پسران می‌خوانیم

بلوغ شروع اندیشیدن در مورد جهان و جایگاه خودتان در آن است. شاید بخواهید علایق خاص خود را دنبال کنید. خواندن روزنامه یا گوش دادن به اخبار و اطلاع از موضوعات جهان را شروع می‌کنید. حتی متوجه مسائلی در مورد مدرسه یا محله‌ی خود می‌شوید که باعث دردسرتان می‌شوند. آیا می‌توانید متفاوت باشید؟ چگونه؟ تمام این احساسات و پرسش‌ها برای یک نوجوان طبیعی است.

این تغییرات علت‌های زیادی دارند. یکی از آن‌ها تغییر هورمون‌ها می‌باشد. هورمون‌ها موادی شیمیایی هستند که مسئول انجام بسیاری از فرآیندهای بدن همچون رشد و خلق‌وخو می‌باشند. حتی شیوه‌ی تفکر شما به دلیل رشد و پرورش ذهنتان تغییر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌سخن
فصل اول: به دوره‌ی بلوغ خوش آمدید
فصل دوم: تغذیه، ورزش و وزن مناسب
فصل سوم: قد شما
فصل چهارم: پوست، مو و دندان
فصل پنجم: دستگاه تولید مثل داخلی و خارجی
فصل ششم: نعوظ
فصل هفتم: احساسات شما
فصل هشتم: ارتباطات (روابط با دیگران)
فصل نهم: رابطه با جنس مخالف چیست؟
فهرست لغات و اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلوغ پسران
نویسنده،
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-6483-12-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلوغ پسران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بلوغ پسران

برای دریافت کتاب بلوغ پسران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.